Jump to content

Shelby GT500

Frågor och svar gällande alla årsmodeller utav GT500.

1. Started by Totto70,

Jag är på väg hem till Sverige med min 2013 GT500 Cab. Har någon av er några bra tips på försäkringar för lite nyare bilar. Mvh Tomas

• 7 svar
    • 3,2k visningar
  2. Started by Conny Gällivare,

Hej. Funderar på att montera cut-out på min GT500-10..har googlat å det finns ju en uppsjö att välja på..nån som har nån erfarenhet av detta??..monterat på sin bil?..och vad är det för dimension på GT500 orginal?..tacksam för svar./ Conny.

3. Started by Tobbe1977,

Hej alla Shelby ägare. Personligen är jag bara en GT ägare men har en funderare angående Shelby original fälgar. Dessa fälgar jag tänker på är mörkgråa, tror att dem kallas gunmetal. Sitter original på Shelby -12/ -13. Fälgen har typ många ekrar och på centrumkåpan står det SVT. Det jag undrar är om dessa fälgar är smidda och vad dem väger både i 19" resp 20"? Och så undrar jag om dessa passar en vanlig GT. För visst är hjulhuset djupare i en Shelby än en vanlig GT? Tacksam om någon Shelby fantast kunde hjälpa mig med detta.

• 1 svar
    • 2,2k visningar
  4. Started by bossrules,

Hej! Är det någon som ligger på ett verktyg för att byta kompressorhjul på en GT500? Måste sätta tillbaka originalhjulet och det går inte att göra utan verktyget. Så ifall det finns någon som kan låna ut det mot ersättning så vore jag ytterst tacksam.

• 0 svar
    • 1,5k visningar
  5. Started by SAN,

Behöver byta koppling, någon som vill dela med sig av egna erfarenheter? Har en på GT500 -07:a som gått mindre än 3000 mil. Den började slira för några månader sedan så nu är det dags. Har varit i kontakt med verkstad och det var ju inte så upplyftande.... Är inne på en McLeod RXT (Street version) Twin Disc - någon som har andra förslag? //S

6. Started by Benny83,

Har sett att den del nyare mustang har hash marks. Jag tycker det är snygg och tänkte fixa det till min shelby. Någon som vet om det står för något och isåfall vad? mvh

7. Started by bossrules,

Rubriken säger i princip allt. Ifall ni har trimmat er GT500 07-14. Vad har ni gjort osv?

8. Started by CMC-49,

Vilket fabrikat kör ni med. Motorcraft 5w50 ????

9. Started by Benny83,

Hej Har en Shelby gt500 2007.. Tänkte jag skulle beställa lite saker till den här i vinter. Sänkningsats super Snake huv gälarna man sätter framför bakhjulen. Finns här någon snäll skäl som har förslag på var man ska beställa från.. Tack på för hand/ Benny

10. Started by bossrules,

Någon som ligger på original ok och skivor från en GT500 -07 eller nyare?

• 1 svar
    • 2,4k visningar
  11. Started by Gtttggg,

Har Shelby GT500 bara 50 liters tank?! Jag syftar på nyare modellen med 5,8 liters motorn. Inte 2015 modellen.

12. Started by kpgt500,

Hej! Har blivit dags att byta klossar på cobran, någon som har tips på vart man kan handla? Mvh KP

• 1 svar
    • 2k visningar
  13. Started by MOS,

Hej! Har lite funderingar kring en eventuell uppdatering av min GT500 -08 för att få några kusar ytterligare. Det jag tänker på är i tre steg, nämligen: 1) SCT X3 tune och Steeda luftfilter 2) som alt. 1) plus FR500 avgassystem 3) som alt. 1) och 2) samt byte av svänghjul Ni kunniga om detta - kommentera gärna tack. Är det kanske ingen vits med bara alt. 1 eller 2 utan måste man gå direkt på steg 3? Mvh MOS

14. Started by Jonas Larsson,

Är det någon mer som har problem med att batteriet laddas ur när bilen står några veckor? Jag har en Shelby GT500 2007

15. Har jagat däck till min bil sedan jag ställde på den. Problemet jag har haft, är storleken på standard fälgarna som satt på bilen. 265/40/19 fram och 285/35/20 bak. De som sitter på är Good years F1 supercar däck som bara har mönster på 2/3 av profilen, och det har inte varit roligt när det regnar eller när det varit kallt ute (0 grepp) Och jag har inte hittat några andra på marknaden som kan ge samma mönster och typ fram och bak i den storleken. Men som info! Har Michelin tagit fram storleken i USA och jag har lagt beställningen via min däckhandlare. [h=2]Pilot® Super Sport [/h]Och de kommer den 15 juni MVH Janne H

• 4 svar
    • 2,7k visningar
  16. Started by Janne H,

Hej! En liten fråga? Servade min bil på Ford i HBG och troligen fyllde de på lite mycket olja så det går över maxnivån på Stickan. Vad händer när det är för mycket olja i motorn. Janne H