Jump to content

5512

Medlemmar
  • Inlägg

    28
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Tollered
  • Yrke
    Elingenjör
  • Intressen
    Bilar, mc, djur och natur

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

5512's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

12

Omdömespoäng

  1. Har missljud från kupefläkt som jag tänker byta. Vad behöver lossas för att komma åt?
  2. Jag är intresserad av att låna för att kopiera eller köpa kopior om möjligt.
  3. Är det någon som vet om de tidiga Mustangerna hade svensk instruktionsbok? ( 65 ) Om någon har en är jag intresserad av en kopia?
  4. Har originalstolar med superfin ny klädsel som jag gillar. Problemet är att kroppen värker när man suttit i bilen en hel dag. Jag skulle vilja prova någon annan stol. Ni som bytt stolar? Vad har ni bytt till? Vad rekommenderar ni som inte kostar för mycket.
  5. Ja, tändningen var för låg. Någon före mig hade gjort itt märke på fel ställe som jag justerat mot tidigare. Ställt brytaravstånd 0.4 ställt tändning till 8 grader utan vakumslang. Det uppstår då ett annat problem när jag kopplar slangen så misständer den vid 2000 varv? Går däremot rent med vakumslangen pluggad? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  6. Ska kolla detta. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  7. Minns inte värdet nu men har justerat tändning enligt boken. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  8. Kylaren verkar relativt nybytt och ser ok ut. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  9. Har en HT-65 med 289a som blir mycket varm vid långsam körning samt tomgång. Jag har spolat kylsystemet ett antal gånger med maskindiskmedel och sedan med rent vatten flera gånger. Jag bedömmer att systemet är rent. Jag har bytt termostat samt installerat elfläkt och kåpa över originalfläkt. Inget av detta har hjälp. Jag får bra värme i kupe och kan inte se att jag får in olja eller avgaser i kylsystemet. Heller ingen kylvätska i oljan. När motorn blivit för varm vid tomgång eller långsam körning och jag ökar hastigheten sjunker temperaturen. Jag funderar på om problemet är vattenpumpen? Att den pumpar för dåligt vid låga varv. Om jag ska byta pump? Vilken ska jag välja? Vad tror ni? Brukar handla hos VP. Har någon erfarenhet av detta och hur har ni löst detta?
  10. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  11. Har en HT -65 som blir för varm vid körning. Har kompletterat med fläktkåpa runt fläkten samt även elfläkt som kan startas med strömbrytare. Detta har inte hjälp. Har spolat systemet med vatten samt masindiskmedel. Kollade termostaten nen kan inte se vad den har för öppningstemp. Det finns tydligen termostater för lägre öppningstemp? Tacksam för råd.
  12. Tack för bra svar. Skruvat isär backarna samt spänt vajrarna. Tycker det tar bättre nu även om jag får dra utav bara h- vete. Resultat redovisas efter påsk då besiktning ska ske. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  13. Hur menar du med ett varv? Känner att backarna ligger på gränsen att ta i. Ska prova att sträcka vajern lite till men kraften räcker nog ändå inte till. Backarna ska väl även vara självjusterande? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  14. Svårt att få bilen att stå i backe på parkeringsbroms. Orkar inte dra bromsen tillräckligt hårt. Hjälper jag till med fotbroms kan jag dra lite extra. Alla delar är i stort sett nya och ha justerat isär backarna med vantskruv. Tacksam för tips. Snart besiktning. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  15. Köpte en ny regulator från VP Autoparts och monterat. Det gav samma resultat som den gamla. Har nu monterat en från www.kjell.com nr. 87896 för 59;90 som klarar 2 A. Har simulerat tankarmaturen med motstånd på 10 resp. 70 ohm som motsvarar full resp. tom tank. Jag har justerat regulatorn till 5,7 V och då stämmer nedersta och översta strecken på tankmätaren. Original regulatorn ger endast 5,0 Volt. Den nya regulatorn är ett litet kretskort som lämpligtvis placeras i någon liten isolerad ask. T. ex. Filmburk eller liknande. Man behöver även löda på 3 st. kablar.
×
×
  • Create New...