Jump to content

andreas-cmc 1562

Medlemmar
  • Inlägg

    129
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

andreas-cmc 1562's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Låter bra det. Bra tanke med pumpen, bör ju inte göra saken sämre i varje fall Jag kommer köra med 12AN från varje ventilkåpa till en moroso tank med stort filter på.
  2. Riktigt stiligt! Men angående din vevhusventilation, vart tar vevhusventen vägen efter smogpumpen som du kör med? Just 5.0an är jävligt känslig för det här med vevhusvent. Man ska egentligen bara köra med filter på båda kåporna (inga PCV-ventiler) samt plugga hålet bak på insuget och ta bort och plugga slangen från spjällhuset till insugsröret. Ser inte riktigt hur du har gjort på dina bilder, men där fick du ett tips i varje fall Lycka till och bränn gummi i sommar! Själv ska jag till Kiruna och Riksgränsen i helgen och köra turboskoter!
  3. Vi har INTE bättre bränsle än vad som erbjuds i USA. De har upp till 94 oktan AKI (MON+RON/2) och vi har som bäst (på väldigt få ställen numer) 99 oktan RON vilket motsvarar 93-94 oktan i USA. Så vår 98 är sämre än 94 i USA. Plus att de har riktig racefuel i fler pumpar än vad vi har V-power
  4. Det är busenkelt att byta! Jag har kåpor som är fräscha, suttit på en bil i 300mil. 400kr för ett par utan själva elmotorn/spegeln. Maila på andreas@nfm.nu 1: Ryck bort plasttriangeln på insidan av dörren "bakom" spegelfästet. Är det på förarsidan kopplar du bort kontakten till styrningen. 2: Här är jag osäker om kontakten till elmotorn är på in- eller utsidan av spegeln, men den ska isär när du ser den 3: Skruva bort de tre muttrar som håller kåpan. 10mm tror jag att det är. 4: Ta hela spegeln från bilen. 5: Dra bort spegeln från kåpan. Rakt ut, försiktigt men hårt och bestämt. 6: Skruva bort elmotorn, sitter med torx, typ t20 om jag inte minns fel. 3-4skruvar. 7: Flytta över allt till nya kåpan. 8: Upprepa steg 1-4 fast tvärtom
  5. Hej! Jag har en Steeda avdragare för 2003-2004 cobra om du vill hyra eller att jag utför bytet. Hör av dig på andreas@nfm.nu eller 08-51 90 90 99
  6. Du måste ha ett GT500 VIN nummer för att beställa plattan med Carrolls signatur. Du kan ju göra det lätt för dig och sno ett chassienummer från typ en Autotrader-annons. Men då står ju det nummret på plattan, vilket kan vara lite tråkigt. Men det är enda sättet för att få köpa en sådan skylt.
  7. Hur kan du tycka den jämförelsen är rimlig!? En 2008 Mustang GT är exakt samma bil som en 2009 Super Snake om vi bortser från modellspecifika delar som man kan köpa i efterhand. Det är som att bygga om en V50 2.0FT till en V50 T5 om vi ska jämföra så och det är väl inte så extremt... Det som skiljer efter en konvertering som inte kräver några nya fästen eller andra modifikationer är chassienr, att det inte är en äkta Super Snake. Men visst, jag hade valt en 2007 V6 (för mycket barnsjukdomar på 05-06) att utgå ifrån istället om jag börjat från scratch. Min banracingmustang som jag bygger nu är en 2007 GT som har gått 300mil. Plåtren innuti, urkapat golv i bagaget, 12-punkts GUSS störtbur. Den var frontsmälld dock. Hade gått att återställa för 40-50tkr kanske. Men då hade jag behövt göra det, sedan försöka sälja skiten till någon som vill köpa en smälld bil och sedan köpa en V6 och börja om. Inte värt det. I trådskaparens fall så gillar han sin bil och vill bygga på den. Mellanskillnaden mot en V6 är inte så extrem att jag skulle kalla honom galen. Och även om jag skulle tycka han var galen så är inte en Super Snake clone något som är fel eller dumt. Att bygga en sådan och regga som ombyggt fordon är bra mycket vettigare än att bulta på en kompressor på en 3V mustang och sedan försöka åka och besiktiga den. Det är dömt att misslyckas tyvärr.
  8. Jag är återförsäljare för bland annat Steeda i Sverige. Håller på med en ny webbsida som kommer ha webbshop. Kika in på www.steeda.com så länge, de har mycket godis till alla nyare mustanger. Om du vill kan jag skicka en katalog (dock på engelska med priser i $). Eller så håller du ut till nya webbsidan är färdig
  9. Det ryktas om att det någon gång efter årsskiftet kommer finnas en riktigt bra site där man kommer kunna handla online med sitt kort. Hela Summits och Steedas sortiment bland annat. Nyheten? Svensk sida, svenska priser och svensk support Återkommer när jag hör något mer!
