Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

Äntligen lite fart i garaget!

Bromskylning är bra när det börjar gå undan på rakorna :)

Var och besiktigade LillPorschen för en stund sedan, bromskylningen på ena sidan hade lossnat och var riktat mot styrstaget, besiktningsmannen skrattade och undrade om styrstagen verkligen behövde kylas... Sedan diskuterade vi avåkningszoner på Knutstorp, tur att det finns vettiga besiktningsgubbar ;)

Link to comment
Share on other sites

Valsningen där, är det för att knäcka in kanten eller drar du ut hela skärmen? Har hört talas om verktyget men första som jag ser användas.

Hela skärmen ska bli storleken större fram är det tänkt vill ha lite mer plats om man får ngn mer ide;)...........

Link to comment
Share on other sites

Äntligen lite fart i garaget!

Bromskylning är bra när det börjar gå undan på rakorna :)

Var och besiktigade LillPorschen för en stund sedan, bromskylningen på ena sidan hade lossnat och var riktat mot styrstaget, besiktningsmannen skrattade och undrade om styrstagen verkligen behövde kylas... Sedan diskuterade vi avåkningszoner på Knutstorp, tur att det finns vettiga besiktningsgubbar ;)

Det står en Cayman R 2012 här hemma nu pajken har köpt en. NJa jag vet inte om jag är frälst.

Men väl kylda styrstag är viktigt på en Porsche :)

Link to comment
Share on other sites

Jag bokar en provtur direkt när den blir färdig!

Nu ser det riktigt seriöst ut även för en banracingfantast som mig. När alla pusselbitarna är på plats så kommer den att gå som ett svin, man kommer att hänga i bältet när man bromsar och sitta stenhårt mot stolsidan när det svänger.

Dessutom har stuket blivit helt rätt, att ett par bredare fälgar och lagom sänkning kan göra sådan skillnad!

Kör hårt!

Link to comment
Share on other sites

Jag bokar en provtur direkt när den blir färdig!

Nu ser det riktigt seriöst ut även för en banracingfantast som mig. När alla pusselbitarna är på plats så kommer den att gå som ett svin, man kommer att hänga i bältet när man bromsar och sitta stenhårt mot stolsidan när det svänger.

Dessutom har stuket blivit helt rätt, att ett par bredare fälgar och lagom sänkning kan göra sådan skillnad!

Kör hårt!

Tackar Janne; dee la klart att vi får ut rasta den jag hoppas att den kan bitas som en Cobra sen. Man kanske kan jaga en och annan Porsche också;);););) Vad hette den web adressen du pratade om?

post-1894-144839378145_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

får jag detta till att sjunga som jag vill så ska den kasta meter långa eldslågor ur sidepipsen för här finns ingen bränsle avstängning när man släpper gasen !!

Provtur hmmmmm; Grattis förstås för er entusitaster givetvis

Link to comment
Share on other sites

Ny oljepump blev det idag. Och retur till kompressorn. Och ny trågpackning den är kanon att montera med dom monterings clipsen som medföljer. Och även den extra sargen till tråget som kom 80-talet tror jag så nu ska det bli tätt hoppas jag

post-1894-14483937815_thumb.jpg

post-1894-144839378158_thumb.jpg

post-1894-144839378163_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Brett är snyggt, vad har du för bredd i bak.:confused:

skickade fälgarna till fälg fixarn i Helsingborg oj va dyrt men otroligt bra (kan verkligen rekomenderas). Nu är dom 9 tum bak jag nöjde mig med 255or visst går det på mera men den breden ligger snyggt på fälgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...