ErikC March 8, 2009 Report March 8, 2009 Nitto Spring Nationals, Ford NHRA event på BradentonDå är man hemma igen efter en mycket lång, mycket het dag! 3 timmars körning one way i en sketen "City Golf " (nån form av Golf/Polo missfall) genom den mest ensliga delen av Florida som finns! Vägen som vi åkte heter så mycket som "Gator Alley" vilket säger väl en hel del. Jag kan garantera er att Florida har fanimej dom rakaste vägarna i USA, det kliar i tårna så det gör ont men det gäller att passa sig då lokala sheriffen kan ligga och gömma sig i buskarna!Hursomhelst så ligger Bradenton Motorsports Park på Västkusten mot mexikanska gulfen, och mellan 6-9 mars så hölls Nitto Tires annual Spring Break Shootout där. Huvudtävlingen var en av årets största event för Ford bilar, det var Ford Series NMRA finalen så det var i stort sett enbart Fordbilar där idag när vi var där. Det var lite test&tune idag (söndag) men det var inget som vi orkade åka upp igen och kolla på.Det var helt klart ett av dom bästa drageventen jag någonsin varit på, sjukt hög kvalité på bilar, ledning, bra flyt och ett mycket proffsigt event helt enkelt. Det var inte många bilar som körde högre än 10.99 här inte! Dom hade t.o.m en Raketbil som körde på 5.85 och hade en sluthastighet på 482KM/H!!! Det ljudet var bland det hårigaste jag hört! Mina öron blöder fortfarande...Vår plan är att nästa år köra denna tävling i streetklassen med en egenbyggd Twin Turbo 2011 Ford Mustang GT, den nya som kommer nästa vinter/vår med 5.0L Coyote motorn.Nu till bilderna, det blev ett par hundra men jag lägger upp 100 nånting av dom bättre! Om ni känner ett stort hat mot Fordbilar så behöver ni inte kolla vidare Se och njut!Det var ett par härliga hjullyft måste jag säga!!! Citera
Daniel Linde March 8, 2009 Report March 8, 2009 Så jäkla mysigt.Nä en resa till landet där borta det är vad man behöver.Inom nått år ska några veckor over there helt klart göras. Citera
Jonasm March 8, 2009 Report March 8, 2009 Härliga bilder.De är ju så man blir sjuk. Ja ska över ja med. Får börja med Santa Pod först. Citera
tomarc March 8, 2009 Report March 8, 2009 Ofattbart mycket snygga och cooola bilar. Jäkligt kul att se, måste vara fantastiskt att få vara där./Thomas Citera
JohnB March 9, 2009 Report March 9, 2009 Nitto Spring Nationals, Ford NHRA event på BradentonDå är man hemma igen efter en mycket lång, mycket het dag! 3 timmars körning one way i en sketen "City Golf " (nån form av Golf/Polo missfall) genom den mest ensliga delen av Florida som finns! Vägen som vi åkte heter så mycket som "Gator Alley" vilket säger väl en hel del. Jag kan garantera er att Florida har fanimej dom rakaste vägarna i USA, det kliar i tårna så det gör ont men det gäller att passa sig då lokala sheriffen kan ligga och gömma sig i buskarna!Kommer bara i håg 1 enda sveng på den vegen Ungefær midt på der vegen går øver en vattenkanal.Sheriffen ja $81,25 i bot. Tog i prinsippet en hel dag att betala, då posten INTE tog VISA John Citera
Recommended Posts