Jump to content

Rolf-Enåsen

Medlemmar
  • Inlägg

    76
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Rolf-Enåsen's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har en 65:a GT, manuell 4vxl. där varvtalet på Rallypack visar 3000 rpm vid lite drygt 80 km/h på 4:ans växel. Tycker det känns lite för högt. Enligt door tagen ska det vara 3.00:1 på bakaxeln men den kan ju vara bytt... Stämmer detta? Någon som vet?
  2. Att avgasdetektorn reagerar på glycol på samma sätt som för avgaser låter ju vansinnigt och (Ford)verkstaden som gjorde testen sa att dom alltid har stora problem att avgöra vad det är som ger utslag, kylarvatten eller avgaser.
  3. Hej, Har i samband med packningsbytet bytt till en ny vattenpump i gjutjärn. Efter topplockspackningsbytet gjordes en vacuumsättning på motorn utan anm. Försökte innan packningsbytet testa om det var avgaser i kylaren men det var vanskligt eftersom indikatorn också reagerade på glykolen som om det var avgaser. Har satt på ett nytt kylarlock för 16psi, där läcker inget ut, bara genom skvallerslangen.
  4. Tack för tipset, men jag har just bytt topplockspackning. Tyvärr vet jag inte vilka temp.värden det var innan bytet,
  5. Har en 289:a som det är problem med gasbildning i kylvattnet som jag misstänker kommer ifrån dålig vattencirkulation. Har på varm motor med en IR-mätare uppmätt följande temp.värden vid insuget på de ingjutna cylindersiffrorna: Cyl.1: 108 grader. Cyl.2: 103 grader. Cyl.3: 93 grader. Cyl.4: 91 grader. Cyl.5: 84 grader. Cyl.6: 88 grader. Cyl.7: 87 grader. Cyl.8: 86 grader. Som synes verkar ena insugshalvan vara varmare än den andra. Är detta normalt? Vad kan skillnaden bero på? Någon som haft liknande fenomen?
  6. Hej! Jag behöver en ny eller beg. motorhuv till min 64 1/2. Någon som har eller vet var jag kan vända mej.
  7. Begär fullständig info vad man gjort för att konvertera från en 6:a till en 8:a , inte bara motorbytet utan allt annat som krävs, och lägg sedan ut det på Forumet. Här finns massor med kompetens som kan hjälpa till. Om din förmedlare är säker på att allt gått rätt vid renoveringen tycker jag att han ska betala allt som besiktningen ev. slår ner på.
  8. Nenne, en intressant länk du tipsade om, deet finns mycket matnyttigt där att läsa.
  9. Nenne, tack för tipset. Du kanske har rätt, det kanske är idé att sastsa på den "riktigt" bearbetade huven och spara originalet för nästa ägare.
  10. Tack för tipset, men vid samtal med dom så visade det sej att dom bara har huven som kom i slutet på aug.-65 och inte till 64 1/2, som ju är lite speciellt bockad i framkanten. Får söka vidare...
  11. Söker en huv till min 64 1/2, har kollat med Rolands Mustang men han har inte. Nån som vet vart man ska söka??
  12. Tony, kolla med Rolands Mustang, han brukar kunna fixa det mesta.
  13. Hej Tony! Har följt inläggen betr. ställskruven för ryggstöden. Jag har en 65:a med, som det verkar, original ställskruvar på båda sätena. Båda är förkromade, 8mm, med spets och har 18 gängor per tum (25,4mm). Total längd är 45mm. Hoppas detta kan var till lite hjälp.
  14. Om man tar kontakt med säljaren inte bara per mail utan också per telefon, och då ett flertal gånger, så kan man med oftast med sunt förnuft sålla bort skojarna från de seriösa.
  15. Jag har tidigare tagit hem 3 från USA och en 4:e är på väg. Har nu hemma en 65:a GT cab. som är true factory original med 99% säkerhet . Den kommer att bli till salu nu i vår. Att jag inte skriver 100% beror på att det saknas original sales document, men allt annat på bnilen stämmer.
×
×
  • Create New...