Jump to content

steef

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

steef's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jovisst är det så och jag har funderat om.... blir nog att lämna in mitt 302-block med 289-toppar för trimning hos en lokal V8-trimmare med smak för Mustanger. Han äger flera Mustanger varav den ena nästan har fyrsiffriga hästkrafter.
  2. Köpte mig nya bladfjädrar bak på min -66à som jag ska sätta på plats sedan bakaxeln har fått en renovering.... men dom jag beställde har bara bussning i ett av "hålen" på fjädrarna! Måste man beställa nya i det andra hålet/infästningen eller hur är dom skapta... ?! Någon som har någon koll på det?
  3. Är sugen på att köpa denna motor på 600hk till min orginalmustang från -66 men för att kunna köra den med C4 på vanlig väg så rekommenderade säljaren att montera dit en "snällare" kam samt att montera i mindre munstycken i förgasarna om jag inte ville sätta på en enkelförgasare med annan insug förståss....... Med denna degradering så uppskattningsvis ca: 450-500hk. Ford 302 Race BOSS motor Specifikationer: FÖRGASARE: 2 st Holley 660 cfm nr 4224 INSUG: Weiand Tunnel Ram TOPPLOCK: 302 BOSS 1970 modifierade för Holman-Moody avgasplattor. Titanium insugsventiler och retainers. K-motion trippel ventilfjädrar Harlan Sharp 1.73:1 rullvipparmar Jomar stödgördlar Manley 7/16" vipparmsbultar Manley Guideplates Milodon ½" pinnbultar Moroso kromade ventilkåpor BLOCK: 302 standard. Polerat invändigt. Ramlageröverfallen är förstärkta med Milodon stålplattor och pinnbultar VEVAXEL: 302 BOSS stålaxel Balanserad med inlägg av tungmetall. Nitrithärdad. Slipad 0.10". Super Damper svängningsdämpare VEVSTAKAR: Superrod aluminium. Längd 5.40" KOLVAR: BRC smidda, gasportade Total Seal kolvringar KAMAXEL: Crane rullkam och lyftare Cloyes True Roller kamdrivning STÖTSTÄNGER: Smith Brothers OLJEPUMP: Melling högvolym Milodon oljepickup Oljetråget är modifierat med Moroso ombyggnadssats TÄNDSYSTEM: Accel elektronisk fördelare med varvräknaruttag modell 35201T Accel BEI tändbox och tändspole MSD tändkablar AVGASSYSTEM: Holman-Moody avgasplattor Hooker Headers med 2 1/8" primärrör och 4" collector ----------- Kan det vara nått.... eller ska man börja trimma sin 302 från -71 med dom äldre 289-topparna?
  4. Kan det här vara gjutnr för motorn: D1OE 6015 AA? Kan det vara från -74?.... gissningsvis så var ju topparna från -74.
  5. Tackar för alla svar.... har funderingar på att trimma men vet inte vart jag ska börja ännu förutom att ta reda på vad det är för motor och vad man kan göra åt den. Någon som har trimningstips/priser eller är det billigare att köpa en färdig motor.... givetvis så vill man ha ut många hk som alla andra men då måste man ju byta ut drivpaketet m.m. Skulle nöja mig med ca: 340-400 hk. Vilken turbin behövs för dom hästkrafterna?
  6. Hmm... vart sitter gjutnumret? Mvh Stefan
  7. Okey.... alltså en 302 från -71 med 289-toppar från 64? Mvh Stefan
  8. Hittade några nummer där och ett var 289 så vad får man ut mer av dom nummer som jag fotade?
  9. Troligtvis så är motorn en 302 från -71 men vill även kolla upp numret på topparna.... kommer man åt att se dom utan att montera loss någonting?
  10. Kan man tyda årsmodellen på C4à lådan med ett nummer som är instansat? 66A P-7D027 Bilen är en Mustang -66 HT med en 302 från -71. Mvh Stefan
  11. Tackar för svaret. Hur många hk kan det vara i en sådan standard?
  12. Skruvade bort startmotorn och fick fram ett nummer: D1OE 6015 AA Vad kan man utläsa av det? Gjorde en liten sökning på nätet och jag själv fick fram en Ford Torino 1971.... kan det vara rätt? En annan bekand trodde att det var från en Van/Truck eftersom oljeröret såg ut på ett visst sätt! Kan det vara en 302/351? Mvh Stefan /Östersund
  13. Jag monterade bort hela värmepaketet från min -66à HT och det var en av dom 2 slangarna som går in i själva värmeelementet som var trasig.... bytta slangstumpen och sedan var det tätt igen. 1. Monterade bort dom 2 slangarna från "torpedväggens infästning". 2. Skruvade loss 4 skruvar från fläktmotorn i motorutrymmet samt tog bort strömkablarna. 3. Tog bort "hattarna/låsningen" på 3 st vajerreglage samt lyfte av dom från "spjällaxlarna". 4. Monterade bort defrosterslangarna. 5. Monterade bort stora packningsringen "den som sitter mot instrumentbrädan" uppåt. 6. Jag personligen delade hela stora "värmepaketet" innan jag lyfte ut det, den sitter med ett antal clips, behöver skruvmejsel.
  14. Jag monterade bort hela värmepaketet från min -66à HT och det var en av dom 2 slangarna som går in i själva värmeelementet som var trasig.... bytta slangstumpen och sedan var det tätt igen. 1. Monterade bort dom 2 slangarna från "torpedväggens infästning". 2. Skruvade loss 4 skruvar från fläktmotorn i motorutrymmet samt tog bort strömkablarna. 3. Tog bort "hattarna/låsningen" på 3 st vajerreglage samt lyfte av dom från "spjällaxlarna". 4. Monterade bort defrosterslangarna. 5. Monterade bort stora packningsringen "den som sitter mot instrumentbrädan" uppåt. 6. Jag personligen delade hela stora "värmepaketet" innan jag lyfte ut det, den sitter med ett antal clips, behöver skruvmejsel.
×
×
  • Create New...