-
Bakljus/blinkers Mustang 2006
Den här beskrivningen hade jag nytta av när jag kopplade om mina röda bakljus till att ha blinkers i backljuset. Mvh Rune Konvertering av bakljus Ford Mustang 2005.pdf
-
Kamaxelgivare
Ja det hjälpte att byta generator. Jag köpte en ny på Autodoc.se
-
Check Charging system
På min 05 var det en diod i generatorn som gått sönder. Det finns nya diodbryggor att köpa men det är är omständligt att byta och helst skall man byta andra slitdelar också. Jag kollade om det fanns något ställe man kunde köpa ett helt rep.kit från men hittade inget. Jag köpte en ny från Autodoc.se istället för strax över 2000 kr.
-
Kabelfråga!
Jag har en 05 och jag har inte dessa kablar på min. Ser ut som där är en liten antenn på den kanske en GPS tracker? Finns där ingen beteckning på den alls? Knappen skulle kunna vara till att öppna bagage luckan om det är en cab. Vad händer om du trycker på den ?
-
Sänkfjädrar
Jag har Ford racing sänk fjädrar 1.5 " med standard stötdämpare. Samma symptom som på din så fjädringsvägen blir väl för kort när man sänker den.
-
kupefläkt
Jag hade ett liknande problem på min 2005. Där hade kontakten på baksidan av vredet för hastigheten glidit ut en bit så det var bara att trycka tillbaka den.
-
Låsmuttrar
Ok tack var köpte du dem ?
-
Låsmuttrar
Någon som har tips på var man kan köpa bra kvalitets låsmuttrar och vilka mått det skall vara ? De jag köpte med fälgarna började rosta efter två år. Fälgarna är TSW Snetterton 20" På låsmuttrarna står det 1/2 20 .
-
service V8 2005
De flesta verkstäder accepterar inte att man kommer med egna reservdelar.
-
Bullit
-
Kamaxelgivare
Jag bytade kamaxelsensorn men felet kom tillbaka efter en runda på 2 mil. Är väl generatorn i alla fall. Jag skall åka till USA nästa vecka så jag hade tänkt att köpa en ny där. Nån som har erfarenhet av denna Generator Duralast Gold Alternator DLG3650-6-2 ? Den säljs av auto zone som har fysiska butiker i hela USA så det är lätt för mig att köpa där.
-
Kamaxelgivare
Jag reseta felet och körde en runda på 7 km men med generator fortfarande på plats. I slutet av rundan så misstände den engång. Felkoden kom tillbaka efter att jag stängt av motorn. Generatorn ger 13.8 - 14.1 volt så det känns som generatorn är ok. Jag är nog inne på att testa att byta kamaxelsensorn. Nån som vet om det är samma sensor på båda sidorna och vad den kostar inklusive oring ?
-
Kamaxelgivare
Fick denna felkod: P0340: Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor Men jag läste på forumet att det inte är kamaxel givaren utan generatoren som är problemet vilket är mycket dyrare. Hur säker kan man vara att det generatorn som är problemet ? Bilen är en 2005 cab med 4.7 liters motor.
-
Blinkers
Blinkersen är väldigt känslig för dålig kontakt typ om man använt klämkopplingar för att skarva ihop sladdar, bättre att löda ihop och skydda med krympslang.
-
Inkoppling backkamera 2005 cab.
Jo men jag vill helst inte ha spänning på hela tiden men ändå ha den permanent ansluten.