-
mustang 66 coyote 5.0
-
mustang 66 coyote 5.0
så klart att inga bilder kom med:(....... gör ett nytt försök
-
mustang 66 coyote 5.0
Tänkte dela med mig av mitt vinterprojekt som var att klämma ner en coyote motor från en mustang 5.0 2011 i min ht 66. Vore kul att höra om det är någon mer på forumet som har gjort samma sak eller kommer göra. Motorn är från en krockad mustang gt 5.0 2011 Framvagnen är från AJE racing, där fjädertornen är kvar men kapade. Växellådan är en TKO 600 Den är inte startad än men kommer förhoppningsvis göra ett forsök nästa vecka=) coyote klar aje databox lackering
-
T-56
Nu var det nästan ett år sedan jag hade frågor om detta bygge. det har varit kostsamt och dragit ut på tiden men nu sitter iallafall motorn där den ska=) Det är nära första upstart men småsaker som olja och kylare är kvar. Det skulle vara kul och höra om nån annan gjort ett sånt här byte på forumet, så man kunde byta lite erfarenheter och tips. /Magnus
-
T-56
Tack för svar. 56:an blev intressant för jag fann en begagnad. 600:an var mitt första val och det kommer nog bli en sån iallafall. Vad tror du om sprängkåpan, kommer den passa på en 600?
-
T-56
Hej! Mitt vinterprojekt blir att montera en coyote i en 66 coupe? Sålde min 302 med en t5z låda. Nu står valet mellan en tko600 eller en t-56. T56:an kommer från en viper, jag har kvar sprängkåpan, centerforce koppling och hydrauliskt urtrampningslager från mitt gamla paket, Kan kåpan passa på tko lådan eller 56:an? går med en distansplatta imellan? tips mottages gärna?
-
besiktningsproblem
Hej, tack för all respons. Jag pratade med en besiktningsman på SFRO och han sa att det är 20% på bilen med största motorn. Han föreslog tex hipo motorn med 271hk som utgångspunkt.
-
besiktningsproblem
Han såg i datorn problemen från besiktningen som gjordes på SBP, och när han provkörde bilen så kände han att det inte var originalmotorn som satt i, då visade jag bänkpappret. Det spelar väl ingen roll om jag besiktar på en privat eller SBP, Han på carspect såg ju alla felen.
-
besiktningsproblem
Det är en vanlig besiktning, jag tog fasta på den tidigare besiktningsmannen som sa att jag inte fick ha över 300 när jag skaffade en ny motor. Registreringsbesiktningen gjorde jag när jag tog hem den från USA 2007 då med en 289.
-
besiktningsproblem
Jag har problem med att få igenom min bil i besiktningen och önskar nu hjälp från nån på forumet. Problemet är att för tre år sen besiktigade jag min ht66 med en 408w, besiktningsmannen fick stora skälvan och sa att jag måste sätta i den gamla motorn eller trimma ner den eller skaffa en besiktningsmotor. Han sa att denna motor är över 300hk och det får jag inte ha. Tro det eller ej men jag sålde faktiskt motorn för jag orkade inte med strulet, skaffade mig en nybyggd motor som har bänkpapper på 287hk. När jag nu besiktigade bilen den 16/5 så visade jag bänkpappret för besiktningsmannen och han vart då osäker vad som gällde för min modell och gav mig ett nummer till en tekniker på carspect. När jag pratade med honom så sa han att jag skulle skaffa intyg från ford där det står hur mycket jag kan effektöka min bil. Allt det här känns ju väldigt konstigt eller vad säger ni. Finns det nån besiktningsman i klubben men kan ta kontakt med? /Mangan
-
bromsproblem
Hej! Har monterat bromsservo,ett nytt wilwood skivbromskit och bytt bromsbackar bak på min ht 66. Allt är luftat och klart och bromsarna tar bra men höger bak låser sig nästan direkt... vad göra?? / Mangan (jag har fortfarande enkretssystemet kvar efter det manuella systemet, om det kan ha ngt med saken att göra?)
-
power booster problem
Sprillans nya, men jag tänkte i veckan ta bort rör och hemsöka från ok och bak.
-
power booster problem
Bakgrund,Renoverat min bil med nya skivor och bromsservo och har fått problem som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med. Nya wilwood ok och skivor (fyrkolvsok) och en power booster köpt på vp-autoparts. Bilen hade original enkrets manuela skivbromsar fram. Problemet är att Bromsarna är stenhårda rör sig kanske 3cm mot golvet och när jag bromsat så ligger dom kvar och släpps endast om jag släpper trycket på oken. Pushroden ligger inte i spänn utan går lätt att ta av och på på bromspedalen. Vad är felet?? /Mangan
-
besiktningsproblem.
Jag testade att koppla bort andra steget på förgasaren men tycker inte att det märks något , för att jag säkert gör fel!!!!! Jag kopplade bort den lilla länkarmen som sitter till andra steget och provade efter det så satte jag ett buntband som höll fast armen men det går ju för fullt ändå. Hur mycket skillnad märker man??? /Mangan
-
besiktningsproblem.
Kul att min besiktning berör, men nån duvunge är man ju inte med sina snart 38 år ;-) så det kan ju inte ha berott på det. Jag höll mig mest i bakgrunden och sa egentligen inget alls, men visst var han tjurig, öppnade tex motorhuven och stirrade på motorn och sa sen Aha... Visst är det värt att prova alla tips som att begränsa andrasteget och varvtalsbegränsa motorn ,eller ngn kanske är sugen på att köpa motorn eller byta mot en lagom trimmad 302. Målet med motorn när jag köpte den var inte 400 även om det är kul, utan jag beställde en 351 med 300+ som sen fick ett stroker kit för att jag fick det så billigt och sen så åkte upgrade paket på av bara farten...;-) För att ge lite historia om bilen så köptes den 2007 från Californien av mig, köpte den så att säga "grisen i säcken" på¨ebay fast jag blev faktiskt väldigt nöjd , allt han sa och inte sa stämde faktiskt. Det enda stora i rost jag fixat är golven och cowl plåtarna, Han som lackade bilen sa att det var en av dom fräschaste 60 talare han sett när han lackade den för 2 månader sen och det är ju kul. Övre bärarmarna är bytta och nya 620 performance fjädrar sitter på, till bakvagnen ligger ett par 5 bladiga performance "reverse eye" i garaget och väntar på att bli monterade. Har även en ny "8 trac loc 4-spider limited slip 3:55" som skall sättas på. Växellåda är en T5 m7003z och kopplingen är en centerforce och Mc leod hydrauliska urtrampningslager. det är väl i stora drag vad som är gjort med bilen, skulle ju vara kul att få på allt som ligger hemma men efter besiktningen blev man inte så värst motiverad. Hoppas nu på shysst väder så man kan åka till Västerås iallafall. Tänkte lägga upp lite bilder på bilen men datorn på jobbet fixade inte det(kan inte bero på mig:-I) /Mangan