Jump to content

mike_musse 66

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Mitt förslag är att inte varva en kall motor kommer sluta med att motorn skär. Jag kör lugnt o fint tills min motor är uppe i arbetstemp. Har du någon choke?
  2. mike_musse 66 replied to Nils's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Ta lite smörja och en trä regel bit och knacka lite så ska de nog släppa kan fastna lite ibland.
  3. Okej okej du undersökte inte va problemet var?
  4. Kan en överhettad tändspole ge ett sånt symtom? Msd blaster kräver mycket ström är de någon som har fått dra ny grövre kablar för detta?
  5. Det stämmer en ht 66.
  6. ett inlägg i en tråd postade mike_musse 66 i Mustang 1964½-1973
    Alltid ska de vara något. Mustang ht 66 körde på motorvägen i 100 bilen hackade till lite varvräknaren gick ner till noll men kom tillbaka efter en sekund och bilen gick kanon. återgick till landsväg och låg i 80 och cruisa mellan åkrarna, bilen tvär dör i full panik bromsar jag in lite försiktigt så bilar bakom mig skulle se att jag har fått stop väl efter en stund vrider jag på nyckel och gasar lite samtidigt resulterar i baktänding i know.... bilen hoppar iväg men efter hundra meter går allt kanon igen men panik kvarstår att komma hem med den också, men de löste sig. Någon som har haft liknade symtom? tändsystemet är msd ready to run med blaster 2spole och ett motstånd 0.8ohm. ganska ny inkopplat och har kört 30-40 mil utan några bekymmer. Varvräknare autogage kopplat till 12 volt, jord,fördelaren, och 12volt på en 3 polig kontakt som går till ljuset. Allt har gått bra 30-40 mil. min teori är något kontakt fel eller tändningslåset. eller kan de vara mekaniskt men då borde väl de kommit tidigare? motorn är en trimmad 289 jag vet egentligen bara att det är en högvarvig kam och edelbrock 600 förgasare med high performer insug. Headears. Den gillar inte och ligga i låga varv. Men jag låg i 80 när de hände och då har jag ca 2000 varv. jag har kollat Jordningen kaross till motorblock allt är bra. Så svårt att veta när de bara hände så där och problemet inte kvarstår då har man ingenting och utgå ifrån. kan någon hjälpa mig? Om någon har ett elschema hade de varit kanon. Tack. mvh mike
  7. ett inlägg i en tråd postade mike_musse 66 i Mustang 1964½-1973
    Hej. Jag blev bara så förvånad när jag såg att nya Ford karosser tillverkas och säljes intressant? Vp -autoparts säljer hel karosser till både camaro och mustang. Visst kanon för dom som inte kan svetsa och roslaga typ jag haha. Men tänk att få ett rullande chassi för runt 150 papp. Men hur ska man kunna köra på allmän väg? Registrering mm blir de samma krav som för en ny bil med säkerhet och lullllll? Intressant någon med vetskap? //mike
  8. ett inlägg i en tråd postade mike_musse 66 i Mustang 1964½-1973
    Hej jag skulle vilja få tag på bra tändstift till min Musse. Jag skulle behöva gå upp till värmegrad 7. Har sett att vp autoparts säljer autolite V8 high performance som ska motsvara ngk ap7fs, men hur är kvalitén gemfört ngk? Skulle behöva mindre nyckelstorlek på stiften pga att de blir tajt mellan stiftet och hedears? Tack på förhand mvh mike
  9. Jag har en grå kabel från fördelaren som levererar 12volt då? Så de som återstår är då + till tändningslåset och minus till jord i plåten? Och en till ljusströmbrytaren. Mvh mike
  10. ett inlägg i en tråd postade mike_musse 66 i Mustang 1964½-1973
    Jag hade tänkt o koppla in en varvmätare i mussen. Jag har en grå kabel från msd fördelarna som är till detta. Men sen behöver jag 12v kan jag ta de från tändningslåset? Sen är de väl + & - ? Tacksam för lite stöd sås man inte gör något tokigt hehe mvh Mike
  11. Jag fortsätter här, jag har kopplat in min msd PRO billet ready to run med får de inte att gå ihop med msd blaster 2 tändspolen den går ojämnt? I monterings Anvisningen till fördelaren står de ingenting om motstånd eller så vidare. Men behövs de? Har ej msd tändbox... tack på förhand mvh mike
  12. Arvika el o motor är dom att lita på? Vad kör du med för tändkablar o för spole? Länka gärna /mike
  13. Msd ready to run fördelaren är de bra grejer? Montering.? Pris ? Sverige eller utlandet ?
  14. Okej så vakuumet har inget att göra att man har dåligt vakuum pga av trimmad motor. Märker de på trycket i bromspedalen. Med kan du ge några bra tips /erfarenhet av fördelare du har testat är inne på msd mest nostalgi då dom varit i branschen länge. Trevlig helg mvh Mike
  15. Okej okej. Men va gör tändboxen som inte vakuumet gör? Någon som kör med msd 6 med fördelare?