Jump to content

Simon Lundqvist

Medlemmar
  • Inlägg

    45
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Simon Lundqvist last won the day on 16 juni 2019

Simon Lundqvist had the most liked content!

About Simon Lundqvist

  • Födelsedag 1995-01-26

Medlemsinformation

  • Stad
    Näsum
  • Yrke
    Betonghåltagare
  • Intressen
    Skruva mustang

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Simon Lundqvist's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

3

Omdömespoäng

  1. När kan man förvänta sig att detta kommer? Förra året så trillade det tyvärr inte in en kalender (tror det blev en miss) men får hoppas att tidningen, kalendern och medlemsmatrisen kommer fram snart
  2. Oj ber om ursäkt för riktigt sent svar! Varit mycket på jobbet det senaste så har inte haft tid att titta in! Pratar du om motorn? Blev ju en 408 stroker (410 egentligen om man ska vara noga) Spec sheet kan jag lösa under helgen (glömt att posta det). Anledningen var mest för att jag tänkte "ska jag göra allt jobb med att byta motor så byter jag ju inte till en 289a igen utan då får det bli något vassare) och sen spårade det lite då man satt och valde sen såg "åh, ja men 10 tusen till så får den lite mer hästar, men vänta 11 till på det så ökar effekten ganska bra, ojdå är vi redan uppe i dessa pengarna? Ja men då gör inte det något ifall man slänger på 10 tusen till" Växellådan tror jag faktiskt blir en förstärkt c4a, mest för att den passar rakt i utan modifikation (vill inte skära i onödan) samt att det är ganska skönt att ha det när man kör på cruising osv. Förstärkningar tänkte jag göra ganska standard, tjocka swaybars, tractionbars (är ju egentligen ingen förstärkning), subframe connectors, kanske X brace beroende på hur platsen ser ut, monte carlo bar, export brace. Något stag bakom framskärmarna som binder ihop ramen bättre. Sen leker jag med tanken på att sätta in en halvbur ifall olyckan skulle vara framme, vi får dock se lite längre fram (fortfarande svårt att få tag i vissa delar pga corona så det verkar knapert att hinna få ut henne till sommaren men jag kämpar vidare!)
  3. Vad för dessa projekt med sig? Att man handlar på sig lite saker till garaget, införskaffade mig en kallsåg så jag kan skära rören, göra Pie cuts osv till mitt 3" avgassystem, det kommer svetsas in ett par V-band clamps till varje sida så man kan byta ut delar i avgassystemet utan att behöva plocka ner allt. Får tacka syrran också som jobbar på Ahlsell, 12 meter 3" rostfritt polerat (livsmedelsrör) är inköpt via henne så slutsumman hamnade på 1300kr istället för 11000kr + moms
  4. Tackar, planen är att prova ett par stycken men det skadar ju absolut inte att ha tips på vad andra tycker om vissa stolar, jag själv är 180cm och väger runt samma som dig så det är ju en bra utgångspunkt när man väl provar stolarna.
  5. Det där såg intressant ut, har varit i kontakt med en i staterna som byggde en borttagbar båge till 4/6 punktsbälte vilket hade varit skönt så man kunde nyttja baksätet om man är fler som åker (dock finns det godkända burar som tillåter dig att nyttja baksätet när infästningen till 6 punkt fortfarande är där) 6 punkt kan jag helt klart tänka mig, tack för tipset! Får jag fråga vilka sparco stolar det är? Har tittat runt på ett par stycken själv men alltid lättare att se dom i bilar redan så man ser hur dom passar in!
  6. Sen är ju planen också ett par andra stolar som ska hålla en på plats bättre och troligen 4 punkts bälte då det sitter midjebälte i bilen idag, man vill ju sitta fast ifall det skulle hända något
  7. Förstärkt C4, coilover conversion kit för väghållning, mer plats samt att det ska helt klart fungera, förstärkt 9" bakaxel från Snowball Racing med passande kardan (deras expertis nyttjas), 4 link system och troligen Wilwood beroende på vad jag kan få tag i när dom beställs. Även bilen kommer förstärkas med stag, braces etc för att inte vrida sig. Jag vet att risken finns när man trampar på att hjulen tappar fäste, därför har jag 2 regler, bygget får ta 2 år ifall det måste då det ska vara så säkert som möjligt. Andra regeln är att ta det lugnt tills jag vänjer mig ordentligt vid bilen. Ah okej 3 regler, ingen annan får köra bilen då dom inte känner bilen lika väl som jag och kan då utsätta sig själva/andra för fara.
  8. Hämtade hem rackaren idag! Hemresan gick kanon och jag kan inget mer än tacka PPM för ett väl utfört jobb! En riktigt fin kurva och dagen avslutades med 540hk, 730Nm och en av Sveriges troligen dyraste hallprydnader fram tills min motorvagn kommer i veckan! Nu hoppas jag bara att Covid-19 kan slappna av lite så man kan få tag i resten av delarna från utlandet som behövs för att göra bilen redo för hjärttransplantationen
  9. Tänkte att jag kan slänga upp lite fler bilder jag fick!
  10. Fick även se motorn för första gången, dock ett par mobilbilder från PPM Racing men dom duger tills man hämtar hem besten!
  11. Sådär ja! Fick ett oförväntat mail för ett par timmar sen om att motorn var färdig och redo att hämtas! Så på tisdag hämtar jag hem det nya hjärtat som bromsades till 540hk i bänken, ska bli intressant att få höra hur den ryter när jag väl startar upp den för första gången!
  12. Jodå, det du söker är ett annat ventilpaket, "reverse shift pattern" dvs Park - Reverse - Neutral - 1 - 2 - 3, du byter bara ventilpaketet i lådan
  13. 315613 är gjord 8e i oktober så din borde vara tidigt oktober/sen september, om du inte hittar mer info så kan jag kontakta denna personen på söndag/måndag och se ifall dom vill titta upp i deras register och se om dom hittar din/nummer som är nära din
  14. Det kommer vara ganska svårt att få fram datum på din tyvärr då fords register på 64-67or brann upp (har för mig det var upp till 67). Jag hade tur som fick tag i en person i USA som har ett par egna register med massa olika VIN nummer, i där så fanns det ett som var ett par nummer ovanför min och ett par nummer under min så han kunde få fram ganska exakt att min är "född" den 31 Juli 1964
  15. Måste byta och måste byta, det är ju inte precis som att bilen kommer falla sönder i molekyler ifall du bara byter 1 däck fram, tumreglen jag har fått höra är dock att man byter dom i par för att man ska ha samma fabrikat på vänster och högersidan. Kör du som en vanlig Svensson så ser jag inget problem med att bara byta 1 däck fram, är det bara samma fabrikat/variant av däcket så ska det inte vara några problem alls.
×
×
  • Create New...