1096 March 8, 2009 Report March 8, 2009 Släpper en kanske dum fråga men vill ändå veta...Jag är på G att byta bromsar på min Fox till ´93 Cobra R och detta bygger ju på ´94 Cobra grejer. Spindlar, nav och allt sånt där fram tex...Frågan kretsar kring själva muttern på spindeln, är denna bara dragen med moment och sen är det bra - inga sprintar som säkerhet eller nåt sånt? Står inget i installationsmanualen och har ingen workshop manual till ´94 och upp. Är bara van vid den gamla typen av framhjulslager där man justerar glappet med muttern... Tacksam för svar... Citera
Corvette March 9, 2009 Report March 9, 2009 Undrar om det går att göra så här... hmmm .........................Hub and Rotor, Wheel Grease Seal, Bearing Cones and CupsRemovalRaise vehicle on hoist. Refer to Section 00-02.Remove wheel (1007) and tire assembly.Remove front hub cap grease seal (1N135) from wheel hub (1104) and discard.Remove two bolts from front disc brake caliper (2B120) assembly. CAUTION: Do not let front disc brake caliper assembly hang by the front brake hose (2078) .Remove front disc brake caliper assembly and suspend by wire.Remove front disc brake rotor (1125) . Remove factory push on nuts, if installed.Remove front axle wheel hub retainer (3B477) and discard.Remove wheel hub and bearing. If assembly cannot be removed by hand, use Front Hub Remover/Replacer T81P-1104-C. InstallationInstall wheel hub and bearing.Install front axle wheel hub retainer and tighten to 300-400 Nm (221-295 lb-ft). Install front disc brake rotor and push on nuts.Install new front hub cap grease seal cap. Use appropriate tool so as not to damage or distort front hub cap grease seal .Position front disc brake caliper assembly on spindle.Install brake caliper retaining bolts. Tighten to 100-130 Nm (73.7-95.8 lb-ft).Install wheel and tire assembly. Tighten wheel hub bolt nut (1012) to 115-142 Nm (85-105 lb-ft).Lower vehicle. Citera
1096 March 9, 2009 Author Report March 9, 2009 Men texten säger ju även där att moment och sen är det bra... då kör vi på det... lossnar det på fullgas så vet vi ju varför... Citera
1096 March 10, 2009 Author Report March 10, 2009 Lossnar ju förmodligen bara på vänster sida Beror ju på hur brett man kör.... vilken ände som till slut hamnar i färdriktningen så att säga.... Citera
Peter /Cobra March 12, 2009 Report March 12, 2009 Brukar ju vara nylock liknande?Har inte kollat på min då jag inte behövt byta.Men är det ett "fast lager" så kan man väl dra tills man får blodsmak Citera
1096 March 12, 2009 Author Report March 12, 2009 Jo det är nån muttra med en typ av nylockelement i mitten... Jo är ju stela lager så att säga... Är nog i stort sett samma grejer som på din Cobra... Bra mycket smidigare än att ha lagren i bromsskivan iaf... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.