Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 586 topics in this forum
-
Tänkte lacka min 72 Mustang i originalkulören Bright Blue Metallic men jag vet inte vad den har för kod. Alltså koden man anger när färgfirman ska blanda till den rätta kulören. Jag provade med Sikkens "Mixit Online" men fick bara fram nyare kulörer. Nån som vet?
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Finns det olika typer av utvändiga tröskellister? Jag har för mig att det är släta kromade, men när jag tittar efter nya så hittar jag bara av polerad aluminium med ränder i.
-
- 4 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej Har bytt tillbaka från en 70: talsrenoveriing med dubbla baklyktor på min -67:a. Nu till min fråga. I lyktpotta så är det hål mella där sargbultarna kommer in, dessa hål stämmer överens med hålen i denna enorma packning som sitter mellan glas o potta, är dessa hål till för att spänna glaset mot karossen eller är det till för annat? Tacksam för svar Kent cmc 1162
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har lite krångel med min fmx spak..den sitter ganska löst/glappar i lägena..från parkering till back är det väldans lätt att den hoppar över,det är ju inte så bra om man inte vill att bilen ska dra iväg av sig själv..vad ska man göra åt det..det sitter som ett plåtbleck med olika utskurningar i som har nöts ner,,finns det renoveringskit till det tro...hoppas ni fattar vad ja menar nu..
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
håller på o skruvar ihop bilen efter en renovering,,tänkte lacka plastarmstöden bak,men var hittar man färgkoden till denna ovanliga gräddvita färg...fords färgkod är ju inte mycket o komma med till lackerar´n..
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hur får man tag i färgnummer på originallacker från 69? Har tänkt mig silver jade poly.
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag är på väg att köpa en omgång Magnum 500 fäljar till min -73 Mach 1. Jag är lite tveksam om man skall välja 15*8 eller 15*7? samt vilken dimension på däck som kan vara lämpligt? Jörgen
-
- 7 svar
- 2,1k visningar
-
-
Däck ja... Vad är det som gäller för ”experter och finsmakare” egentligen ? Jag vill byta fram däck på Mustangen för att kanske uppnå mindre spårnings känslighet och göra den roligare att köra med. Jag vet av erfarenhet att slitna framdäck gör bilen otroligt spårkänslig och fords framvagnar från 60-70tal är ju inte så avancerade vad det gäller väghållning. Men....Alla bilder av Mustanger jag ser så har ju BF-Goodrich Radial T/A (så även min just nu: 225/60 14") Jag kollade med BF-G och fick ett svar ! ( mycket trevligt när stora firmor svarar på email frågor ) -------------------------------------------- Hej, Tyvärr får vi inte längre importera Radial T/A til Europa, det …
-
Kan någon tala om hur man monterar trepunksbälte i en 66a ht.
-
Tjena har en liten fråga angående priset på en -65 mustang som jag har fått.Bilen är helt rostfri lackad och klar brommsarna är helt nytt allting,Allting i fram vagnen är nytt,nya dämpare o fjädrar,innredningen är helt ny typ stolar,golvmattor,innertak.Motor o vxl låda renoverat(orginal drivlina).Det sitter lilla sexan 170cu med en C4 aut.Vad kan en sån bil stå i för värde ungefär. mvh mikael
-
- 3 svar
- 2k visningar
-
-
Kan någon beskriva, steg för steg, för mig hur jag monterar ett nytt vinyltak på min -67:a? (Allt gammalt lim är borttaget) Om det tar stor plats att beskriva här är min E-mailadress: 659pettersson@telia.com
-
- 2 svar
- 2,2k visningar
-