Jump to content

bergholm cmc451

Medlemmar
  • Inlägg

    23
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

bergholm cmc451's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag jackade upp henne igår och undersökte framvagnen lite. Ganska snabbt konstaterade jag att båda framhjulen stod inte rakt framåt samtidigt. När jag ställde vänster jul rakt fram så var högerhjulet märkbart vinklat inåt (toe-vinkeln?). Jag är ingen höjdare på framvagsinställningar , men det känds inte rätt. Kan detta vara anledningen? Isåfall, varför drar den inte åt vänster då jag rullar eller gasar?
  2. Tänkte skrämma igång min servostyrning som varit urkopplad. Det verkar som det läcker så jag får nog fylla på lite då och då, men jag har läst att man inte skall använda Dexron olja. Jag hittade två olika specifikationer, dexron II och Dexron III. Är båda dessa tabu i min servopump? Någon som kan rekommendera ett bra fabrikat?
  3. Det låter intressant. Jag skall testa ditt knep och hör av mig så fort jag kommit på något nytt.
  4. Tack för tipset, jag skall kolla det. Jag tycker styrningen är lite stirrig i övrigt, den är synnerligen överstyrd. Jag vet inte men det kanske är en vanlig Mustang-option!
  5. Hur stor del av bromskraften ligger fram respektive bak? Skulle det kunna vara bakbromsarna? Jag får nämligen parera rejält med styrningen när jag bromsar normalt. Jag har ej luftat bakbromsarna, det får jag nog ta och göra imorgon.
  6. Om den drar åt vänster borde det vara högersidan som bromsar för lite, eller?
  7. Har en mustang -66 med renoverade bromsar som drar kraftigt åt höger då jag bromsar in. Vem som helst skulle köra av vägen ifall man inte var beredd. Jag har luftat bromsarna fram. Vad kan det bero på? Jag vill inte tro att bromsarna beckat igen när de renoverades i februari. Hon har visserligen inte körts sedan mustangens 40-årsdag i april. Kan det bero på något annat, hjulinställning, min urkopplade servostyrning, någon bussning eller stag eller...
  8. Jag tänkte beställa lite delar från USA via nätet för att komma undan lite billigare. Saker som inte är skrymmande eller akuta. Är det någon som kan tipsa om en webshop som har produktsortimnet med priser online, är pålitlig, har bra priser, betalning med kort, bra sortiment, moderata fraktpriser, mm. Dvs en sånt där ställe som man fortsätter att handla på när man väl börjat.
  9. När jag öppnade chokehuset så var inte fjädern ihakad. Nu är den det men choken är följaktligen igång hela tiden eftersom rör och slangar saknas. Tack för tipsen. Nu tror jag att jag skall få choken att fungera.
  10. Då får det bli en sådan sats. Hur är det med röret, finns detta rör att köpa som reservdel eller skall man improvisera?
  11. Jo, där finns en liten misshandlad rörstump. Skall den anslutas till choken? Förövrigt så behöver nog hela förgasarn en genomgång. Blandningsskruvarna är utskruvade 6 varv för att det skall gå att få en jämn tomgång, men ändå så kvävs hon nästan vid gaspådrag. Jag har hört att det skall vara 1,5 - 2 varv.
  12. Min förgasare (Autolite 2100D) till min 289 2V -66 funkar inte så bra. Automatchoken går aldrig in, spjället är vidöppet hela tiden. Det finns en anslutning på automatchoken som är öppen i vilken det är undertryck då motorn är igång (Ca 1cm diameter). Vad skall anslutas där? Sen har jag hört att varmluft skall påverka fjädern och att en anslutning på grenröret är inblandad på något sätt. Så min fråga är ifall någon kan berätta hur min automatchoke skall vara ansluten för att bimetallfjädern skall göra sitt jobb? Vilka rör/slangar behövs? Tacksam för tips!
×
×
  • Create New...