Jump to content

JohanT5

Klubbmedlem
  • Inlägg

    297
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

JohanT5 last won the day on 8 januari 2017

JohanT5 had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    1181
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Vätö
  • Yrke
    Konstruktör
  • Intressen
    Renovera

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JohanT5's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

7

Omdömespoäng

  1. Vad har du för årsmodell? Från -70 så måste du lägga i parkering för att få ur nyckeln. Det går ett stag från växelväljaren till rattstången. Det måste vara rätt justerat.
  2. Tråkigt för oss som gillar att läsa dina inlägg :(
  3. Nu var det mint tur att få bilen att fastna i Bilsport Classic.
      • 6
      • Like
  4. Alltid trevligt med ny cab. Tycker inte 13000 är så blodigt. Du får ju en helt slät trasa utan veck. (Som är lätt att få när man gör det själv). Ser också att du valde glasbakruta. Det beställde jag också när jag lämnade in bilen 2011 men den som var med var till en Audi och det fanns ingen annan i Sverige just då, så det fick bli en i plast. Så jag är lite avundsjuk där. //Johan
  5. Du har rätt. Även tidigare bilar har vacuum styrda reglage och burk för vacuum. Om dom är utrustade med AC. Fel av mig.
  6. Bara så ni vet så pratar ni om TVÅ olika burkar. En till bensinångor och en till vacum för värmereglage. Och NackaBosse, du har ingen vacumstyrning till reglagen. Det kom senare.
  7. Det ser väldigt bra ut. Blir nog bra med foliering, då kan man ju alltid ändra sig sedan. Ska bli kul att få se resultatet.
  8. En "hemmabyggd" dragkrok kan godkännas upp till 1500kg. (Vilket du inte får på en Mustang). Jag har reggat två bilar med hemmabyggt drag. En Musse -69 1380kg och en Galaxie -59 1500kg. Men jag tror som du att den kromade kulan inte är godkänd.
  9. Hej, Dom små vinkeljärnen ka vara svåra att få dit snyggt så dom hoppade jag över på min bil. Dom runda stagen är inte original. Dom är nog i stället för dom platta järnen på bild 2 av Leif Eriks bilder.
  10. Hej, Jag vet inte hur det är med 67 or, men 69-70 har jag erfarenhet av. Där är allt lika bak till golvet bakom baksätet. Balkarna och golvet över bakaxeln är inte lika. Sparklådorna är 8,5cm längre. //Johan
  11. Hej, Det är inte lätt. Jag hittade mina på ebay efter ett par års sökande.
  12. Du kan få låna dom om du vill. Ska försöka komma ihåg att lägga dom i bilen så ses vi säkert på någon träff. //Johan
  13. Nu har jag besiktigat. Bilen gick igenom med beröm. Men chassinumret läste han av på plåten. Efter ett tag så såg han min instansning och kollade ifall den stämde. Jag sa att jag hade slipat fram den för att det tydligen var viktigt. Då sa han att det inte var viktigt. Så jag tror inte man kan ta min besiktning som någon vägledning för han hade tydligen inte fått någon info. //Johan
  14. Jag gjorde det själv med Claes Ohlson´s stansar. Gjorde det uppe på vänster stötdämpartorn. Tog en plåt som jag skar upp ett hål i. Lagom stort för ett chassinummer. La den på tornet och sedan använde jag en roterande stålborste för att ta bort färgen på tornet. Sedan fick jag ta bort huven för att inte slå på den. Efter att ha övat på diverse prylar så drog jag till. Det krävs en hel del kraft. När hela numret var klart så lackade jag tunt med svart och sedan klarlack på. Det syns klart och tydligt att jag har varit där, men jag kan ju hävda att jag har slipat fram numret om det blir tjafs. Har inte besiktigat ännu så jag vet inte om det går igenom, men vi får se. //Johan
  15. Nu blev jag rädd när du skriver exakt 7mm för jag har stansat in 8mm. Men läs. http://www.mhrf.se/identitetsnummer Där står det min 7mm. //Johan
×
×
  • Create New...