Jump to content

Koppling


SAN

Recommended Posts

(redigerad)

:(

Behöver byta koppling, någon som vill dela med sig av egna erfarenheter?

Har en på GT500 -07:a som gått mindre än 3000 mil. Den började slira för några månader sedan så nu är det dags. Har varit i kontakt med verkstad och det var ju inte så upplyftande....

Är inne på en McLeod RXT (Street version) Twin Disc - någon som har andra förslag?

//S

Ändrade %s av %s (%s)
non
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Ford gjorde recalls på kopplingarna på -07orna... Det var tydligen ingen lyckad konstruktion och många drabbades.

Kolla så inte svänghjulet fått stryk på kuppen :(

Jag kör med McLeod RXT Twin Disc (1000hp utförandet) på min GT500 med 580whp och den är riktigt bra.

Det går bra att krypköra/slira osv men det kräver lite vana då spelet är ganska kort mellan skiva 1 och skiva 2 som bettar ordentligt.

Den är inte trögtrampad och den ger en grym "bettkänsla" vid snabba växlingar.

Jag är väldigt nöjd med RXT:n iaf ;)

(Tänkte bara ifall du ville veta hur den var :rolleyes: )

Lycka till!

Mvh

Danne

Ändrade %s av %s (%s)
Felstavat
Link to comment
Share on other sites

Vad fick du för pris på bytet och på vilken firma??

Skulle vilja få bytt till en kraftigare innan den rasar !

:(

Behöver byta koppling, någon som vill dela med sig av egna erfarenheter?

Har en på GT500 -07:a som gått mindre än 3000 mil. Den började slira för några månader sedan så nu är det dags. Har varit i kontakt med verkstad och det var ju inte så upplyftande....

Är inne på en McLeod RXT (Street version) Twin Disc - någon som har andra förslag?

//S

Link to comment
Share on other sites

Priset beror på original eller eftermarknadskoppling. Original ligger på 40 + jobbet. En McLeod kostar här hemma ca 26 men då har du inte pilotlager, slavcylinder och nya bultar i det priset. Ink allt = ca 30-32 + arbete 6-8.

Jag kommer att ta hem prylar för ett komplett byte själv (en McLeod street version som har fått många bra lovord), frakt, tullat,och skattat = tutti landar på 24 för hårdvaran.

Link to comment
Share on other sites

När jag bytte på minGT så tog jag hem allt själv från Summitracing. Betalade 10 tusen för nytt svänghjul, Ram HDX-koppling, uttrampningslager, stålomspunnen kopplingsslang och svänghjulslager. Här i sverige hade grejerna kostar mer än det dubbla.

Bytte det själv och det är inte svårare än på en gammal volvo faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...