Jump to content

bstrand122

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. bstrand122 replied to bstrand122's post in a topic in Motorer
    Bytte aldrig några munstycken, skruvade bara lite på blandningsskruvarna för tomgången, och har skruvat tillbaks nu =) Anledningen till att jag började pilla lite med detta är att jag misstänker att bilen får för mycket soppa. Jag behöver aldrig choka något alls, det luktar lite väl mycket soppa ibland när jag kör och det "skvätter" lite ur avgasrören plus att det är rätt sotigt i avgasrören. Ska skruva ur ett eller ett par stift i morgon och kolla hur de ser ut.
  2. bstrand122 replied to bstrand122's post in a topic in Motorer
    Ok, tackar!
  3. ett inlägg i en tråd postade bstrand122 i Motorer
    Vad är en spread-bore förgasare egentligen?
  4. ett inlägg i en tråd postade bstrand122 i Motorer
    Testade att magra tomgångsblandningen lite idag och när jag provkörde så "smällde" det lite grann när man motorbromsade på höga varv. Kunde inte avgöra vart det kom ifrån, men det lät inte som det kom från avgasrören i alla fall. Vad kan det ha varit? Försvann direkt när jag rikade blandningen lite igen. Har läst nånstans att om blandningen är för mager så blir den varmare och man får då lättare spikningar, kan det stämma? Gäller en 351C med Holley 1850S, 4-vxl manuell låda
  5. Du har PM!
  6. Du är en klippa! Skall kolla detta i samband med oljebytet! (Snart får du ta provision på svaren till mig, hehe)
  7. På min fyrpetare som sitter i en -69 Sportsroof har jag lite problem med att få i ettan när man nyss haft i backen. När man skall få i backen är det ju en slags spärr som skall passeras åt vänster för att kunna få i backen. Denna spärr "släpper" sedan inte direkt utan man måste hålla på och rycka i spaken åt sidorna ett tag innan det till slut går att få i framåtväxlarna. Nån som har en enkel lösning på detta problemet? Ibland kan det ta över en minut av juckande innan det funkar (inga jämförelser med mitt privatliv i övrigt här...), vilket kan vara lite jobbigt om man står dumt till. Skall testa att byta olja så fort jag får tid, men finns det nåt annat tips angående detta?
  8. Jaha, stärkt av era svar gav jag mig på att börja borra och dona i sandplåten och det gick faktiskt att vålda upp den på sidorna. Men passformen var INTE optimal, så skall ni köpa frontspoiler i framtiden så kan jag inte rekommendera Boss spoiler från California Mustang. Nu kanske alla firmor där borta köper av samma leverantör och alla är lika kassa, och då spelar det ju ingen roll...
  9. "Det som skiljer dom er anntall festpunkt og detaljer i utformingen." Det är just detta jag är intresserad av...
  10. Ok, har lokaliserat var den kommer ifrån; http://store.cal-mustang.com/cm_able/sh ... 19&CM_SA=0 Jag har en med nummer: 001A74B vilket innebär "1970 Boss 302/429". Om den även skulle passa på en -69 borde det väl stå typ "1969/70 Boss 302/429", eller? Anledningen att jag är tveksam är att jag inte tycker att den inte är tillräckligt böjd på sidorna för att följa sandplåtens böjning på rätt sätt. Det är möjligt att man kan sätta fast den i mitten först och sedan vålda upp den på sidorna och skruva fast, men det känns inte rätt... EDIT: Kollar man sedan på dallasmustang så hittar man de här två; http://www.dallasmustang.com/page/produ ... oduct=3492 http://www.dallasmustang.com/page/produ ... oduct=3494 Man ser ju klart och tydligt att det skiljer i passform där -69:ans är mer böjd/spetsig på sidorna och har en annan utformning. Min spoiler ser exakt ut som den till 1970 års modell hos Dallasmustang. Dessutom så står det i texten till respektive spoiler att den enbart passar till antingen 1969 ELLER 1970.
  11. Köpte den av en svensk firma som annonserar på denna sidan... Får höra med honom var den kommer ifrån ursprungligen. En fråga till; är det samma spoiler till 1970 års modell som till -69 eller skiljer de sig åt i utförande och passform?
  12. Har fått hem en frontspoiler till min -69 fastback och blir inte riktigt klok på hur den skall sitta. Det finns redan ett antal hål i sandplåten, längs kanten längst in under bilen men de verkar inte passa de förborrade hålen i spoilern. Ska spoilern sitta kant i kant med sandplåten eller en bit upp/framåt? De anvisningar som följde med lämnar väl en del att önska... Att det blir till att borra lite har jag förstått, men frågan är var.
  13. Tackar! Nu sitter den på plats och snart får den sällskap av en spoiler.
  14. Lånar tråden lite. Har precis fått hem mitt nya grillemblem till en -69 Sportsroof. Är det någon som vet exakt i vilket hål i grillen det skall sitta. Har kollat i galleriet här på sidan och det verkar vara lite olika på de flesta, alltifrån ända in mot mitten till ut på sidan mot lampan.
  15. bstrand122 replied to Leffe N cmc712's post in a topic in Länkar
    Satan i gatan vilket ljud! Men 16 cylindrar och endast 1,5 liter? Stämmer det verkligen?