Jump to content

michschu

Medlemmar
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About michschu

  • Födelsedag 1957-09-04

Medlemsinformation

  • Stad
    Västerås
  • Yrke
    Yrkeslärare
  • Intressen
    Träning och bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

michschu's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för alla svar och tips, bara att sätta igång då med andra ord :-O
  2. Måste fixa stoppningen i framstolarna och om jag inte är helt fel ute sitter bultarna från undersidan. Vilken storlek på nyckel behöver man? Är det något annat man bör tänka på när man skruvar ur bultarna? Tacksam för alla tips och råd
  3. Är det någon som vet vilken tumstorlek det är på skruvarna till hållaren för cabben, den man snäpper på när man tagit ner taket. Se bilden //Micke
  4. Jag skulle behöva komma ner mer, ser ut som Clarkson när jag sitter i bilen. Funderar på att ta ut lite stoppning då jag provsuttit en annan med originalstolar. Min är en import från Texas och må hända var det en väldigt överviktig individ som lät klä om stolen. Så lösningen på stolsproblemet kanske inte är så långt borta.
  5. Tack för alla bra svar! Nu är det bara att ge sig ut på jakt efter passande stolar samt joxa lite med förgasaren. Finns det fler tips mottages dessa med jubelrop och applåder :-)
  6. Jag funderar på att byta ut stolarna i min -68 cab så att jag får höj och sänkbara stolar. Jag och min fru har lite olika längd :-) Är det någon som har gjort det och därmed vet vilken typ av stolar som passar utan en massa ombygge? Har också lite problem med tomgången, har ställt upp den lite högre så att den inte dör när jag står med driven i vid ett rödljus t ex. Så länge den är "kall" så fungerar det, men efter att jag kört ett tag och allt är varmt så känns den grinig igen. Lite som att i början får jag lagom med soppa men eftersom så blir det lite för mycket. Om man tittar på tändstiften så är de lite "blöta". Kan förgasarbyte från en 2-ports till en 4-ports lösa problemet? Är helt novis på detta så därav mina frågor. O en sista sak, det kommer säkert fler "dumma frågor" :-)
  7. Om den funkar som den ska och om frakten inte blir svindyr så är jag intresserad. Vet inte vad bussgods tar men tror att de är billigast.
  8. Skruvade lite på förgasaren och nu är problemet löst :-)
  9. Välkommen o grattis till en underbar bil
  10. Någon som har en extra domkraft passande en 68 över? Jag fick ingen med från USA
  11. Köpte en flaska blyersättning på Preem som räcker till 500 liter. Förnämlig gradering i pipen.
  12. Ursäkta en puckofråga men jag är nybörjare gällande äldre bilar. Vad tankar ni era bilar med 95 eller 98? Jag tror inte min är konverterad till blyfritt (importerad från USA). Fyller ni på med blyersättning och i så fall, gör ni det vid varje tankning eller mer sällan. Ni får gärna ruska på huvudet och sucka över frågan men som man säger over ther " Better safe than sorry"
  13. Hej alla, har varit med i Mustangklubben i snart tre år. Nu har jag/vi (min hustru och jag) äntligen hittat bilen vi vill ha. Det blev en cab från 1968, importerad från Texas, inte helt original men renoveringen har hållit sig inom familjen :-)
  14. Jag har ett problem men min -68. När jag stannar med driven i så lägger motorn av, händer inte när man har neutralen eller parkering i. Det spelar ingen roll om man kört länge eller kort, samma problem uppstår ändå. Någon som haft samma problem? Hur löste du det?
  15. Snygg!! Kul att du fick tag på delarna och att besiktningen i Enköping var på solskenshumör :-)
×
×
  • Create New...