Jump to content

ajm991

Medlemmar
  • Inlägg

    35
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

ajm991's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Ååååååh vad jobbigt det blev nu. Var du tvungen att påminna mig om att den har stått i två år???? Nu får jag ångest!!! Jag BORDE verkligen lämna bort den så det blir klart......finns det inte firmor som gör sånt? Det hade ju varit najs att kunna använda den nån mer gång helt klart. Helgfria söndagar har jag hur mycket köra-bil-tid som helst! STOOOOOR SUCK!!!!!
  2. För mig funkar det inte alls Fast det beror nog inte på projektet i sig. Jag har dubbla jobb och tiden som blir över går åt åt hundarna. Åker mycket och tävlar både i Sverige och utomlands. Så ekonomin är inte heller den bästa. Jag skulle behöva lämna bort bilen till någon så det blir klart. Nån här som har för mycket fritid???
  3. Underbart! Det finns väl ingen i Sverige som säljer dessa antar jag.....?
  4. Å, kanonbra. Jag mailar dem och frågar lite...!
  5. Hej Walter! Jag har fått reda på att det finns olika mått på scoopet beroende på vilken motor man har. Håller på att kolla upp vilka mått det är som gäller. Var har du ditt filter nu då? Du råkar inte ha en bild på din bil....?
  6. Hmmm...är det verkligen ingen som kör med shaker? Är det någon som vet ifall de säljs någonstans i Sverige...?
  7. innerhöjden på denna delen
  8. Nej, jag vill ha måttet på höjden av den del som sticker upp genom huven... Svårt det blev att förklara =) Jag vill ha ett shakerscoop för jag tycker det är klart snyggast, men det får egentligen inte plats så jag tänkte använda bara överdelen och sätta typ ett edelbrock filter i det istället, och skippa själva luftfilterdelen som följer med scoopet.... Ska leta upp en bild....
  9. Hej på er! Någon här måste väl ha ett shakerscoop på sin bil. Eller? Jag skulle behöva ha några mått på det, någon som har lust att mäta lite åt mig....?
  10. Vi kollade i papper för 69 vilka motorer det fick sitta i och vilka krav det fanns. Det stod nånting om vindrutespolning (läste aldrig) och att man inte får ha vinge på bakluckan. Ingenting om bromsar. Bilen finns ju med 302/trumbromsar original och det verkar de gå efter. Det hade inte spelat någon roll vilken motor av de som fanns jag hade stoppat i heller. En vanlig 69 finns med upp till 351 så det skulle inte vara några som helst problem. Detta stod ju på samma papper så det betyder att du även får ha 351/trumbromsar....
  11. Jag tror det blev 136 kw istället. Det räcker ju för en 429 också så det kändes inte som om jag behövde bry mig mer om det. Men frågan är varifrån du har fått att det måste vara skivbromsar och servo? Eftersom det inte står i deras papper?
  12. Nej, jag har ju inte ens hunnit sätta ihop allt.... Fattas både grill och lister bland annat. Det började ju med att jag inte kom in i hallen för att de hade för hög kant, så bilen fick stå utanför =) Jag trodde de gjorde en vanlig besiktning i samband med regbes men icke.... Vägde ju den med, 50 kg mindre än originalvikten
  13. Liten uppdatering: regbes klar. Med trumbromsar. Kollade inte ens under huven...
  14. Jag hade samma problem innan jag bytte bakaxel. Bakaxeln satt helt enkelt inte mitt i bilen!
  15. Blir den underkänd enbart pga bromsar så är det ju pga den felaktiga information de har kommit med. Det är det jag menar, då kan de ju knappast ta betalt för det...
×
×
  • Create New...