Jump to content

mackan_berg

Medlemmar
  • Inlägg

    62
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mackan_berg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. felet var att jag hade vänt fördelaren ½varv fel och sen hade jag 351ans tändföljd
  2. Hur kommer det sig att jag har 11 i komp när jag drar på startmotorn men när motorn är igång har jag endast 8.5
  3. kan man ha en 302a med 351 tändföljd? motorn som är en 302a startar ej med 302tändföljd men den startar på 351 men går skit dåligt typ inte på alla cyl har kamaxeln någon roll i detta? det är en speedpro cs1217r
  4. motorn är nyborrat och i dag köpte jag kolvringar till 0,60 borr men samma fel... för stort kolvringsspel vad ska jag göra? finns det större ringar att köpa än 0,60? eller är det bara kasta blocket på skroten?
  5. ok tack så mycket då är det bara beställa kolvringar någon som vet vart man billigast beställer det här i sverige? mvh marcus
  6. hejsan jag har plockat ur kolvarna och kan mäta kolvringsspel på ca 0,55 på dom 2 översta ringarna bra eller dåligt? vad ska spelet vara om allt är perfekt? 302a med 289 toppar mvh marcus
  7. det har jag inte kollat men det tror jag inte. kan kolla det i morgon jag har ju kört med startgas utan att den varvar upp
  8. tjenare idag har jag bytt förgasare till en annan holley tror det var en 500 bilen går lite bättre men är fortfarande trött som f..n! jag har även plockat isär fördelaren och kollat så allt står rätt till och det gör det. bytte även fjädrarna i fördelaren utan förbättring jag har en fundering, kan man lyckas få i en 351 kamaxel i en 302 botten? och vad kan hända då? tändföljden är 351ans någon som har nått mer förslag? mina ideer är slut och jag börjar tröttna på detta! kanske någon i närheten av linköping som har lust att komma och hjälpa mig ?
  9. motorn ska vara renoverad enligt ägaren innan men jag ska kolla så kamen värkligen står rätt i dag tänkte ja bilen var nerplockad och motorn stod vid sidan av så jag vet ej exakt vad som är gjort med den
  10. kan ju säga att den är slö orkar knappt iväg på 1an och skjuter lite i förgasaren
  11. vakuumet ligger på ca 50 så jag skickade i tillskottsventil på 35 jag har munstycken som är 68 dom satt i från början
  12. tjenare snart har jag bytt allt i denna förgasare men får den inte att gå som jag vill. den bara spolar in soppa och går fett som bara den. det jag har gjort är bytt tillskottsventilen bytt munstycken till 60 gjort rent hela förgasaren justerat allt som går fram och tillbaks utan förbättring när jag trycket till på gasen snabbt då hinner motorn inte riktigt med att varva upp utan istället dör motorn står bara och skakar om jag varvar mindre än 1000 vad ska jag göra? hur har ni bestyckat era förgasare? någon som har en fungerande förgasare till salu? mvh marcus
  13. är det ingen som vet fall man kan ta från någon annan bil? jag har varit inne på att få den ursvarvad och pressa i en svarvad hylsa men då börjar det bli dyrt
  14. hej min bromsreduceringsventil läcker och jag tänkte byta till någon nyare modell någon som har nått tips på någon som passar bra? den gammla går tyvärr inte att renovera 65a med skivor fram och trummor bak mvh marcus
×
×
  • Create New...