Jump to content

Dr Bean

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Dr Bean's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Funderar på att byta våra 215/75/14 med vit rand mot smalare. Däcken och fälgarna är nya, styled steel, gott om plats i hjulhusen. har du fina 195 att byta med (vit rand såklart...?) ps tror inte att det går med större.
  2. Hej Jag var nyligen och registreringsbesiktigade min 1965 Cab, 289-2V. Enligt registreringsvägningen väger den 1560 kg (tjänstevikt) och totalvikten är 1660 kg. Totalvikten är alltså tillverkarens uppgifter enligt Bilprovningen. Detta innebär att tillåten maxlast är 100 kg (1660kg-1560 kg), och i mitt registreringsbevis står nu "Antal sittplatser inklusive föraren: 2"! Kan detta vara riktigt? Varför har Ford tillverkat en bil med ett baksäte som inte får användas? Är det någon som har en Mustang med fler tillåtna sittplatser? På Bilprovningen säger de att de inte kan göra något. De måste ta rätta sig efter tillverkarens "totalvikt". De tipsade mig om att jag kunde försöka göra bilen lättare genom att plocka bort lite delar! -Vad skulle det vara? Motorn kanske! Bilen är helt i original och väger enligt bilprovningen 1560 kg.... Dessutom påpekade de att positionsljusen (som går på blinkersen) är i fel färg och "bör åtgärdas". Stämmer verkligen det att man måste åtgärda detta? Annars var allt frid och fröjd!
  3. Hej Någon som vet hur man identifierar sin motor, dvs finns det någon decoder för motornummer? Mitt motornummer är C60E-9425-A. Vilken årsmodell är det, och vilken bil sattes den först in i?
  4. Hej Jag tänkte byta stötdämpare på min 65:a (289, cab). Kan någon tala om vilka stötdämpare som passar? Det behöver inte vara original eller så, bara några som passar och fungerar.
  5. Det lär finnas en bilhandlare i Skene, Västergötland, som har 2005:or
  6. Hej Någon som har, eller vet var jag kan hitta, bra bilder och koder på motorfärger på 289:an från 1965?
  7. pernolf Du kan gå in på www.mustangauto.com och kolla lite då och då! De får in "nya" mustanger hela tiden. Jag var själv där och köpte min Mustang i maj, men "Mustang-Gary" (som ägaren kallar sig) har sålt bilar "via telefon" till "nöjda kunder i både Danmark och Tyskland". Frakten får man dock ordna själv. Du kan väl räkna med 25-40 000 SEK för att få den körklar i Sverige (frakt, moms, reg. besiktn. etc.) lite beroende på inköpspriset. Det går dock bra att pruta på Garys priser :wink: Lycka till!
  8. Mike Hoppas att du får din bil! Själv var jag i USA (Ca) i maj/juni och har nu en bil på väg. På första amatörmässiga försöket och helt okunnande om hur allt fungerar kommer jag att ha bilen här i slutet av juli (om inte båten sjunker förstås). Så, mer än två månader borde man väl inte acceptera av proffsen.... Lycka till. Dr Bean
×
×
  • Create New...