-
289 eller 302
Vet någon vad det är för skillnad på en 289 och en 302. Har som sagt en 65ht men när jag rev motorn för renovering så stog det 302 på både blocket och topparna. Bilen rullar i allafall efter renoveringen och går hur fint som helst.
-
bälten
tackar så mycket för det. Visserligen är det ganska skönt att slippa bälten men ska ta och montera för säkerhets skull
-
bälten
Hur monterar man enklast in bälten i en mustang 65ht. Fick med höftbälten när jag köpte den men har inte moterat dem ännu.
-
problem med läckage
tackar för alla svar och det blir nog till att beställa från usa tror jag.
-
problem med läckage
Har hittat ett läckage av vatten som kommer in i cupe`n. Troligtvis från ventilationskanalerna. Vet någon om eller var man kan köpa en ny sådan. Bilen är en 65:a ht. Skall tydligen vara ett ganska vanligt problem på mustanger.
-
kylproblen
Ja kylaren var kass men det var inte bara den som var problemet då blockpackningen hade gått också så nu väntar jag bara på att få motorn renoverad
-
Mustang 65 - 69
har du kollat på fyndbörsgaraget. Har själv köpt en musse av en annan firma och blev lite lurad tyvärr
-
Kylarproblem
har monterat en 3radig in 65ht och det passade direkt men jag har ingen vanlig fläkt så i stället har jag en elfläkt monterat mot kylaren
-
kylproblen
som det ser ut nu så verkar det ha varit kylaren som var problemet.Har bytt den idag och nu funkar det bra. Tackar för tipsen
-
kylproblen
jag ska kolla detta och tackar så mycket så länge
-
kylproblen
har problem med att min mustang vill på att gå varm detta trots att det sitter en elfläkt på kylaren som också funkar. När man har kört lite med den så blir slangarna nästan stenhårda. vad kan det vara för fel. Glömde att säga att bilen är en 65 ht med en 289cui och c4 automat.