Jump to content

Foose

Medlemmar
  • Inlägg

    154
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    11

Foose last won the day on 1 oktober 2017

Foose had the most liked content!

About Foose

  • Födelsedag 1969-06-21

Medlemsinformation

  • Stad
    Oxie
  • Yrke
    Brandingenjör
  • Intressen
    Bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Foose's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

47

Omdömespoäng

  1. Foose

    X pipa

    Snille kan stå för dig, du upprepar ju bara det som redan är skrivet i tråden Ja, den låter mer. Nej, den blir inte snabbare. Case closed
  2. Min 2016 hade alldeles för mycket rostskydd, och inte alltid på rätt ställe heller... Blir nog samma visa med 2018, stora skillnader mellan olika bilar.
  3. Trevliga fälgar, har inte du airride? Kan du justera upp höjden då den motsvarar typ 35 mm sänkning? Och ta en bild på det och lägga upp? Har du vikten på dem?
  4. Duane som jobbade åt Boyd har en likadan till salu på sin hemsida, begär $75K http://americanhotrodsinc.com/forsale/1970-boss-302-mustang/
  5. Foose

    X pipa

    Tobbe, om du har ett ferrita cat-back har du ju redan ersatt resonatorn? Är det inte ett axle-back du har? Sedan ger det ingen mätbar effektökning alls, iallafall inte på min bil. Det går inte heller att provlyssna på youtube, låter för klent mot IRL. Låter den för lite nu kommer den låta lagom med x-pipe. När kompisens original GT stod på tomgång bredvid min och jag startade min och stod på tomgång hördes inte hans längre... Kombinera med ett öppet filter så blir det ett riktigt skönt ljud, jag körde med Roush. Jag har också en x-pipe till salu, den enda delen jag har kvar av mustangprylarna.
  6. Foose

    X pipa

    Nja, sån skillnad är det väl ändå inte, största skillnaden är att ljudnivån stiger med både X och H och kanske kan man skönja en skillnad i ljudtyp, lite mer lunk i H och lite mer utjämnat i X men då måste man nog ha båda bredvid varandra för att höra skillnaden. Med båda typerna får man ett mycket roligare ljud än med original resonator.
  7. Har du själv monterat ihop motor låda? Är du säker på att alla bultar till convertern sitter som de ska? Har du dubbelkollat detta?
  8. Foose

    X pipa

    Jag har provat de tre varianterna och effektmässigt blev det ingen skillnad alls. Original går för tyst. X-pipe låter lagom, lite egenresonans i mellanregistret. 3” ger ”drone”, basresonans vid vissa varvtal men låter roligast och högst. Har fått samma tider på strippen med samtliga.
  9. Om du vill importera en Shelby torde det räcka med bullerintyg, kostar typ 3000 kr, gäller de flesta nyare bilar. En bil med eftermonterad kompressor går nog bara att ta in dom flyttgods fast undantag finns säkert. Angående delar och CE-märkning mm tycker jag att vi stoppar här, det finns massor att läsa om detta, sök på gruppundantag bilsweden mm. Det är i ropet igen då tillverkarna nu vill ta bort OBD och i princip göra det omöjligt att serva bilen utan deras utrustning. Men den diskussionen kan vi ta den dagen...
  10. Foose

    0-200 m

    Tidkort från en GT-16, FB Aut, helt original. Tiden är helt beroende av 60-fot, dvs greppet i starten, slutfarten är beroende av effekten, mer mos= högre slutfart. Våra bilar skiljer ca 100 kg vilket märks, borde tvinga alla fastback att alltid ha en stadig passagerare Vi får se om ägaren till bilen i fråga ger sig till känna...
  11. Foose

    0-200 m

    Nix, helt original. Ska man dra nytta av insug mm behöver man uppdatera mjukvaran men skillnaden blir ändå marginell om man jämför med överladdning. Sen var vi tre olika mustanger som körde så vi fick en hel del tidkort.
  12. Det bästa prestandahöjande att göra med bilen är att köpa nya lätta smidda fälgar och även byta främre bromsskivorna mot lättare. Du får ner den ofjädrade vikten med kanske 50 kg och det märks när du gasar, bromsar och svänger. Skivorna är så tunga att de känns som brunnslock.. typ 15 kg st Mina original 20” vägde 30 kg med däck. Som att spela fotboll med blyskor. Gäller det trim är det bara kompressor eller turbo som funkar, det är så hög trimningsgrad redan original att joxa med insug mm ger trevligt ljud men inga 50 hk. Men de går faktiskt riktigt bra original, fullt tillräckligt för de flesta
  13. Foose

    0-200 m

    Jag provade lite olika varianter, 19” eller 20”, 3” avgas, CAI, gjorde ingen märkbar skillnad. Att jag är säker på att US och EU har samma effekt ser man på sluthastigheten, de flesta tidkort jag sett från USA ligger på 85-87 mph vilket vi som kört här hemma också fått. Sen kan det ju även bero på att så liten skillnad inte märks och toleranserna mellan motorerna jämnar ut skillnaden. Ska lägga ut ett till tidkort om jag får OK från bilägaren. En FB auto. Lite snabbare
  14. Foose

    0-200 m

    Hittade det bästa tidkortet, fastback är lite snabbare, typ ett par km/h. Ligger ganska lika som de tider de kört i USA så effekten är nog samma. Såg tidkort från en 2018 och det verkar vara en hel del mer krut i dem, ska bli kul att se till sommaren.
×
×
  • Create New...