Jump to content

Peace105

Medlemmar
  • Inlägg

    71
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Peace105's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Någon som har lyckats få fram mer uppdaterad info om denna airbag recall här i Sverige?
  2. Tja! Nä, är tyvärr inte ofta på träffar. Har tänkt öka mitt engagemang många gånger, men tja, mkt jobb+ tre ungar och aktiviteter hit och dit som alltid kolliderar, hinner knappt lufta bilen känns det som PS. Har haft den sedan Nov 2006 (bodde då i Boston, tog den sedan med hem 2007)
  3. Hej! Jag printade en egentillverkad Km/h skala på genomskinlig plast som vidhäftar. Den passar Saleens skala. Fäste denna seden helt enkelt på glaset framför mätaren (går lätt att sätta på/ta bort). Det gick igenom både reg besiktning och inga kommentarer vid kontrollbesiktning nu senast. Se bif fil (text är vit, resten genomskinlig).
  4. Fick äntligen lite tid att felsöka idag: Fann följande orsak till kortslutning: Slarvig montering av vä baklykta då bilen Sverige konverterades. Den röda kabeln (till yttre) vä bromsljus hade kommit i klämm och helt enkelt nötts av. Då jag monterade av vä baklykta fann jag alltså att den röda kabeln (till yttre pos. ljus och bromsljus) var av. Så nästan ut som den var avklippt med avbitartång. Den hade naturligtvis kommit år chassit (orsak till kortslutningen). Jag var högst förbryllad en stund hur det hade gått till tills jag såg de röda märkena kring hålet för ena lampfästet (bild 2) Därefter fann ytterligare en bit kabel som fallit ner och låg liksom bakom kofångaren där man tydligt ser hur kabeln kommit i kläm och med tiden nötts av. (bild 3). Sålunda problem löst , men något irriterad förstås på de som utförde den relativt kostsamma konverteringen. PS Tack Tommy för svar! /Martin
  5. Tack. Stumparna är avisolerade med eltejp enl instruktioner hmmm ska fundera på om jag ska lämna in den någonstans eller börja göra som du föreslår. Skulle bara tro att det bara är bromsljus bak som ligger på den säkringen.Vet någon mer om detta? Lite bekymrad dock att vä positions lykta fram inte heller lyser men verkar skumt att den skulle ligga på samma??? Men eftersom det är en Saleen så kan jag ju inte helt blint lita på vanlig 05 Mustang elkopplingsschema. Grufmans EU baklykter är det som sagt jag har bak . Konvertering gjord av Classic Car, Löddeköpinge aug 2007. Har redan prövat koppla bort tredje lyktan (mitten) men jag brände säkringen ändå .. TILLÄGG: Säkringen ryker då jag trampar ner bromspedalen. (har nu gjort av med 3st hittils...) så där är ju onekligen en kortslutning eller så som sker då den kretsen aktiveras... Vanligt rött bakljus (yttre lamporna), back ljus, reg skylt lampor, och blinkers bak funkar ua. Nemas problemas där inte.
  6. Hej! Jag har elproblem efter att ha ställt på 05:an nu för en vecka sedan, På kontrollbesiktingen i måndags uppdagades att jag helt saknade bromsljus bak + tredje bromsljus mitten (+ vä (förarsida) pos lykta fram funkade inte heller). Har nu körförbud tills det är fixat... Säkring nr 15 (10A) hade gått så jag bytte den, men säkringen går direkt igen (då jag trycker ner bromspedalen). Har Grufman EU lyktor bak (monterades av Classic Car Löddeköpinge) , och har efteråt klippt av enl. instruktioner viewtopic.php?f=19&t=14843 som skickades ut av Grufman (gjorde detta i fjol el om det kanske var året dessförinnan). Behöver tacksamt hjälp med vad felet ligger. Fattar inte vad det är som löser ut säkringen? Kan det ha ngt med vä pos lampa fram att göra? Det hjälpte inte att byta ut den heller, eller är den iblandat i dramat på ng vis (typ ligger på samma säkring)? Hö pos lampa lyser dock fint. Någon som känner igen problemet, Tips om felsökning. Tack!
  7. De har dem, men Saleen Mustanger har speciella (utbytta) mätartavlor jmf vanlig Musse, dvs Saleen har bara MPH såvida inte bilen var specad för Kanada då den har km/h. PS Evert Hur kalibrerade du om mätaren? (eftersom skalan skiljer sig jmf Saleens USA kalibrering med 200 MPH i kl 15.00 position (=322 km/h), den på Ebay har ju 240 km/h i samma position).
  8. Ja, hoppas det går bra med de inblandade. Det var som jag förstod det i artikeln inte Musse ägarens fel heller...
  9. PS vad jag förstår av googling på Nätet så är det helt normalt med "buildup" av lite skit runt spjällhuset/throttlebody. Man bör alltså göra rent detta som en del i rutin servicen, det tar ju inte lång tid att göra detta själv. Det beror som sagt på vad jag tolkar det som att det kommer en del smutsiga avgaser tillbaks via slangen på hö sida bakom spjället...
  10. Jag gör som Robert T lägger in lite före och efter bilder. Ja, det var lite oljesmuts allt, inbillar mig att det är lite bättre respons på gasen, men det är i så fall mycket marginellt (har aldrigt egentligen upplevt några problem med det) 20 000 km körda Mobile 1 Extended Performance Helsyntetisk olja 5W-30 Tusen tack för bra tips Före Efter Gummipackning (före rengöring)
  11. ajajajaj.. tack för fotona, tråkig syn. jag lider med dig Hoppas du kan får rätt på detta inom rimlig tid och att kompressorn klarade sig, så du kan ge dig ut på vägarna snart igen PS En annan Musse ägare med blown engine (post mortem). http://www.youtube.com/watch?v=zySLiOdxZCs
  12. Köp en hjuluppsättning till vetja (svart)! Så kan du skifta som du vill
  13. Kul lista!!! Lite spridda detaljer till modeller redan med på listan: Saleen Parnelli Jones Limited Edition Mustang 2007 5.0L V8 400 hp Saleen Dark Horse Extreme Edition 2009 5.0L V8 620 hp Saleen Sterling Edition 25 st
  14. Grattis! Då e de bara till att slå till då!
  15. PS Det är inte lack, siffrorna är klistrade
×
×
  • Create New...