Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

J-E Christiansson

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Tack Lars, hade inte fattat att den skulle kopplas i serie från tändningslåset, nu går den bra, kanonfin nyproduktion.
  2. Har köpt via NPD en Rally-pack. Enl. medföljande kopplingschema skall ledningen från + på spolen ha ett motstånd på 1,3 ohm. Bilen har en motståndskabel idag från tändningslåset till spolen,så att den alltid matas med ca 8 V. Det finns ingen ledning från startmotorn som i starten matar spolen med 12 V. Behöver jag då åndå ha ett motstånd i kabeln från spolen till varvräknaren??
  3. Fågan avser vevaxeln på en 302 motor-71
  4. Vilken diameter har en oslipad vevaxel där vevstaken är lagrad?
  5. Jag kanske uttryckte mej otydligt, vissa PCV ventiler är ju fjäderbelastade och borde följaktigen öppna mer vid ökat vacum. Anledningen till min fråga är att jag tycker tomgången blir stabilare då jag minskar "tjuvluften" via PCV ventilen.
  6. en tråd postade J-E Christiansson i Motorer
    Skall en rätt fungerande ventil även suga luft när motorn går på tomgång. Har en 302 motor,spela det någon roll om man ansluter ventilen till uttaget på insuget och proppar uttaget på fögasarfoten eller vice versa.
  7. Har nyborrad 302 motor med nya kolvar, ringar, ren. topp. Motorn ryker och drar olja ,verkstan säger att det gör den under inkörnings tiden???Har bara kört ca 20 mil. Har 20-50 olja i motorn, någon sade att man skall ha en inkörningsolja de första milen. Har någon haft samma problem? En annan fråga,oljestickan och röret är bytta, när man fyller 4,5 l markerar det högt över max, har någon ett mått från botten på tråget till min. markeringen??
  8. Skall boardskivan som sitter bakom ryggstödet och kofferten lackas i någon kulör , den syns ju från kofferten.
  9. Är någon del av bagageutrymmet isolerat med matta ,tex insida på skärmarna, i originalutförande. Gäller HT-65.
  10. På min svensksålda -65 sitter ett stag målat i samma kulör som karossen, vit,har bara sett svartmålade i övrigt. Finns det någon "rätt" kulör.
  11. På min 302cui, -71 sitter en Autolite fögasare, jag tycker den ser ut som 2100D. På den finns instansat 6DB samt på flottörsidan 1.14. Hittar inte denna venturidiam. i Haynes verkstadshandbok. Är detta en lämplig förgasare för min motor?
  12. Tack för tips på lämplig målning men skall jag tolka det som att dom var målade från fabrik???
  13. På min 302ci -71 finns på grenrören rester av gulvit färg, ganska tjockt, levererades grenrören som standard obehandlade i bilarna?
  14. en tråd postade J-E Christiansson i Motorer
    I min -71 302cui sitter en kam som i änden är märkt 108. M1297M. Är detta en kam i originalutförande eller vad är det. Om det inte är det hur skall en originalkam vara märkt?
  15. Är färgen blå även på vattenpump, kamkedjekåpa, bränslepump på en 302 cui, -71 ?

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.