Hej alla!
Vi har ikväll monterat ett nytt tändningslås på vår 66’a. Vi får det dock inte att fungera korrekt. (Jag har bläddrat i forumet efter svar men ej funnit något gällande just detta problem).
Om vi inte missförstått el-schemat så ska det se ut enligt bifogad bild. Vid ACC så går instrumenten igång, blinkers finkar etc. Vid OFF är allt ”off” men vid ON så går startmotorn igång?! Vi har mätt och kontrollerat inkommande och utgående kablage och kan inte hitta något fel. (Vi har kört med bilen tidigare, dock med någon annans hemmabygge, typ Volvo tändningslås.
Vad ska sked vid ”ON” respektive ”START”? (Det kan ju inte vara riktigt att startmotorn ska hålla på och dra innan man vrider över till ”START”, för när kolven fjädrar tillbaka till ”ON” igen som skulle startmotorn snurra tills man stänger av allt igen.)
Rör det sig om ett måndagsexemplar vi fått? Fabrikatet är ”Motorcraft”, dock utan någon som helst identifikation på baksidan gällande vilka kontakter ska till vad. Någon annan som känner igen problemet?
Detta leder mig in på nästa fråga. Jag antar att flera av er har gjort en helt ny dragning av el i era bilar med ett PAINLESS PERFORMANCE kit (av något slag). Är det värt det? Är det någon ni skulle rekommendera/inte rekommendera?
Bilen i fråga har haft 15 ägare innan oss. Några kablar är fortfarande original men en del är klippta, skarvade mm. och personligen så låter ett PP kit väldigt lockande med ordentliga säkringar och moderna kablar, men jag skulle gärna vilja har ert utlåtande innan jag köper ett sådant.
Mvh Niklas