Jump to content

svanteg

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Jag köpte Corbeau A4 från CJ Pony Parts och är mycket nöjd. Har besiktigat två år i rad nu utan kommentarer från bilprovningen. Det finns billigare stolar, men Corbeau har färdiga underreden till mustang och det är värt ganska mycket att slippa tillverka själv... Du tappar elfunktionen (framåt/bakåt, upp/ner), det går bara att justera framåt/bakåt. Man sitter lägre än original, men jag tror de flesta uppskattar detta. Jag kör med originalbälten utan problem.
  2. Tycker du ska skaffa ett programmeringsverktyg typ Diablo Predator eller SCT. Det jag annars är mest nöjd med är att byta bakaxelutväxling, 4.10 känns som 50 hästar... Se spec på min bil mvh Svante
  3. svanteg replied to matsadona's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Ringde Håkan Prytz, det kostar 3500/sida att ligga på topp...och så ska de lackas också... Helt OK pris från Håkan iofs, han har betalt dyrt för dessa, han köpte "de sista". De finns knappast att få tag på nya idag. Man kan ju kanske hitta ett par på en skrot i Japan eller möjligen Australien?
  4. svanteg replied to mrmix's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Jag hade samma sak på min bil vid kall väderlek. Bytte givaren och allt var OK. Tydligen ganska vanligt på dessa motorer.
  5. Om du menar bilder på Blocket så är det ett bra tecken på att bilen inte finns i Sverige... Undantaget är flyttgodsbilar, de klarar sig undan det kravet.
  6. svanteg replied to TJay's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Troligen nej, så här på våren. Skulle vara en deluxe med plastratt och tygklädsel då...
  7. Hmmm, menar du att det är olika hårdvaror eller är det en spärr i koden ? Det vet jag inte, men jag har en gång frågat Diablosport om det gick att konvertera en ST7140 (kan ha varit ST7149) till U7140 genom att tanka in ny programvara (vi hade en Steeda-Predator tillgänglig och kunden skulle köra K&N), och de sa att "nej du måste köpa en ny predator". Däremot kan man ju tanka in custom tunes från Bamachips eller liknande oavsett vilken Predator man har, så jag tror snarast att Diablosport har lagt nån sorts spärr...
  8. Öka tändningen 2 grader och kör på 98 oktan. Tror det är där "klöset" ligger... Tänk inte ens tanken att köra in programvara som är avsett för ST7140 på en U7140, det kommer inte att fungera.
  9. svanteg replied to Alabama Grill's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Ser ut som BBK, helt OK, tror det är bra kvalitet. Diablo har dock ingen färdig tune till BBK, kolla dock på supportforumet på www.diablosport.com för tips. Vet inte hur det är med SCT Xcal. Annars rekommenderar jag att du kollar med Doug på www.bamachips.com. Han kan garanterat fixa en tune så att du får de extra hästarna du förmodligen eftersträvar.
  10. svanteg replied to jockepocke2's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Har du dålig mage? Jag har inget problem med mitt SLP Loud Mouth... Om du fyller i vart du bor kan man enklare hjälpa dig genom att kanske visa upp sin egen bil så du kan lyssna. Jag skulle aldrig välja något annat än Loud Mouth och jag tror många skulle hålla med mig om dom bara vågade testa! Håller med Robert T... Tror många hänger upp sig på namnet "Loud Mouth"... Det låter inte alls så att polisen tar dig vid lugn normal körning, men det låter riktigt grymt när man gasar på. Precis så som man vill ha det eller hur? För att sammanfatta: Ford racing är snyggast, men SLP låter grymmast. Borla upplever jag som identiskt med Ford Racing, men till ett högre pris... Mvh Svante
  11. www.americanwheel.de Vi (Motorcentralen) har köpt från dom, funkade bra. Blir väl inte billigare än från USA men de har deep dish bullitt till 2005+ Mvh Svante
  12. CJ är suveräna, men de har långt ifrån allt på lager. Räkna med 2-3 veckors leveranstid. De drar inte ditt Visakort förrän de skickar grejerna.
  13. svanteg replied to Nobo's post in a topic in Mustang 1994-2004
    145 hp@4000 rpm, 292 Nm@2500 rpm. 0-100 ca 10 sek. Det största typfelet är blåsta topplockspackningar, och det blir ju ganska dyrt... Dubbelt avgassystem, K&N filter (eller liknande), chip typ Hypertech eller Jet (se tex www.summitracing.com) kan ju ge några extra hästar. Bilen är dock ganska mjukt fjädrad och kan vara lite svajig i bakvagnen. Om man trimmar bör man nog samtidigt styva upp fjädringen.
  14. svanteg replied to Jocce's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Hm, kan säga att jag kört ganska många mil med dem på 540:n och de har grepp. Enda nackdelen jag hittade med dem då är att de är väldigt spårkänsliga (körde med 245:or fram o bak då)... Dock kanske de inte matchar Mustangens "setup" lika bra. Dock har väl GT500:an Eagle F1:or, fast annat mönster, om jag inte minns fel? Finns säkert bättre däck, men frågan är till vilket pris? /Jocce Jag bytte från Kumho Ecsta 245/45/17 till 18'' Eagle F1 GS-D3, se min signatur nedan. Bilen var ganska spårig innan men blev betydligt bättre med de nya däcken. Det lustiga var att den kändes mindre stötig också, trots lägre profil på däcken! Jag har sedan ställt in en ganska aggresiv camber och bilen går otroligt bra! Också klart bättre fäste än förut. Jag läste en massa tester och pratade med ett antal "experter", och valde till sist mellan Eagle F1 GS-D3, Dunlop SP Sport Maxx och Michelin Sport Cup (Eagle F1 Super Car som sitter på Shelbyn mm verkar ju göra sämre ifrån sig i tester...). Allroundegenskaperna och priset avgjorde. Skulle jag bara tittat på rakt-fram-fäste skulle jag ha valt Nitto, men bilen ska ju framförallt funka i dagligt bruk... Jag har kört en del 05+ med bredare och lägre däck, och de går klart bättre när svampigheten från original "ballongdäck" försvinner men man offrar förstås lite komfort. Jag har GS-D3 på Mondeon också. Samma sak, spårar mindre än med Michelin som satt på innan.
  15. Som du vet säljer bamachips tre sorters tunes: performance, torque och race (var och en dessutom med val av oktantal). Doug skräddarsyr efter dina modifieringar och önskemål. Jag kollade lite på Stangnet, och det finns ju några som har testat alla tre varianterna. Det verkar som att performance saknar lite botten, torque saknar lite topp, men race drar igenom hela registret. De personer som jag stötte på använde alla race-tunen, även till gatbruk. Så du är säkert på helt rätt spår med en race 93 octane tune.