Jump to content

AndreazK

Medlemmar
  • Inlägg

    12
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

AndreazK last won the day on 2 oktober 2020

AndreazK had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Frillesås
  • Yrke
    Verktyg,CNC, 3D print m.m.
  • Intressen
    Teknik, motor

Senaste Profilbesöken

448 profil visningar

AndreazK's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

2

Omdömespoäng

  1. Grym bil... det blir inte riktigt bra förrän det har krånglat lite.. eller vad är det man brukar säga
  2. Många ventiler blir det... 1... 2... 3... 8.... 98... 1234...., hursom så är de förhoppningsvis monterade snart...
  3. Ja det går ju att få bra snurr i dessa motorer, hojta till om du stöter på något problem, så kanske vi kan hjälpas åt? Det lutar åt ett Maxxecu, men har inte bestämt detta riktigt ännu, då det är lite kvar... Kan inte ta åt mig äran för "receptet" på motorn men jag har bra hjälp...
  4. Sleeper, plåtfälgar kanske inte är så dumt hehe, kommer försöka att hålla det yttre så orört som möjligt. Kanske något bredare däck bakifrån. Det är ju lite bitar kvar att fixa innan det rullar
  5. Ja det är lite kul, och men ingen stress får bli klart när det blir klart. Tänkte långsamt men säkert posta uppdateringarna på utvecklingen här. Ni for hojta om ni funderar på något eller tycker att jag har tänkt helt fel!
  6. Hej! Gick med i Mustang klubben för ett par år sedan då jag köpte en Mustang 1964 1/2" coupe som jag tänkte glida runt med Men den hade en 289 2v som ju inte var original (det skall vara 260) och jag 'råkade' komma över lite delar och tänkte att man kanske skulle fixa till den lite... Det verkar ju vara populärt med sk. restomods så när originalmotor etc. hade åkt ur så började det... kanske lika bra att byta framvagn? Lägga i en nyare motor? Kanske ny bakaxel och upphängning? Växellåda måste ju också bytas... så vintern efter inköpet av bilen börjades det, har skruvat av och till i snart 2 år och det är inte färdigt än, dock så är de flesta prylarna inköpta och framvagn på plats i bilen, motor på väg ihop etc. etc. etc. Dock så är ju inget ristat i sten och tips ideér etc. är alltid välkommet känner att jag behöver en motivationskick så att bygget börjar röra på sig igen... Tanken är inte någon tävlingsbil eller racing (lite extra pulver till cruising bara...) Det som finns är ett nyare block 4,6 lit modular som det sitter Mahle coatade och smidda kolvar i med Eagle H stakar, och en Kellogg cobra vevaxel kommer snart monteras, topparna är FR500 (ferrea ventiler & total seal ringar) och insuget är ett modifierat Cobra insug Kopplingen kommer från Spec (Super Twin) ihop med en Tremec T56, finns också ett par GT30 aggregat som skall på, bränslet kommer matas med Nuke catch tank och 4st AEM pumpar 380lph/43psi även Nuke bränsletryck regulator och 2st dumpventiler finns. puh! Nu så är det bara att få allt på plats.....
  7. Kanon, tack då blir det lite läsning i aftonlampans sken
  8. Hej hej! Det blev en 4 link då det är en lite modernare variant med coilovers, och priset var helt rätt. Borde funka bättre än bladisarna och luftfjädringen som satt där? Tänkte väl att det är måttband som gäller och ev innerskärmar... Tänkte bara att om någon gjort "liknande" resa så kanske det skulle bli lite enklare än att uppfinna hjulet igen Men, men det är väl det mörka vinterkvällar är till för Mvh
  9. Hej! Är helt ny i klubben jag har en och 64 1/2 coupé som jag fixar lite på, kommer montera 4 link bak och justera bakaxel till lite bättre grejor, vad är den maximala bredd jag kan köra på fälg resp. däck (kan valsa in skärmkanterna) kan jag få på bredare om jag kör lite smalare bakaxel? bladfjädringen kommer försvinna... Ha det gott Mvh Andreas
×
×
  • Create New...