MOS March 10, 2009 Report March 10, 2009 Har lite funderingar kring stänkskydd.Har hittat två varianter för montering bak, se bilder.Har någon erfarenheter av dessa? Vilken rekommenderas?Den ena:http://www.ford-parts-direct.com/produc ... ctTypeID=4Den andra kan man köpa här:http://www.grufmanbil.se/vehicle/1536/f ... duct/3038/Tacksam för tips!/M-O Citera
MOS March 11, 2009 Author Report March 11, 2009 jag valde Shelbyns små läppar på min Är det varianten utan logga?/M-O Citera
Corvette March 12, 2009 Report March 12, 2009 nej de sitter enbart på kanten, har tyvärr ingen bild på dem, men de va mest diskreta, ska se om ja kan fixa en bild ikväll så du ser hur de ser ut... Citera
MOS March 12, 2009 Author Report March 12, 2009 Tack för tipset!Får fundera lite, men jag tror jag satsar på den utan loggan./M-O Citera
*Micke* March 12, 2009 Report March 12, 2009 Har ett par med loggan, dom är mkt smala. men har du 165:or bak så blir det nog bra .Brukar skruva på mina fram vid dåligt väder...//Micke. Citera
MOS March 12, 2009 Author Report March 12, 2009 Då är jag ännu mer övertygad om vilka jag väljer.../M-O Citera
Chili March 15, 2009 Report March 15, 2009 jag valde Shelbyns små läppar på min Är det skillnad på Shelby och GT500 stänklappar?Skaffade GT500 till min men blev inte nöjd med resultatet, passar iofs perfekt i orginalskruvhålen men den släta delen som inte ska synas ligger utanför skärmkanten och hålet för fasthållningsklipset sticker ut.... Citera
Corvette March 16, 2009 Report March 16, 2009 så där vart de då inte på min 06:a... varför fick du inte in den längre?eller ville du att den skulle täcka större yta??? Citera
Chili March 16, 2009 Report March 16, 2009 så där vart de då inte på min 06:a... varför fick du inte in den längre?eller ville du att den skulle täcka större yta??? Nope jag ville ha dom så diskreta som möjligt men om jag ska använda orginalhålen så hamnade dom som på bilden, googla lite idag och tydligen så passar dom bara direkt på GT500 och CS, om man har en vanlig GT som jag har så måste man göra nytt nedre hål så att nederdelen kan komma längre in. Citera
MOS April 17, 2009 Author Report April 17, 2009 Fick hem stänkskydden idag. Ett par bilden som visar resultatet./M-O Citera
Ronis May 4, 2012 Report May 4, 2012 Väcker en gammal tråd - har tittat på stänkskydd, beställt och äntligen fått hem dom.Blev bara lite fundersam när jag tittar på bilderna i början av denna tråd. De stänkskyddsom är avbildade där verkar vara lite tjockare och rent av "dubbelväggiga". Tycker faktisktdom ser riktigt bra ut.De jag fick hem idag bestod bara av 2mm svart hårdplast(ABS-plast, inte gummi alltså). Domverkar iof lättmonterade, men blev rätt besviken på dom. Hade hoppats mer på ngt för 1200kr Nån som vet var man får tag på lite rejälare grejer i gummi? Gärna både fram och bak, då jagtror att även fram gör nytta....mvh/ Ronis Citera
Guest my little pony May 4, 2012 Report May 4, 2012 Jag har monterat som chili eller mos....kanske du behöver nått som en lastbil har eller??? stora gummilappar eller???"my little pony" Citera
Recommended Posts