Jump to content

Rock_N_Ron

Medlemmar
  • Inlägg

    54
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Rock_N_Ron

  • Födelsedag 1972-06-21

Rock_N_Ron's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Försäkringar är en djungel... MHRF är billig, men allt för mycket inskränkningar, tycker jag. Jag har på senaste året bytt till Trygg Hansa & de har mycket vettiga försäkringar. Ring & kolla! Betalar nog inte mer än 1200-1500:- helår på -65:an & ställer du sedan av den över vintern, så får du ju tillbaka hälften. "Garageförsäkring" får man då istället för en struntsumma. Ring runt! Enda sättet att få vettiga besked. Lycka till!
  2. Häpp Forumet! Har tidigare bytt från FMX till T5:a i min Mach1:a, men nu har jag hittat en original -69 TopLoader som är på väg hem. Frågan är; passar kardanen från FMX´en till TopLoadern? (den passade till T5:an...) Såg på Blocket att det fanns kardander både till FXX & till C6 till salu & de hade olika längd... Håller tummarna...
  3. Hej hopp, Vad sitter det för standard bakaxel/utväxling i en Mach 1:a fr. -69 som haft 351W 2V & FMX-låda? (har inte door-tagen kvar där det står & får inget exakt svar av Google) Tack på förhand!
  4. Nä, det måste vara till senare modell, för det verkar vara till hydralisk koppling & ser helt annorlunda ut än stället på min -65:a. Och nu är svetsen redan satt i det & det är ombygt för att passa -69:an... Hoppas jag...
  5. Hej, hej, Jag igen... Köpte ett begagnat manuellt pedalställ som skulle passa till en -69:a, men det gjorde det inte... Eventuellt är det till en 70:a, men å andra sidan ska det väl inte skilja mellan 69 & 70, eller? Så det är nog till en 71-73:a, eller till en tidigare... Bilder finns förstås om nå´n är intresserad av att se det för ev. identifiering. Nå´n som har koll på detta & vet vad som egentligen skiljer? Nå´n som mot förmodan vill byta ovanstående mot ett som passar en -69:a med Powerbrakes. Lite bråttom då jag vill få ihop bilen till kommande härliga vårdagar...
  6. Hej glada forumdeltagare. Som de med gott minne minns så håller jag på med motor/växellådsbyte på min Mach1:a. Det tar sin lilla tid... Nu faller det sig så att jag beställt en växellådsbalk fr. USA för utbyte av FMX´en mot en T-5:a, men köpt en balk till en 65-66:a istället för till en -69:a... Finns det mot förmodan någon som vill byta? (admin: hoppas det är OK med bytestrådar i de vanliga trådarna - hittade ingen annan stans för denna tråden) Alltså en sprillans ny sådan här i originalförpackning: http://www.moderndriveline.com/catalog/ ... member.jpg mot en som passar i en -69:a. I värsta fall får man väl svetsa till den lite så den passar...
  7. Jo, visst låter det lite dyrt, men jag hoppas den "sätter priset" på Blocket under våren, så kan jag få ut hyfsat för min -65:a som ska ut till försäljning inom kort... Prissättning har ju diskuterats livligt här tidigare & det låter som de flesta här anser att alla Mustanger till salu på nätet är för dyra... 100 000 för en HT, som Lasse cmc625, antyder som ett "grundpris" för de "eftertraktade" årsmodellerna i bra "original"-skick låter i lägsta laget, tycker jag! Men visst, marknaden kanske är lite "mättad" för tillfället.
  8. Väntade nästan på den kommentaren efter jag såg vad jag skrivit... Nja, det var ju inte kulören jag tänkte på riktigt... Utan mer om det fanns nå´n särkild typ av färg som rekommenderades.
  9. Detta låter ju som den enklaste lösningen. Klart värt ett test! Vilken färg som helst, eller?
  10. Häpp pöjkar! Köpte Wheel Vintique Magnum 500 fälgar & däck fr. Summit tidigt i höstas. Fick dom monterade hos lokal däckfirma i augusti/september. Körde max 50 mil på dom innan bilen ställdes in för vinter´n. Upptäckte efter en stund att luften gått ur ett av bakdäcken när bilen stog & åkte tillbaka med fälg & däck till däckfirman för åtgärd, men det visar sig att det läcker lite, lite luft i själva fälgen vid den inre "ringen" i fälgen. Går det att på ett enklet/snyggt sätt fixa? Kan man svetsa igen innifrån eller täta med silikon eller liknande från insidan? Nå´n som har erfarenhet av att reklamera grejer från Summit annars? Jag kan ju knappast returnera fälgen till USA... Kostar ju lika mycket som att köpa en ny... Tips & råd?
  11. Hej, Nå´n som har tips på "paket" med pedalställ (koppling & Power brake) för utbyte automat till manuell på en -69 Mach1:a. Nytt eller begagnat - helst på "hemmaplan" (dvs. i Sverige/Europe) för snabb affär! Tac på förhand
  12. Hej! Ska byta ut min gamla FMX-automat mot en T5:a & stoppa i en "busmotor" i min -69 Mach1:a. (org. 351:a bytas mot trimmad 302:a med roliga toppar & cam) Måste bilen då omregisterars, eller blir det bara en vanlig kontrollbesiktning när det är dax?
  13. Hej John, Försökte besvara ditt PM ang. motorn, men vet inte om det gick iväg... Maila gärna mig istället, så tar vi det mail-ledes. (ronnie [at] lintzen [.] se) Tack för bilden oxå! Fler som har synpunkter/idéer? MVH /Ronnie
  14. Hej grabbar! (för det är väl mest grabbar här...) Har fått tag på en schysst T5:a från -90-talet som ska in i min -69 Mach 1:a. Jag har org. motorn (351W) med 4 portare - i övrigt std. Fundera på att i samma veva trimma upp motorn en aning med Patriot Performer-toppar som jag köper i ett paket med växellådan (+ en 302:a som senare ska säljas om nå´n är intresserad...) & "lagom" kam. Frågan är; fixar T5:an detta, eller blir det för starkt, men risk för att lådan rasar. Motorn ska väl klara det med nya stötstänger/guide plates etc. Alternativet är annars att helt enkelt byta hela drivlinan mot 302:an med Patriot-topparna & T5:an & konservera org. motor´n & FMX:en... Velig...
  15. Gôtt, då får det bli sånna 15 x 7´´ med 225/60 fram & 15 x 8´´ med 245/60 bak borde väl bli kanon. Nenne, samma som du har på din, va´? (vill minnas att vi snackat om detta tidigare i nån tråd) Dollarkursen är ju rätt gynnsam just nu...
×
×
  • Create New...