- Vortech
-
Får inte i en enda växel!!!
Ok tack för tipset!
-
Får inte i en enda växel!!!
Min Musse, en 2000 GT Cab, har stått hela vintern och större delen av sommarn. Beslöt mig idag för att damma av den och åka till tvätten. Men till min förvåning får jag inte in en enda växel, inklusive backen, när jag ska försöka åka iväg. Jag kan tvinga bilen till att långsamt åka framåt om jag pressar mot ettan, men växlarna vägrar gå i. Tacksam om någon vet vad problemt är?!
- Vortech
-
Vortech
Det går inget vidare, dom medger inget fel från sin sida. Jag måste alltså dra Beck AB inför rätta men mitt försäkringsbolag vill inte stå för rättegångskostnaderna, och jag har inte råd just nu. Det gör ont att se pärlan stå och förfalla
-
Vortech
Jag skötte inte installationen, Beck AB gjorde det, men jag vet att min dator skickades in till Vortech. Beck köpte och installerade allt, skiten har NOLL i kompression på flertalet kolvar idag och spikar duktigt. Jag vet nu i efterhand att man måste kontrollera ALLT, innan och efter installationen, speciellt efter - Det är mycket viktigt att laddtryck, bensin flöde mm funkar. Dymo bänk med mätutr. är det minsta du måste göra. Beck sket fullständigt i detta och levererade bilen som klar fast den spikade kraftigt, dom hade tom mage att ta betalt för att försöka fixa till problemen dom orsakat. Jag bor på Södermalm i Stockholm, finns till hands om du behöver veta mera. MVH Zapata
- Vortech
- Varning!
- Varning!
-
Varning!
Nä, rätts hjälp ingår i bilförsäkringen, jag är helt säker på att vinna då konsumentlagen är kristallklar på denna punkt. Jag har redan bokat Turbocenter i Tullinge för att byta ut alla trasiga delar i motorn och sätta in titan kolvar och en optimerad dator. Det ska sägas att den dräpte allt på gatan innan haveriet och den lär bli ännu värre med hjälp av Turbocenter, hade innan ca 490 hästar och räknar med en 550-600 när jag är klar men det kostar som du sa, Jag kommer att ha lagt ner över 200 000 när den är klar
- Varning!
-
Varning!
Det var ett komplett kit från vortech med dator, spridare, bensin pump mm. Haveriet är förmodligen orsakat av mager soppa blandning som du säger. Ska med största sannolikhet upp i rätten men det vore bra om någon kunnig kunde säga vad exakt som gått snett eftersom det är datorn som styr alla parametrar, vore bra med lite extra kött på benen i rätten.
-
Vortech
Bra tips med datorn, då kanske det finns en chans att bevisa att den inte går som den ska (firman hävdar att dom inte har med haveriet att göra) kan man se datum för händelser i datorn, hur länge håller den minnet? Jag är inte så kunning om motorer (gillar mest att köra ) upskattar verkligen hjälpen.
-
Vortech
Om det är fel på Vortech kitet får Firman som installerade kitet ta det med Vortech, jag har köpt och fått mitt kit installerat i Sverige av en firma som sa att dom hade kompetens att utföra arbetet. Vet du hur länge sedan dom hade problem?. Menar du att hela motorn skulle ha plockas isär INNAN installationen? Vet du en ungerfärlig kostnad för att återställa ringarna i motorn? vilka andra haverier kan ha upstått?
-
Vortech
Hej Racing! Ja det är en 4,6L Årsmodell 2000 (cab), Jag vågar inte köra den idag på av rädsla för att förvärra skadorna, komresssionen på flera kolvar är i stort sett obefintlig. Motorn fungerar utan oljud, men spikar efter 5000rpm och ger bara 225 hk med kompressorn i Kompressorn har dessutom sprutat motorummet fullt med olja. Enligt Vortech ska installation inte vara något problem, dom har flera hundra kit rullande idag, verkstaden måste ha satt in den bakochfram Bilen var ny med knappt 1000mil på mätaren innan installationen, och gick som en raket, det var ett anpassat kit för exakt min bil, advokaten säger att jag har konsumentlagen på min sida 110% så jag hoppas att jag får rätt, har inga pengar att börja om Tack erbjudandet om hjälp, jag kanske ringer...