Hej!
Gick med i Mustang klubben för ett par år sedan då jag köpte en Mustang 1964 1/2" coupe som jag tänkte glida runt med Men den hade en 289 2v som ju inte var original (det skall vara 260) och jag 'råkade' komma över lite delar och tänkte att man kanske skulle fixa till den lite...
Det verkar ju vara populärt med sk. restomods så när originalmotor etc. hade åkt ur så började det... kanske lika bra att byta framvagn? Lägga i en nyare motor? Kanske ny bakaxel och upphängning? Växellåda måste ju också bytas... så vintern efter inköpet av bilen börjades det, har skruvat av och till i snart 2 år och det är inte färdigt än, dock så är de flesta prylarna inköpta och framvagn på plats i bilen, motor på väg ihop etc. etc. etc. Dock så är ju inget ristat i sten och tips ideér etc. är alltid välkommet känner att jag behöver en motivationskick så att bygget börjar röra på sig igen...
Tanken är inte någon tävlingsbil eller racing (lite extra pulver till cruising bara...)
Det som finns är ett nyare block 4,6 lit modular som det sitter Mahle coatade och smidda kolvar i med Eagle H stakar, och en Kellogg cobra vevaxel kommer snart monteras, topparna är FR500 (ferrea ventiler & total seal ringar) och insuget är ett modifierat Cobra insug
Kopplingen kommer från Spec (Super Twin) ihop med en Tremec T56, finns också ett par GT30 aggregat som skall på, bränslet kommer matas med Nuke catch tank och 4st AEM pumpar 380lph/43psi även Nuke bränsletryck regulator och 2st dumpventiler finns. puh!
Nu så är det bara att få allt på plats.....