Jump to content

Happy

Medlemmar
  • Inlägg

    179
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Happy's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Köpte på vp autoparts. Japp får kolla upp det.
  2. Det är jag fullt medveten om. Jag vill veta varför den inte är konstant . Varför vandrar den så mycket trodde att det var nått fel.
  3. Jag köpte en spänningsregulator som ger 5.08 volt vid start sedan vandrar upp till 6.10 sedan ner till 5.98-6.07. Den gamla visade : oljetrycksmätaren visade 20 % och tempraturmätaren 30% (85°). Den nya visar Oljetrycksmätaren 75% Tempraturmätaren 80% (85 °) Har inte bytt pumpat olja etc. Att som det var innan bytet. Vill att mätarna ska visa någorlunda på mitten. när motorn visar 95 °så visar tempmätaren att motorn kokar.
  4. Tjenare. Jag har 4 växlad. Manuell. 289 cui. Med trummor runt om. Köpte wilwood konvertering. Köpte detta http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C7ZZ-2140-4WD http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C7ZZ-2005-BDX http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=PRE107 http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=PRE106 http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C5ZZ-2091-R Fick förlänga axeln. Den var inte tillräckligt justerbar. Jag böt inte pedal
  5. Som sagt bromsaxeln är ju 1" kort. Hur får jag bort axeln ur servot. Om jag ska byta ut till en justerbar axel.
  6. Japp en reduceringsventil har jag köpt. Nu har jag en bromsservo som du sa att jag skulle ha. De hade skickat helt fel. Men nu så är axeln alldeles för kort, typ 3cm. Kan man justera axeln på servon? Eller ska man ha någon adapter i mellan? Stången ut från servon in i huvudcylindern kan man justera den? Ser så ut med dubbla ändor som är sexkantiga. Typ hålla i ena skruva på andra. Men den är helt stum och vågar inte ta i för hårt.
  7. Jag har manuell spolarpump. Jag har en kontakt på fördelarblocket (broms). Hade tydligen fått fell. Ska hämta de rätta på onsdag. Finns nu huvudbromscylinder till skivor fram och bak. Hur ska jag göra för att ha trummor bak tills jag ska byta skivor? Reduseringsventil?
  8. Ska kolla upp det. Fördelningsblock elkabel vart går den?
  9. Köpt på Carfix som fick uppdraget att ta fram det jag skulle behöva. 10 cm är den första delen. Med huvudcylinder är 2 cm längre än mitt orginal.
  10. Jag har köpt huvudbromscylinder och bromsservo bendix De bygger 35 cm och jag har 34 cm från torpedväggen och fjädertornet eller vad det heter. Inte bra. Kollar på andra bromsservo måste man borra upp de gängade hålen som sitter i torpedväggen känns onödigt.centrumhålet för axeln är också för litet typ 12 mm i diameter.Sedan ser axeln annorlunda ut måste ju passa bromsljuskontaken. Vad har ni satt i som är en lätt montering? Har nu skivor fram ska ha skivor senare bak med. Så då måste man ha en reduseringsventil. Eller finns det huvudcylinder för skivor fram och bak? Denna länk är alla skruvar från ett håll http://youtu.be/FryLbIshuCo
  11. Kanske ska byta till nyare toppar. Typ edelbrock 2.02 insugsventiler. Vad tycker ni är det värt det? Mera hk är alltid roligt. Det står nåt om andra kolvar med dessa toppar. Hur vet man vad som är rätt? Är de kam lyft och öppettider som styr?
  12. Om man har bränd olja eller kox i en insugskanal vad är då fel? Läcker det i Toppen ner längs med ventilen ?
  13. Kan man byta rätt av en 8" mot en 9" med diffbroms utan att modifiera?
×
×
  • Create New...