Jump to content

Olle_L

Medlemmar
  • Inlägg

    84
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Olle_L last won the day on 1 augusti 2019

Olle_L had the most liked content!

About Olle_L

  • Födelsedag 1971-04-04

Medlemsinformation

  • Stad
    Stockholm
  • Yrke
    Telecom
  • Intressen
    US Cars, Music, Guitars

Senaste Profilbesöken

1 631 profil visningar

Olle_L's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

12

Omdömespoäng

  1. Styrdatorer för Ford Mustang 1986-1993 EEC/ECU A9L, X3Z, "Speed density 1987-88" modeller finnes 1989-1993 Mass air "A9L" 800 kr för dator & Mustang (1993) Cobra Electronic kit "X3Z" special-kalibrerad för Ford Cobra MAF . inklusive Ford 70mm (större än original) spjällhus och 24# spridare, få mil, toppskick. 3000 kr tot. & Hypertech Trim-chip för 1990 "fox" med manuell vxl. original motor specs. ger mer hk. för 98 oktan bensin. 800 kr Fler bilder på begäran Hämtas helst, Stockholm. Kan skickas med Posten eller eventuellt DHL olle.linderholm SNABEL A gmail.com 0709 83 95 22 Bjurholmsplan 25 11663 Stockholm
  2. Säljes Ford Mustang original Turbin-fälgar (87-93) 4st toppskick, som nya 4 x 108 mm. 15/7 tum Hämtas i Stockholm Pris: 2500 kr Hör av er på telefon eller här på sidan, eller mail: olle.linderholm SNABEL A gmail.com 0709 83 95 22 Bjurholmsplan 25 11663 Stockholm Häls, Olle
  3. Till Salu 1988 “Fox” GT Convertible, 5 vxl Manuell i fint skick. finns i Stockholm, innerstan, garage Bilen har varit i familjen sedan 1996. innan dess några år i Florida. aldrig vinterkörd. 100% rostfri. Massor av nya delar på bilen. precis besiktad. nästa besikning om 2 år. i bilen sitter monterat: Ny motor, byggd på helt nytt (standard borr) 302 5.0 block, speed pro kolvar (flat top with reliefs) smidda plana 10:1 kolvar, ny vevaxel etc etc., byggt med nytt “Shortblock” från Ford Racing 2004, byggdes klart ca 2007. inte många mil på motorn. nya Ford Racing GT40p toppar (med något hårdare ventilfjädrar) ARP bultar för topparna. Ford Racing Headers GT40 insug (polerat), Ford Racing 65 mm pjällhus Competition Cams fina rull-lyftare. Trick Flow chrome moly stötstänger. Ford Racing Hög volyms oljepump. Ford Racing ignition Coil Ny koppling Ford racing “King Cobra” modell Nytt Svänghjul T-5 växellådan uppfräschad inuti, mycket nytt. (Mass Air conversion) Motorstyrning (dator A9L) EEC med 19 pounds injektorer. K/N sportluftsfilter. med mera.... Det är en klart piggare motor än 5.0 HO i originalutförande. Ny generator, mm mm. High Flow H-pipe Original H-pipe finns kvar. Fräscha Walker ljuddämpare. Chassit: Subframes (svetsade), nytt Ford original styr-rack, nya Koni stöt-dämpare (orange modell) originalfjädrar och sänkningsfjädrar finnes. Nya bussningar runt om i A-armar (Moog Gummi) Poly-Uretan i bakre bärarmar. Nya kulleder och yttre p-ändar. Bilen är stabil på vägen. Nya främre skivor och Pads + bromsslangar. Bakaxeln är uppfräschad med nya lameller i differentialen. Ford Racing Pony Hjul, 16 tum i krom, fint skick på däcken. 55/225 Turbinfälgar i toppskick finns sparat. AC konverterad till modernare R134 kyl-gas Nya Original Ford röda säkerhetsbälten. Nya gummilister i dörrarna. Ny cab-top, monterad ca 2011. inkl unik Ford sufflett-insides tyg “Headliner “(kom annars först kom på 1993 års modell) Original Stereon fungerar bra, (EQ modellen) spelar kassetter ok! Mycket andra div "bra att ha" delar finnes. Nytt set alla nya framlysen (alla 6 delar) bara att montera. Nya röda baklysen (Ford original USA 1988) Div Sensorer, mm Original Ford Mustang 1988 Broschyr och Service Manual och div annat.. Saker att förbättra/ej perfekt: Höger dörren + huv, lite matt lack just där, acceptabelt vid vaxning, varit så sedan 1996 då vi tog över bilen. bilen iej omlackerad. Höger bak lilla fönstret krånglade i elektroniken nyligen..oklart varför. allt annat ok. Pris: 80.000 kr Hör av er på telefon eller här på sidan, eller mail: olle.linderholm SNABEL A gmail.com 0709 83 95 22 Bjurholmsplan 25 11663 Stockholm Häls, Olle
