-
Inkörning av kam
Tackar, det känns ju lättare, sparar en massa bök :-)
-
Inkörning av kam
Hur nödvändigt är det att plocka bort fjädrarna på toppen och bara ha en kvar vid inkörning av kammen? Kanske en dum fråga, bara att göra som det står i rekommendationerna? //Bosse
-
Svensk Instruktionsbok
Lars.Bruman, jag är också intresserad av infon om Mustang -67, om möjligt; kan jag också få PDF-filerna? //Bosse CMC 4268
-
Synpunkter
Hittade de här kittet inför vinterdvalan, synpunkter! Skall användas med Edelbrock RPM insug och E 600, ev. Edelbrock RPM toppar? http://www.ebay.com/itm/FORD-347-STROKER-ASSEMBLY-SCAT-CRANK-RODS-WISECO-040-FLAT-TOP-FORD-ASSEMBLY-/351365715538?hash=item51cf075652&vxp=mtrt //Bosse
-
Vilka toppar?
Har en 302 med toppar med små stift, hittar gjutnummer 802, a3b? 608, 808? Vad är det för toppar? //Bosse
-
Krängningshämmare
Tackar för informationen. //Bosse
-
Krängningshämmare
Någon som vet grovleken på original kränghämmare fram på en C-kodad -67, skall beställa bussningar och står på jobbet. //Bosse
-
Utväxling?
Tråden har nog varit uppe tidigare, men funderar på antingen 3.40 eller 3.55, kör 302 med c4. Det blir inte så väldigt många mil motorväg per år. Några erfarenheter? //Bosse
-
Shelby drop -67 Mustang
Tackar för info, det blir ett -drop, och byte av länkarmar. //Bosse
-
Shelby drop -67 Mustang
Vad vet jag, fick ett svar från SET, (Hej, Vi använder inte Shelbysänkning som en del av att förbättra väghållningen, det är för många nackdelar. Idag 50 år senare finns betydligt bättre sätt att bygga väghållning. Läs på vår hemsida under TEKNIK Återkom gärna om du har funderingar Hälsningar / Regards Göran Forsberg SET Special Engineering TeamSweden) //Bosse
-
Shelby drop -67 Mustang
Tackar för hjälpen! //Bosse
-
Shelby drop -67 Mustang
Någon som har mallar att sälja till en shelbysänkning? Pris? Har någonstans läst att det är för stora nackdelar att göra en dylik, några åsikter om det. Tacksam för svar. //Bosse CMC 4268