Jump to content

P-ivson

Medlemmar
  • Inlägg

    5
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

P-ivson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Bromsarna börja spöka när jag var ute och körde sist. När jag tryckte på bromsen så tog den långt ner. Släppte jag upp och tryckte igen så tog bromsen igen tills nästa gång man tryckte på bromsen. När bilen står avstängd och man håller bromsen intryckt, så sjunker pedalen ner i botten efter en stund. Hissade upp bilen och börja lufta bromssystemet, då kommer nästa problem! Ingen luft och olja kommer ut v/h fram - h/bak. Däremot vänster bak kommer varken olja eller luft ut (testat med slang nerstucken i flaska med bromsolja). Lossade bromsröret till vänster trumma och bad sambon trycka på pedalen och där kommer det olja fram. Släppte luftnipplen helt under tryck efteråt, men där kommer fortfarande ingen olja. Lustigt nog så verkar inte bromspedalen sjunka under tryck efter jag gjort detta. Bromsen har ju inte legat på eller bilen dragit snett under inbromsning. Inga synliga läkage och fullt i behållaren. Bromscylinder kass? Mustang-72
  2. Tjena! Det är en 302 -72 som ska få lite makeup. Jag tror jag oxå ska köra den enkla lösningen. Verkar som det sitter en pcv-ventil i oljelocket,det ser ut som någon metallgrunka som sitter där. Kanske en pcv-ventil? Ärligt,vet inte hur en sådan ser ut. Finns olika versioner kanske. Om man skulle dra upp tråden lite till..... Några kompisar till mig som håller på med trimmade turbosar anser att motorn går mycket renare o bättre med öppen ventilation. Även att motorn ska ha så ren luft som möjligt och inte skicka in smutsig från vevhusvent. Vad är då meningen med sluten? Mvh/P.
  3. Hejsan! Jag funderar på att byta ut luftrenaren mot ett lite snyggare kr:cool:mat! MEN.....så är ju det där med vevhusventilationen. Som det ser ut nu under huven, så går det på vänstersidan (förarsidan) en slang från oljelocket till insuget.På högra sidan går slangen till luftfiltret. Hur löser man detta smidigt? Kopplar båda slangarna till insuget? Kör bara högra sidan med öppen vent? Kör båda sidorna öppna med så kallade breathers? Koppla båda till en catchtank? Någon som har testat en bra lösning? Mvh/P.
  4. Ok! Orginal.....nja, jag tycker om när det mullar. Jag kör med dubbelt 2,5" och två små ovala burkar framför bakaxeln plus två kromade pipor ut. Gött muller, lagom när man drar en repa genom byn men lite längre kan va jobbigt! Känns synd att kapa sönder systemet, så jag funderar på att trycka dit ett par x-tra burkar bak. Men....det är lite trångt där! Kanske ett par simons handy och platta till de i pressen på jobbet.....
  5. Hejsan! Jag har läst lite på forumet om ljudämpare och resonansljud som kan uppstå. Finns många ideèr här. Har själv lite funderingar på att sätta dit ett par x-tra burkar eller byta, har lite obehaglig resonans vid 70-80km/h. Surfade runt lite och hittade på Dahlems sida, Moroso High Flow dämpare. Ljudämpare med spiral inuti, hokus pokus? Någon som har testat dessa dämpare?
×
×
  • Create New...