Jump to content

hanwir

Medlemmar
  • Inlägg

    74
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

hanwir's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Fan vad coolt, grattis! Vilken färgkombo blev det? Hur fick du tag i den, auktion eller goda kontakter alt. plenty dolares?
  2. Beror väl en del på utrustningen som Pineman skriver, men det låter väl vettigt. Antar att den har skinn?
  3. lol lol lol lol lol..... Ja, du menar kanske Shelbyn va?
  4. Och du har inte gjort ngt på din Musse (chip, avgas e.dyl) ? Han måste ju varit kass! Nog för att Mussen är hyfsat snabb men mot dubbla effekten så ska det ju inte gå att hänga med, turbo eller ej.
  5. har sett bilderna på ett mustangforum tidigare (bilder på en coupe) och det ser bra ut enligt mig. Huvscoopet kunde ju dock varit äkta..
  6. ser riktigt bra ut! Tycker eg. inte om stripes särskilt mycket med det där är "spot on" som man säger, grattis! Såg en röd GT idag i Sthlm med en asful klistrad logga i form av ett W på flera ställen på bilen, hoppas att det är en firmalogga och inte ngt som ska "vara snyggt!" :-)
  7. ser riktigt bra ut! Tycker eg. inte om stripes särskilt mycket med det där är "spot on" som man säger, grattis! Såg en röd GT idag i Sthlm med en asful klistrad logga i form av ett W på flera ställen på bilen, hoppas att det är en firmalogga och inte ngt som ska "vara snyggt!" :-)
  8. hanwir

    Köptips

    Sök på ngt av de större mustangforumen, typ: mustangworld.com eller bradbarnett.net och sök efter TSB (Technical Servie Bulletin). Vanligast är väl fukt i lyktorna, felaktigt rör till bensintanken (tar lååååång tid at tanka eller man får vrida på munstycket) , poppande ljud i framvagnen (stötdämparinfästningarna tror jag), oljud från bakaxeln (kan i bästa fall avhjälpas med teflontillsatsmedel i diffen), fel på stereoanläggningen har också varit hyfsat förekommande samt knirkande paneler, men det är ju en jänkare så.. Sen är det nog inga större generella fel. Cool bil i övrigt!
  9. Tycker också mörka silverstripes i Pinemans design.
  10. Den är väl inte direkt att jämföra med Porsche om du tänker köra den på bana! Annars är den helt ok, kränger faktiskt inte mycket och ligger bra på vägen i kurvorna. Byta till sportigare fjädra och helst andra dämpar är dock att rekommendera då den dels är hög men även kan upplevas som lite gungig. Ang, tillvägagångssätt o priser vid import så verkar priserna variera ganska mycket om du tittar på Blocket. Vill du ta hem en bil själv bör du helst ha vana av det sen förut annars blir det mycket administrativt jobb med samtal till SBP:s högst inkonsekventa "experter". Räkna med att spara kanske 7000 om du kan fixa allt med själva reg.bes. själv. Tror att bilfirmorna tar 10 + moms. Bullerintyg fixar du exv. via Mustangperformance.se, kostar typ 2 papp eller nåt. Totalt sett så kan du räkna med att spara ca 50 ´papp genom att importera själv, du får dock ingen garanti vilket med tanke på de tank- bakaxelproblem o.dyl. som 05 :orna haft kan bli trist. Lycka till!
  11. Kolla i första hand med ditt vanliga bolag, d.v.s. där du har hemförsäkringen. Man får ju ofta "mängdrabatt". Sen så vet jag att If låg bra till då jag ringde runt en gång. Hursomhelst, det lönar sig att kolla runt! Lycka till!
  12. Ja, instämmer i resonemangen ovan. Det är ju en lite annan profil på bilen i Usa kontra Sverige. I Sverige ser man mussen mer renodlat som en muskelbil men i Usa finns det en väldigt blandad syn på den som både och. Det är väl litegrann samma som med Volvo, nu är den ju dyr men den ansågs ju länge som en svennebil i Sverige samtidigt som den var (och fortfarande kanske är?) en "finare" bil i Usa. Att man sen kan tycka att de inte borde fästa så mycket vikt vid bensinförbrukningen då soppan kostar relativt lite så glömmer man att se det i sitt sammanhang, det är ofta inte det absoluta priset som avgör utan hur man uppfattar prisnivån och vad man kan relatera till. Ja, det blir till att köpa en Lupo 3L med "tullkepa" till sommaren, riktigt häftig bil det där!
  13. Kolla med Ford-reservdelsavd. Bör ju inte behöva vara ngt speciellt mått eller så...
  14. Blinkers och p-ljus, besiktade du den omoddad på dessa punkter eller? Framblinkerserna krävs det inga specialkunskaper för att fixa, likaså sidoblinkersena (om du inte redan satt dit sådana) så detta behöver du ej specialister till. Bak så är det lite bökigare, lämnade bort detta för omlödning så jag slapp ingrepp där (kikade dock i elboxen) efteråt och har antecknat hur man moddar den) Om du låter en firma fixa bakblinkers genom omkoppling via bagagerumsbelysning eller dragning av kablar från fram (istället för moddning av boxen alltså) så riskerar du en överbelastad och snart paj box. För positionsljusen får man ju smälla dit provisoriska släp-varianter vid reg.bes och sedan borra in riktiga i reflektorn efteråt.
  15. http://mustang50magazine.com/techarticl ... index.html
×
×
  • Create New...