Jump to content

rolf säffle

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hej Bullen-68HT Jag har 2st Flowmaster series 50 2,5" som passar där dom skall sitta under golvet vid baksätet. Dom är tystare än Appleracing, men har Du mycket effekt (400+) och varvar mycket stjäl dom effekt. Jag säljer bägge för 1000:- har gått 1 säsong (ca 150- 200 mil) på min -65 fastback Ang. resonansen. Dra ut utblåsen framför bakhjulen så slipper du resonans, har själv gjort detta efter mycket provande av olika dämpare. Jag har nu ingen som helst resonans oavsett varvtal. Har nu Apple racing monterat Förövrigt har <flowmaster olika serier beroende på vilket ljud man önskar, american thunder är värst. Kolla på deras hemsida så ser Du skillnaden MVH Rolf Säffle 070-6541219
  2. Hej Janne J Jag har en 65 FB Som jag har byggt en Triangulated 4-link till påminner om TCP men utan deras "ram".Det du märker i väghållning är att bilen inte "slingrar sig" på samma sätt när du provocerar den kraftigt, detta beror på att bakaxeln inte flexar ca 1,5 - 2,0 cm sidledes.Den är även mer följsam på hoppig väg då den reagerar snabbare med coilovers än med i mitt fall 5-blads fjäderpkt som satt på tidigare inkl. Koni. bilen sätter sig bättre vid kraftigt gaspådrag vilket innebär mindre däckspinn. Mvh Rolf Johnsson Säffle 070 6541219
  3. köp boken 5.0L FORD DYNO TESTS av Richard Holdener Där står det mesta om hur Du skall bygga 5.0. Där ser Du också att allt snack om att byta kammar och insug ej ger den effekt Du kanske tror. Jag har själv en strokad 5.0 nu 347" som ger 425 bromsade hk och 600 Nm. Ring gärna om Du undrar över ngt. MVM Rolf Säffle CMC 890. 070-6541219
  4. Det är förmodligen glapp i tändningslåset. MVH Rolf Säffle CMC 890