Jump to content

lunben03

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hej, om du har möjlighet att fota var det sitter vore jag mycket tacksam, så jag vet lite bättre var jag ska leta. Har letat överallt på min 69 utan resultat. Då den är underredsbehandlad så blir det ju extra svårt. Annars om du vill skick ett MMS så har jag 070 7623387. Tack, Ludde
  2. lunben03 replied to Anders's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Tror att plåttjockleken är lite mer på själva fjädertornen, borde "svara" lite bättre där med bättre resultat. Om man får till det skapligt vet jag inte om det är så fult, om det är snyggare på nån annan plats, ja tycke o smak... För mig duger det bra där iaf.
  3. lunben03 replied to Anders's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Tråkigt, jag har samma problem som du, har en Mach 1 1969 som saknar instansat vin-nummer. Jag har letat överallt på min, även lyft framskärmarna men utan resultat. Jag har gjort en jigg enl. bild för att få till det någorlunda, men saknar bokstäverna "R" och "M" . Siffror har jag i storlek 5mm, det räcker upp till 1981. Men som sagt, 5mm bokstäver saknas, är det nån som kan tänka sig att låna ut dom vore det kanon! Bor utanför uppsala, men det går väl bra med post med. Om Anders eller nån annan vill låna mitt "specialverktyg" går det självklart bra när jag är färdig. Ludde
  4. Bilen är original o rostfri, väl aldrig svetsad, ej heller massa färg som kan dölja, konstigt om det inte skulle finnas instansat någonstans. Blir väl som ett lotteri när man ska in på bes, går väl igenom om det är "rätt" bes.man
  5. Bilen är en Mach 1 1969 och är importerad 1972. Har lyft båda framskärmarna och konstaterar att där fanns tyvärr inget. Borde ju finnas någonstans, nån annan som nån ide om var man kan leta? Ludde
  6. ett inlägg i en tråd postade lunben03 i Generella Mustangfrågor
    Hej, var in på bilprovningen idag i annat ärende men passa på att att prata med en kille jag blev hänvisad till. Det är ju det här med chassienummer igen, han påstod att det skulle finnas instansat original i motorrummet. Jag har letat men utan resultat. Finns det nån här på forumet som har en 69a som kan tala om för mig var jag ska leta och ev, kan lägga in en bild på numret vore det kanon, jag vore mycket tacksam om jag hitta nåt. Annars skulle det bli att stansa in ett o regbes på det sa han. Känns ju lite onödigt... Ludde
  7. Det var governorventilen som kärvade! Plockade ner idag o kände att den kärvade lite i vissa lägen, putsade med fint sandpapper, plockade ihop o provkörde, gick som en dröm . Tyckte vi var noga när vi renoverade, men.... Är skitnöjd, ser fram mot soliga dagar i sommar med mycket gummirök. Ludde
  8. Tack för kloka synpunkter, har idag kollat oljenivån en gång extra o även kickdownfunktionen, allt ok. Modulatorn är bytt för nåt år sen o ser helt ny ut, kollade igen shiftkitet o det är det "automatiska". Kan tillägga att om man startar från stillastående på D så funkar allt ok, men däremot om man kör på D o stannar för ex rödljus så startar den på trean när man gasar iväg i normalt tempo. Får väl riva isär bakdelen o kolla governoren igen. Ludde
  9. Hej alla, har i vinter renoverat min FMX 1969. Har tillsmans med en kompis bytt lameller o stålskivor o diverse bussningar, även ett shiftkit blev det. Nu till mitt problem, när man lägger i driven startar den på trean. Om man växlar manuellt funkar allt ok och även kickdown funkar, växlar då ned o upp. Detta problem fanns redan före renovering, började nån gång förra sommaren. Har kollat modulatorn genom att suga ända uppe vid insuget, det verkar inte vara nån läcka. Nån som har nån ide om detta vore jag tacksam. Ludde
  10. lunben03 replied to lunben03's post in a topic in Övrigt
    Yeeppie! fick ett par Edelbrock toppar! Ni alla andra, fick ni nåt kul till era Mussar?