  10. Jag tycker personligen att det är en väldig skillnad att bygga en replica med 100% originaldelar mot en stylad bil. Finns inget gemensamt egentligen. Alla mustangerna har samma kaross, men nu är det en kille som heter Björn som bygger ihop den istället för en trött Mexican! En ok 2005 GT kan man hitta för 200 000kr. Om man gör allting själv så kan man nog plocka ihop delarna till en supersnake för 200tkr om man säljer av originaldelarna från GTn. Jag skulle lätt pröjsa 350 000kr för en reggad, Super Snake Replica om allt var bra gjort. Då skulle Björn gå 50ktr back och det är ju peanuts i sammanhanget. Prytz har väl gjort precis detta btw? Ha, det handlar inte om att vara snäll eller inte, det handlar om att vara realist. Sök själv på "Stylad" på blocket. Har man det ordet med innebär det att bilen brukar bli svårsåld. Jag skulle också gärna vilja ha en supersnake, inget snack om den saken - men då vill jag ha en originalare, inte en kopia som är omöjlig att regga och besiktiga och som dessutom är byggd på en gt. Då kunde du lika gärna ha byggt den på en gammal hyrbil med v6-motor. Eftersom du ändå ska byta allt skulle det ju varit vettigare. Jag kan förstå att man gillar att fixa och trixa med sin GT, klart man vill det, häng på feta fälgar, häng på en vinge, sänk den och kör en cai eller lite feta kamaxlar, byt utväxling och bränn lite gummi, men att bygga om den till en supersnake är bara löjligt - även om det garanterat är roligt!! Spara slantarna och köp en riktig supersnake istället http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009-For ... 450wt_1167 Här har du en RIKTIG supersnake 2009 klar i Sverige för ca 850 000kr.
  11. Nu är du lite negativ Fredde Om allt görs by the book med originaldelar från Shelby och Ford Racing så är det ju inte en "plastkittad" bil mer än vad en riktig supersnake är. Det ÄR INTE en super snake, utan en clone. Men den kommer garanterat vara värd betydligt mer än en vanlig GT om den är schysst reggad som ombyggt fordon med alla papper i ordning. Jag har själv börjat forska i detta, då det är en hel del bilar ute på våra gator som är tickade bomber då de inte varit inne på besiktningen sedan de reggades då de kom till Sverige. Det finns massor av möjligheter att få en konverterad mustang laglig om man gör det rätt. Vi har en jävligt bra möjlighet genom att GT500an faktiskt finns och är typad med 500hp. Bara för att förtydliga mig, mitt uttalande gäller främst om konverteringen sker klanderfritt, dvs inte skarvade kablar till databoxen med sockerbitar osv. Jag tycker det är skitkul att någon tar ut svängarna på ett bra sätt med mustangerna i Sverige! Vi har ju skräckexempel med en som lade ner 250 000kr på en 2005 V6 automat och då var det fortfarande original motor och autolåda i bilen när den var klar! Inte omreggad eller något. Tackar.Jag kommer hålle er updaterade med hur det går o bilder osv osv. Är det någon som e intresserad av min orginal HID front lycktor så är dom till salu för:10.000kr/paret Orginal Huven min e såld min orginal front e såld Grill med runda dimljus finns kvar för 3000kr bara att pm:a mig Varför säljer du alla originaldelar? Bilen kommer ju bli värdelös när den är klar - helt osäljbar och omöjlig att regga och besiktiga. Bättre att bygga tillbaka allt sen och sälja en originalbil + att sälja trimdelarna löst. Är folk från vettet?[/quote:55xhz89c]
  12. Ombyggt fordon borde definitivt vara möjligt. Det är nya regler nu, beställ nya SFRO-boken: http://www.sfro.com/boken.html Det är upp till SFRO att bedöma om effekten är rimlig. På med GT500ans bromsar tillsammans med motorn och lådan så kan du vara home safe! Borde inte alls vara några konstigheter. Det blir ju en GT500 och alla intyg för motorn finns! Super Snake Kompressorn kan man ju montera efter SFRO-besiktningen. Ingen besiktningsgubbe i Sverige som ser skillnad på den och originalkompressorn. Skitkul projekt som jag gärna hjälper till med om hjälp behövs! Bilder på en "Super Snake" (GT500 från början) som jag byggde i mars åt en kund: Ford Racing/Racing Dynamics Chassie - Ställbara stötdämpare fram/bak - Progressiva fjädrar fram/bak - Krängningshämmare fram/bak - Fjäderbensstag Ford Racing Shorty Headers Ford Racing axle back Shelby Super Snake motorhuv Shelby Super Snake hjul Shelby Super Snake mätarhållare med autometer Sport Comp mätare Steeda supercharger pulley Steeda supercharger belt tensioner JLT Performance Carbon intake NGK TR6 tändstift Bonusbild med GT500an tillsammans med en annan kundbil!
  13. Grattis till en grym bil! Ser att du har Steedas cold air intake. Vet du om det är en tune installerad i bilen? Detta är ett måste, annars riskerar du motorskador. Glöm inte heller att bara tanka 98 oktan eller V-power. Slå en signal om du är intresserad av att köpa Steeda pulley till kompressorn! Har både det + extra remspännare (100% tvunget) på lager!
  14. Jag har en Silver original GT vinge liggandes om trådskapare är sugen! 500kr/vinge Har även en silver Roush vinge (den tre delade). 1500kr för den.
  15. Det kan absolut bli ojämn tomgång av de faktorerna. Bytte du insugspackningar när du monterade ihop motorn?
×
×
  • Create New...