Håller med dig, det finns många skräckhistorier, men efter några år som Mustangägare så känns det i en del fall som "hybris". Ingen ska behöva köpa en totalkvaddad och dåligt lagad bil som egentligen skulle varit skrotad i tron att den är helt okey. Samtidigt så anses det av många att en Mustang med låt säga 8000 mil på mätaren är en rejäl högmilare, trots att en väl servad motor går perfekt många många mil till. Men en bil som gått 3 500 mil hårt körd med lite bankörning går aldrig att kolla. De flesta Mustanger är import mestadels från USA det finns inte en chans i h-lvete att ta reda på hur bilen har gått däröver. Så mitt råd, visst kolla Carfax så bilen inte har varit färdig för skrot, bilar får skador, bilar har barnsjukdomar som bör vara åtgärdade innan köp, men framför allt kolla, känn och lyssna det finns många mussar till salu så du bör utan tvekan hitta en som går att lita på. Själv köpte jag min i Tyskland av en firma som sålt USA bilar sedan 80' talet och är supernöjd! Ett tips är att "köpa" en garantiförsäkring som många olika både handlare och bolag säljer. Hade en sådan i tre år på min firmabil. Lycka till