  4. Hej, fin bil du har! Jag har en nästan likadan Meckat mycket 87-90 Mustang genom åren..vet vad du genomlider med tomgångsproblemet... Verkar som väldigt många av dessa bilar får problem med åldern så att säga, även original/otrimmat. Jag har ingen självklar lösning, men motorerna är kända för att vara väldigt känsliga för korrekt vacuum. En ide´(och den är inte vad du vill höra) är att lyfta hela insuget ( även nedre insuget) och montera nya packningar, gå igenom allt, se till att det är plant och tätt...jobba dig uppåt. även ett spridartest/utbyte kanske? En del "foxar"s tomgång bråkar aldrig, andra hela tiden, kan kännas hopplöst ibland. Jag håller till på Södermalm, där jag har meckgarage och bilen. just nu håller jag på med byte av framfjädrar..(inte ett kul jobb) Hälsningar, Olle
  5. imponerande, kämpa på. Boss 429 är i mitt tycke den snyggaste och "kaxigaste" Ford:en någonsin... Din bil kommer "rocka hårt" när det blir färdigt.
  6. Hoppas du tar 996 Porschen framöver!
  7. Tack för att du filmade och la' ut, det va kul att se och höra! Fråga, hur många HK har bilen och är det orig avg system? /Olle
  8. Hej, Tips: Köp från Rock Auto, ta hem med tex FedEx, går på några dagar, kostar lite mer i frakt än tex US Postal, men värt det..Jag har haft bra tur med Rock Auto och service-delar i alla fall... "Tbird" (Stefan) har koll, borde bli bra med ny fördelare! Häls, Olle
  9. Bilen ser ut att vara ute till försälj igen?..inget nämnt om trasig Automatlåda. https://www.blocket.se/vastmanland/Ford_Mustang_V8_5_0_KOMPRESSOR_BESIKTAD_CAB_80709751.htm?ca=11&w=3
  10. Hej, du kan kanske leta vakumläcka eller nått sånt, dålig (läckande) egr ventil kanske? hade själv liknande problem, men inte så allvarligt..lite orolig ibland, men stannade aldrig.. Har en 88 gt som hade Speed Density systemet original, är allmänt känslig med tomgången. Är det något trim på din bil ?(kam axel el likn) så ger det dålig tomgång, bara en sak att göra då, konvertera till Mass Air..blir bättre med tomgången. /Olle
  11. Coolt! Jag har hört att viss besiktnings-personal (av lite mer nitisk typ) inte gillar större motor-volym än vad som kom original i 65-66 ? Har för mig att det va någon här på detta forum som fick problem med 351w i 65/66 års mod, men jag vet inte hur det slutade....om de fick igenom den eller inte? ( alltså, som Mustang och inte "ombyggt fordon" eller hur det brukar sluta). Häls, /Olle
  12. Tack för svar, Kul att höra om "tänket" bakom dina ändringar och modifieringar. Cheers! Olle
  13. Hej, kollade igenom din tråd (äldre sidor) då jag tycker det är kul att följa projektet liksom...Såg Tuben-klippet från 20 Juli, 2016, "Mustang 1969 Shopping tour".. Damn it!, tycker den såg ut att gå riktigt bra (trots) gamla "set up:en, med automat, gamla motorn och sprutet ! - Svarade ju riktigt bra och kvickt på gasen lät/såg det ut som! Bara en reflektion...Cool bil.. /Olle
  14. Haha! samma teori som att massvis med klistermärken på sidan runt om bilen gör att det går snabbare.. Har väll kanske kört för hårt? - nä, det ska hålla om allt är rätt.. Kanske fel bränsleblandning? - Kanske? vem vet.. hörde du spikningar ibland? gick den varm på mätaren ofta? Fel fjädertryck? nä, tror inte det heller...brukar rassla/ticka i hydrallyfare när de kollapsar under för hårt fjädertryck (och kanske dåligt lyft) innan den sträcker ut ventilen så där.. Sluta köra på Nitro metan? Ja, varför inte...nu är inte jag nån expert på race-motorer etc, men Nitro är kanske "asking for trouble"? Nitro gör väl inte ventilen längre i sig självt såklart, men massa extra effekt som blir värme kanske kan bidra om just den ventilen va lite svag/känslig/tight spel ? vad vet jag, bara gissar,... Men, det kommer bli top när nya blir klar, stroker e tufft, du kommer älska det, speciellt mellan-registret, härligt vrid där va´ min erfarenhet av att åka 351w stroker (410) Häls, Olle
×
×
  • Create New...