  11. ett inlägg i en tråd postade lunben03 i Övrigt
    Var är tomten? Längtar...
  12. lunben03 replied to lunben03's post in a topic in Motorer
    Hej igen, har hittat dessa toppar till skapligt pris. Tillverkade av OEM, tillverkar åt Edelbrock. Tacksam för synpunkter på dom. Har ju tidigare bytt till relativt mild rullkam som framgår av tråden, även portat mina orginaltoppar men tycker inte skillnaden blev som förväntat. Vill ju ha lite mera vrid på framför allt låg o mellan varv. Har ett gamalt Offenhauser alu-insug med en Edelbrock 600, i övrigt original och 3.25 utväxling och FMX-låda Ludde Spec på topparna. Ideal for operating in the idle to 5500 rpm range Made from A356 aluminum and heat treated to T-6 spec Larger than stock intake and exhaust ports for increased power Modern combustion chamber design for improved efficiency and mileage potential Heli-Coil® threaded inserts in the rocker stud bosses for proper torque load without damaging threads Hardened spring cups between the valve springs and casting for wear protection Cylinder Head Specifications [TABLE=class: ecxcylspc] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Combustion chamber volume[/TD] [TD]64cc[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Intake runner volume[/TD] [TD]190cc[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Exhaust runner volume[/TD] [TD]60cc[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Intake valve diameter[/TD] [TD]2.02"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Exhaust valve diameter[/TD] [TD]1.60"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Valve stem diameter[/TD] [TD]N/A[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Valve guides[/TD] [TD]Manganese bronze[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Deck thickness[/TD] [TD]5/8"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Valve spring diameter[/TD] [TD]1.460"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Valve spring maximum lift[/TD] [TD].550"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Rocker stud[/TD] [TD]3/8" with guide plate[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Guideplate[/TD] [TD]Hardended steel[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Pushrod diameter[/TD] [TD]5/16"[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Valve angle[/TD] [TD]N/A[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Exhaust port location[/TD] [TD]Stock[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ffffff] [TD]Spark plug fitment[/TD] [TD]14mm x 3/4 reach, gasket seat[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #f2f2f2] [TD]Made In[/TD] [TD]USA[/TD] [/TR] [/TABLE]
  13. lunben03 replied to lunben03's post in a topic in Motorer
    Hej, har knappt hunnit provköra än, ska iaf köra som den är denna sommar. Få se, kanske till nästa vinter, kolla det där med grader på kammen och se hur den står. Även converterbyte kan bli aktuellt. Få se hur jag trivs med motorn denna sommar, återkommer senare i så fall för att höra era kloka råd o tips.... Ludde
  14. lunben03 replied to lunben03's post in a topic in Motorer
    Hej, När jag monterade kammdrivningen från CompCams så rekomenderade dom att till nästan alla deras kammar att ställa den på "0-strecket".Har efteråt tänkt på att det kanske var dumt att inte kolla med gradskiva att det blev bra. Det fanns ju möjlighet att ställa -4 grader och +4 grader också. Frågan är ju om man ska riva igen och kolla, kanske inte gör nån jätteskillnad på 4 grader även om den står fel? Nån som vet? MVH Ludde
  15. lunben03 replied to lunben03's post in a topic in Motorer
    Hej Nu har jag startat upp maskin och provkört, visst blev det skillnad! Tror att portningen gjorde en del på högre varv också. Den känns väldigt varvvillig och pigg. Men skillnaden på låga varv är inte nån jätteskillnad mot förut. Tror att en annan stallspeed skulle göra susen så man får lite mer varv från stillastående, har läst lite på forum om detta. Var inne på Mustang Unlimited och såg dom hade en med stall 2800, kan det vara nåt för mig tro! Frakten kostar väl skjortan, kanske det finns nån i Sverige som säljer nån liknande. Nån som vet? Tar tacksamt emot synpunkter på val av converter ang stallspeed och fabrikat. Ludde