Jump to content

Tobias CMC1505

Medlemmar
  • Inlägg

    942
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Tobias CMC1505

  • Födelsedag 1985-10-25

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tobias CMC1505's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Vilken typ manuell låda ska man satsa på då ? Mycket man måste göra för att bygga om en 80-90 talare med 5 växlar ?
  2. Tack för all hjälp Janne men jag hitta problemet ! Jag har alltid pluggat den övre vacuumslangen vilket tydligen är fel (?) (Väldigt konstigt då bilen alltid gått bra när jag gjort så.) Pluggade den undre istället och genast sjönk graderna genast till 16 och gick lätt att ställa tillbaka till 10 grader. Bilen går hur bra som helst (genom hela registret) och har lämnat svarta kringlor runt Malmö nu. Nu ska det bara bytas till en C4 istället för den stora FMX för att få några till kusar i backen. Tack igen !
  3. Hade inte bilen gått skit om jag satt kamme 1 kugg fel ?
  4. Glömde bort att säga det såklart. Mäter vid ca: 900rpm. Och vacuumslangen sitter pluggad. (Den ena, "övre") Har samma setup som innan kambyte och då var det inga problem att köra bilen på 9-10 grader.
  5. Hallå ! Som rubriken lyder så har vi bytt kam i Mussen. I en 302 -69 Ignitor 2 Edelbråkad 600cfm Weiand Stealth Insug Portade Toppar Kammen vi stoppade i är en lätt trimkam till en 351w. Vi har bytt tändföljd och bilen startar och går utan problem. Men dock måste jag sätta upp tändningen till 30+ grader. Vi var väldigt, väldigt noga när vi monterade kammen och allt till. Före vi börjar riva hela motorn för att se om vi satt kammen ett kugg fel så har jag ett par frågor. Är det skillnad på vibrationsdämparen till en 351w och 302? Visar den graderna olika ? Kan det vara någonting annat som gör att graderna inte stämmer? Bilen går som sagt väldigt bra, dock lite underligt att graderna måste stå så högt. Tack på förhand. Mvh / Tobias
  6. Aaah, tänkte faktiskt inte på det. Såg att man hitta det lätt på Google också. Ibland står man och dunkar huvudet i väggen. Alltså byta från 1-5-4-2-6-3-7-8 Till ; 1-3-7-2-6-5-4-8 Tack !
  7. Hallå igen Mustangklubben ! Beställde en kam igår från Summitracing och beställde såklart fel och Summit har redan skickat dom.. Beställde denna; http://www.summitracing.com/parts/SUM-4400/ Det är egentligen en Crane Cam som summit har köpt upp när dom gick i konkurs och dom har fått väldigt bra betyg. Billigt och bra, det tycker vi om. Men även fast jag knapprade in vilken bil jag hade så kom denna kammen upp, och jag beställde den. Ser nu att den passar till 351w från 1969 - 1982. Och passar till 302 HO ! Självklart har jag en 302 från (om jag kommer ihåg rätt) 1968. Vad är det som skiljer dessa åt som gör att jag inte får in den i min 302? Längden? Inser väl att det bara är å sälja och beställa en ny.. shit happens ! Mvh / Tobias
  8. Fungerade bilen bra sen ? Fick själv aldrig plocka ut min tyvärr, den står fortfarande i Malmö utan hjälpstyrarm. Har totalrenoverat huset vi köpt här i Norge hela sommaren så Mussen fick stå och skämmas i garaget stackaren. Beställt ny hjälpstyrarm nu dock så bilen ska ut till sommaren ! Kan knappt vänta.
  9. Gryyyyyyyyymt ! Du kommer inte våga køra med bilen sen.
  10. Det är inte lätt när det är svårt som man säger.
  11. Tvivlar på att oljan tar slut under min levotid, och då har jag några åt kvar till 30. Om det nu skulle ta slut så får man väl bara konvertera till Etanol!
  12. Att oljan tar slut är bara bullshit. Under tiden vi pratar så "tillverkas" det olja hela tiden så depåerna fylls på. Vi har bara använt oljan i runt 100år och har inte ens letat noga.
  13. Arno, orkar inte förklara mig så citerar bara.
  14. Vad händer med alla regler om reklam på forumet egentligen ? Jävligt strängt för några men inte lika hårt för kompisar ?
  15. Riktigt snyggt ! Man blir inge avundsjuk ! Är du gjord av pengar?
×
×
  • Create New...