Jump to content

SBP griniga gällande skyltar


Lindermedia

Recommended Posts

Sen när började SBP bry sig om främre nummerskylten? Har besiktat med egna skyltar och till o med utan skylt tidigare. Nu blev det underkänt för en i USA format som ser exakt ut som en ” äkta”.  Känns väldigt petigt .  Fler som råkat ut för det?

 

Link to comment
Share on other sites

43 minuter sedan, Lindermedia said:

Sen när började SBP bry sig om främre nummerskylten? Har besiktat med egna skyltar och till o med utan skylt tidigare. Nu blev det underkänt för en i USA format som ser exakt ut som en ” äkta”.  Känns väldigt petigt .  Fler som råkat ut för det?

 

Har råkat ut för det stundtals längre tillbaka.
Men är ingen stor sak det är bara ha en extra skylt att besikta med isåfall.

Förstår mycket väl det är petigare nuförtiden eftersom alla skyltar läses av automatiskt från alla polisbilar och även vägtullar.
Har du ett annat format på skylt/text/material gissar jag scanningen inte funkar riktigt
En "killgissning" från mig!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Är nog också för att de inte reflekteras i fartkameror. Är nog ingen reflekterande vit färg i dem, iaf vad har hört 🙂 

 

Besiktigade en bmw jag hade för några år sen, en 99:a som var helbilsgodkänd. Fick en tjurig besiktningsman som gnällde på att mina fälgar var breda. 8,5" fram och 10" bak. De låg ändå innanför skärmkanterna, så var inget som stack ut eller såg extremt ut. Men han gav mig en hel föreläsning om att bilen var helbilsgodkänd och att jag inte fick ändra det minsta lilla på den. Även att om polisen stoppade mig så skulle jag säga att fälgarna inte satt på vid besiktningen osv 😛 För att besiktningsmannen inte skulle få skit för det. Men har väldigt svårt att tänka mig att det går så långt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...