Jump to content

henrikz

Medlemmar
  • Inlägg

    20
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About henrikz

  • Födelsedag 1977-02-03

Medlemsinformation

  • Stad
    Varberg
  • Yrke
    planerare
  • Intressen
    bilar mc och träning

henrikz's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

10

Omdömespoäng

  1. Tackar för svaret undrar om min oljepump är dålig då och behöver lite varv på motorn för att funka för man kan ju ligga på tomgång i flera timmar i sträck på en crusing.
  2. Hej har problem med min c4 växellåda när jag kör crusing där det ofta står still vill växellådan bli varm och trycker ur sig automatoljan, om jag då känner på rören fram till automatoljekylet så är dom inte varma. jag måste då stänga av bilen eller ta ut bilen från crusingen och köra en runda och då blir slangarna varma till kylet (kylet är ett separat som sitter framför kylet till motorn). så min fråga är vad är det som driver automatoljepumpen så olja cirkulerar till kylet? //Henrik
  3. henrikz

    värdera motor

    Hej tänkte kolla vad en 289 -66 motor som är i behov av renovering kan vara värd? //Henrik
  4. henrikz

    Kolvar 351w

    jo det är ju lite så att man vill få den uppmätt så får man se vad man skall stoppa i den tips på maskin verkstäder i Varberg och Göteborgs trakten mottages gärna
  5. henrikz

    Kolvar 351w

    kan man se någonstans på kolvar om dom är överdim eller standard kolvar? hade för mig att det kunde va stansat på ovansidan det gäller en 351w -72
  6. Hej håller på med samma grej som dig och jag letar delar jag med och hittade denna http://www.cjponyparts.com/hooker-headers-super-comp-swap-long-tube-1-3-4-351w-1965-1970/p/EXHD61/
  7. Hej Björn det var mycket skit i kylkanalerna så tack för tipset. Vad har du för förtändning på din maskin med popupkolvar?samt hur mycket justerar ditt vakuum i grader om du använder det?
  8. Hej jag har ju kört med den och har inte märkt att det försvunnit så mycket vatten jag får montera ihop allt och ha ögonen öppna efter en nyrenoverad motor tex 351w vill ju köra nu när solen är framme skall nog försöka "dammsuga" kylvatten delen där packningen låg fel tack för tipsen
  9. vad är detta för en kolv? någon som vet? Hitta även dessa rinn märken av rost angrepp vilket gör att jag misstänker toppackningen ännu mer
  10. Hej har under en längre tid haft problem med lite för varm motor (289 -65) samt att den trycker ur sig vatten vid lite inspirerande gaspådrag. har nu rivit ner och upptäckte en felvänd topplockspackning så min misstanke är nu att det blivit för varmt i den delen och packningen hälsat hem. tänker jag rätt eller vad tror ni?? nått mer jag skall kolla tex sprickor isåfall var? tips mottages kom på en fråga till varför leder man in avgaser i mitten av insuget? //Henrik
  11. turbo57 märkte du någon skillnad på gången i motorn med HEI tändningen bättre sämre? //Henrik
  12. Hej bytte förra året från en krets till två krets sytem typ-67 med bromsservo har skivor fram och trummor bak med ventil för att få ner trycket till trummorna. nu till problemet bromspedalen har en förmåga att "suga fast" när man bromsat så bromsarna ligger på lite grann, vilket är väldigt irriterande då man får ta med foten under pedalen och lyfta upp den lite förslag mottages gärna har man för dålig fjäder som drar tillbaka pedalen,för högt vaccum, för stor bromsservo eller feljusterad bara?? //Henrik
  13. Tänkte att jag skulle visa vad som händer i garaget då det var 1 år sen sist;)
  14. ja man längtar till dom fina sommar dagarna ja kaos lär det bli på w&w tror många kör till varberg då det inte är någon annordnad crusing någonstans
  15. här kommer en bild inte den senaste men alltid nått
×
×
  • Create New...