-
Min Mustang i Need For Speed
För ett tag sen hörde en kille av sig till mig och ville ha bilder på en Foxbody till ett tv-spel, men han kunde inte berätta mer innan jag hade skrivit på tystnadsplikt. De visade sig att han jobbade för EA-Games och dom skulle göra ett nytt spel där Foxen skulle vara med. Han tog över 800 bilder totalt, och resultatet kan ni se i länken. Länk till spelet.
-
Mustang på vintern?
Jag körde min Fox en vinter tills jag fick firmabil, gick bra. Den är utrustad med "anti-ingenting", ingen abs, antisladd/spinn eller nått. Dom nya kör sig lite mer själva. En bra uppsättning vinterdäck bara så är de inga problem. Eller som vintern är nu i stockholm, halvtaskiga sommardäck duger.. Kunde vi köra Amazon vintertid med 60-tals däck på 60-talet, så kan vi köra Mustang idag!
-
USA:resa 2013
Yes, skitkul! "Om du lägger armen på armstödet så tar den i däcket" sa han som ägde bilen Den väger inte så mycke, så den gick ganska bra.
-
Mustang -65 HT CMC 2881 "Mutammen"
Finns en del att göra, men inget trasigt vad jag sett än, så de är skönt Hoppas på att få in Foxen i garaget innan vintern är slut så den får en liten "make over" med nya bussningar i bakvagn och ny utväxling Och lite annat småpill förstås..
-
USA:resa 2013
Nu är de inget nytt, men jag vill bara lysa upp lite i vintermörkret men några bilder från min resa till staterna i somras. Resans höjdpunkt var utan tvekan en äldre herre vi träffade med ett litet hemmabygge med en 289:a med en T-5:a bakom. Vi var vid El Mirage, men de hade regnat så mycke så banan var avstängd. Herren i fråga tyckte lite synd om oss att vi åkt från Sverige till El Mirage utan att få se någonting, så vi fick provköra hans lilla leksak. Helt klart roligare är den Lamborghini jag provkörde i Las Vegas på bana.
-
Mustang -65 HT CMC 2881 "Mutammen"
Så, ett år har gått och väldigt lite har hänt. Men nu har tummen lossnat! Jag har kört allt för lite med Mustangen i somras. Men jag hoppas på mer körning till sommaren. Nu står en renovering av motorn och kanske en översyn av lådan på tapeten. Än så länge har jag lagt märke till att cylinderloppen är helt släta och fina invändigt.. Så dom behöver jag gå över och hona. Men med tanke på att motorn är ganska orörd invändigt sen 1979 så känns allt än så länge väldigt bra. Lägger upp lite bilder på hur de ser ut nu
-
Florida
Tack för tipset Farsan åker till Florida och funderade på att åka till Tampa
-
Mustang GT -89
Skönt att slippa ha vintern helt sysslolös När får du hem nya blocket?
-
TeamPonyDrift - Testkörning av Ervins Fox "The Beast - 666"
Jag och firman åkte ner och körde en dag som firmaevent. Allt va riktigt bra ordnat. Vi körde den 11 november förra åter tror jag, och vi hade tur med vädret Så här såg de ut när vi körde. http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/18173-Firman-h%C3%A4lsade-p%C3%A5-Pony-DriftMicke
-
Inpressningsdjup
Lägre ET/inpressning betyder att fälgens möte med navet är närmre fälgens mitt. 35 betyder då att hela däcket kommer längre in mot bilen, med risk för att den tar i fjäder och allt som är i vägen. Lägre ET skulle få fälgen att vilja närma sig skärmkanten mer. Kolla bilden, de är inte helt lätt att komma ihåg alla gånger vet jag. Hoppas de hjälper.
-
Erfarenhet av Garagetält??
En bekant till mig bultade fast stora plattor i tältets "bottenrör" för att sen köra upp bilen på plattorna. Ingen risk att de blåste bort. Har stått så i två eller tre vintrar nu. Jag tror att han köpte från garagetält, annars köpte farsan från ett danskt företag som jag inte kommer ihåg vad dom heter, tyvärr, för dom kan jag inte rekommendera..
-
Vardags Mustangen. -91
Att de är!
-
Vardags Mustangen. -91
Tycker inte riktigt om att erkänna de, men mitt lilla projekt har tagit en paus sen ett tag tillbax och kommer att ligga på is ett tag till som de ser ut som. Efter att ha dragit husvagn till Västerås har jag insett att kylning och laddning måste uppdateras. Men de är en riktigt bra dragbil för er som alltid undrat
-
Byta topplock på 289 -65 till 302 -91
Kan vara så, tål att ses över. Kanske går att läsa med andra kolvar.
-
Byta topplock på 289 -65 till 302 -91
Nu har jag funderat på hur de går att få ut mer effekt utan en förmögenhet, men vet mycke väl att de inte går. Men om jag tänker steget längre.. Jag har en -65:a och en -91:a. Det sitter orginalspisar i dom, 289 respektive 302 (5.0). Om jag köper nya toppar till Foxen, kan jag då använda Foxens toppar till -65:an? Kan jag isf använda samma kolvar, insug, o.s.v. You name it, i ask it. Bara en fundering på kvällskvisten, är de orimligt, går de med modifikation eller plug ´n play?