Jump to content

goby

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

goby's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. 255/35-20 fram på 8" (eller om det är 8.5") ser bra ut men är kanske en aningen för brett om man är rädd för spårkänslighet, 275/35-20 på en 10" bak ser aningen spinkigt ut men fungerar utmärkt, ingen närkontakt med bakskärmarna trots att det ser "omöjligt" ut
  2. ...den startade efter vintervilan! Kompressorn snurrade på och bilen gick att köra. Ettan och tvåan ger bara hjulspinn, först på trean börjar det greppa lite bättre. Asiatiska 275:or och nära noll på termometern är inte optimalt... För den som vill skruva några timmar (med lite otur även vid besiktningen) kan E-Forcelösningen vara en väg att gå om man önskar lite mer pulver utan att satsa på en ny 5.0 eller Shelby GT500. ...känslan blir lite av en 70-talsmuskelbil, lite dåliga bromsar, lite taskig högfartsstabilitet. Jag trivs i alla fall
  3. Av någon anledning har den/dom som byggt om bilen för svenskt bruk lyckats väldigt bra med konverteringen, normal blinkersfrekvens och även den roliga detaljen med ljusautomatik som slår på när man släpper handbromsen, ljusautomatik med samtliga lampor, inte bara framlyktorna (är en kanadabil, kan ha varit till fördel för ljusautomatiken). Visst ser det lite hemgjort ut när man ser knipsade kablar och fina röda skarvhylsor, men fungerar gör det!
  4. Nyfiken i en strut, hur vet du att det inte finns någon risk för överbelastning? Jag har inte en Grufmankonvertering utan en mer primitiv variant med extra kabelstam till blinkerskretsen, belastar bromsljuskretsen precis som original (4 st lampor, kan möjligen vara lite skillnad på märkeffekten på själva glödlampan) So far so good Liten rättelse...fyra lampor i bakljusen + diodarmatur till det högt monterade bromsljuset i bagageluckan
  5. ...jag kopplade in dimljusen som "extra" bromsljus, ingen som helst risk för överbelastning. Med andra ord ett väldigt effektivt bromsljus på min bil (vilket inte kan sägas om själva bromsarna)
  6. Låter som f_n men inte värre än att det fungerar även till "vardags". Mycket ihåligt ljud just när man startar upp maskinen. Blir väldigt rent och öppet under bilen jämfört med traditionella ljuddämpare. Bara att slå till... Överlevde själv en hel sommar med raka rör (SLP LM) /G
  7. Har varit på en liten semestertripp med Mustangen i sommar, Umeå-Uppsala-Åland-Norrköping-Uppsala-Umeå... med en bil som rullar på 20" och med Loud Mouth. Det är inga som helst problem att använda bilen till vanliga transporter, inklusive samtal i kupén, lyssna på musik, etc. Jag lovar att vi inte puttrade i 80 blås... Loud Mouth är modellen för att få rätt V8-ljud i bilen, visst är det osofistikerat med "raka rör" men helt rätt ändå
×
×
  • Create New...