Jump to content

sebbe_ts

Medlemmar
  • Inlägg

    61
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sebbe_ts's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jo det är så detta block är gjort. Ett 352 block som är borrat till 390 cyl dia. och sen har alla andra delar från en 390 använts, typ vev och stakar. Kan kolla lite efter gjutnr nu i veckan. Ska försöka provtrycka också men det blir ju svårare när blocket är helt rensat (tomt) , vet inte hur jag ska få tätt om jag ska provtrycka oljekanalen och kylkanalen.
  2. Hejsan Köpte för ett tag sen en bil och fick då med komplett 352 som var uppborrad till 390. Enligt den förra ägaren revs motorn ner pga olja i vattnet eller vatten i oljan (kommer inte ihåg vilket) och det hade tydligen konstaterats att det var en spricka nånstans i någon kanal. Nu undrar jag om dessa block brukar spricka på nått speciellt ställe? Vill inte slänga blocket innan jag dömt ut det själv, då det är jättefräscht i övrigt.
  3. Nej det stämmer, mitt block är från -80talet så det är därför det inte passade, några av bulthålen gick rakt in i vattenkanalen. Men passar eftermarknadsinsug typ edelbrock till båda typerna av block? Och topparna till nyare 351w passar väl inte dom äldre blocken?
  4. sebbe_ts

    vilket insug?

    Köpte ett insug till min 351w men det passade inte, hade för många bulthål? Nr C90E-9425-E Nån som vet vad den passar till?
  5. Kolla här annars: http://www.moderndriveline.com
  6. Vet inte om jag är så sugen på att byta däck igen, har redan byt från 225 till 205. och det är ju inte säkert att det blir bra ändå. Får väl byta tillbaka till orginalfjädrarna och stoppa dit gummimellanlägg så länge och sen köpa hårdare fjädrar. suck Tack för visat intresse
  7. Thomas fb -det är ju precis denna fälg jag har och den ska ju gå fri. Det måste vara något som är fel med min bil. Jag tror inte jag har kinaskärmar eftersom orginalfärgen verkar sitta kvar under lacken. Sen är det ju mycket värre på den vänstra sidan. Då är det ca 1 cm kvar innan hjulet tar i skärmen utan att man sitter i bilen. På den högra sidan är det bättre, där går iallafall hjulet fritt när man gungar bilen för hand. Och även fast min bil var mycket högre förut med orginalfjädrarna tar det i när jag svängde, och det tar varken i kulbulten eller i eller i framkant på skärmen där det brukar. Skulle vara kul att veta om det är meningen att det ska gå att få fjädringen att bottna helt utan att skärmen tar i däcken på någon annan bil?
  8. Jag tog några bilder förra veckan. Lägger upp dom nu. Jag kan ordna fler imorgon. Jag är 100% säker på att det tar i skärmkanten, där kromlisten är fäst med en skruv. Det tar i mest när jag svänger lite. Trodde först att mina orginalfjädrar var säckiga, men efter att ha bytt till ett par kapade bigblockfjädrar blev det ännu värre, Nu går det inte ens att köra bilen. Trots att killen jag köpte dom av hade kört med dom en hel sommar utan problem?
  9. Så här står det på kvittot: American racing TT2 17x7 5-4.5 ET0 American racing TT2 17x8 5-4.5 ET+8 Vad exakt står allting för? Jag trodde 5 var antal bulthål 4.5 backspacing (eller är detta bultdelningen?) och ET0 offset 0 Men om backspacing är 4.5 så blir väl inte offset 0? Jag mätte hjulen förra året och kom då fram till att offset är 0 då det är samma mått från fälgens monteringsyta ut till båda fälgkanterna. Och om offset är 0 och fälgen är 7" bred borde min backspacing bli 3.5 eller?
  10. Okej, Jag har 17"x7" 5-4.5 0 ET Fattar inte varför dom inte passar?
  11. 7" Och killen jag köpte fälgarna av sa att dessa skulle passa? Ska det inte vara 0 i offset till dessa bilar? (obs jag har skivbromsar) Tack för ett så snabbt svar
  12. Tar upp en gammal tråd igen då jag fortfarande inte löst vad som är fel på min -67a. Har 17" tt2 med 0 i offset 205/50 däck fram och däcken tar fortfarande i skärmkanterna. Vad ska det vara för spårvidd fram, kan det vara så att jag har fel bäramrar monterade?
  13. Okej, det låter ju bra, hade ändå tänkt sätta den i bilen och provköra. Det är väl bara att hoppas på att det fungerar.
  14. Jag har precis bytt lameller i min c4, och när jag provtrycker lamellpaketen genom hålen i vxllådskroppen med tryckluft hör och känner jag att dom fungerar som dom ska, men man hör också att det läcker ut luft någonstans. Finns det någon annan som provtryckt sin låda på samma sätt och vet om detta är normalt?
  15. Jag har skickat mina kam uppgifter mm till växellådsfirman och han tyckte att mellan 2500-3000 var okej, 2800 var great. Så jag provar nog med 2800 då jag också tänker montera en oljekylare, sen går det ju att komplettera med en extra kylfläkt också om det skulle gå för varmt. Mitt 3 tums system är än så länge bara ett projekt då jag inte satt ihop min motor än, och vid närmare eftertanke så passar 2.5 tum bättre så det är nog det jag kommer att välja. Lägger iallafall en beställning på en c4 med nållager som ska klara 500hp hos broader performance snart. Får se senare i sommar hur lådan fungerar
×
×
  • Create New...