Jump to content

Drivax

Medlemmar
  • Inlägg

    109
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Drivax's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Ok kanske inte bättre men om du ska ha en bra Elfläkt så kostar den en slant. Har häller ingen tempmätare så det käns bättre med en mekanisk fläkt.
  2. Tack bättre alternativ än Elfläkt
  3. fläkt 6-bladig 16" rostfria blad / blått centrum (medsols rotation) fläkt 6-bladig 16" rostfria blad / blått centrum (medsols rotation) ARTIKELNUMMER FLX-1316 LEVERANSTID 1-7 dagar FRÅGOR? Vid frågor, kontakta oss. 565 kr Antal: St. Lägg till i önskelista KÖP Produktinformation TILLVERKARE Flexalite TILLVERKARENS ARTIKELNUMMER FLX-1316 PASSANDE BILMODELLER Okänd
  4. Hittade en bra länk angående vaccum och felsökning.http://youtu.be/NrnzD7PgoHI
  5. Kanske inte rengjort ordentligt när skivorna monterades???
  6. Det bästa är förståss att ultraljudstvätta hela förgasaren men vågade inte de då hela min kamkåpa blev förstörd och jag fick blästra och måla den. Dom tvättat förmycket annat skit i ultraljudstvätten på jobbet. Men topplocken blev super fina men då var den nyss rengjord med nyt vatten och tvättmedel.
  7. Den går säkrt att justera annars fins ju den änkla vägen och köpa enn ny ekonomibestyckad edelbrock 500 kostar knapt 4000kr tror jag. Har skälv hålt på med min origenal förgasaren ett längre tag tilslut nådde jag problemet. Vad jag lärt mig om holly är att membranet till tillskottsventilen går lätt sönder kanske det kan påverka co halten sen fins det ju alltid k-sprit att till gå vid besikningstillfällen.
  8. tänkte jag kunde bjuda på en liten bild
  9. Japp men problemet är nu löst va halvt igenkoksat i kanalen till blandningsskruven i halsringen gisss om jag blev glad när jag hadde ett vaccum på 24 efter uppstart skulle igentligen ultraljuds tvätta halsringarna men det fick gå med brekleen fisketråd och tryckluft. Den orkade helt änkelt inte suga bränslet så bränslet tog den lättaste vägen sänkte även flottörnivån ca två mm får se om det straffar sig när man borjar dra på ricktigt har än så länge bara provat crusing fart oc upp till 70 km
  10. Hadde mera förtändning innan sedan stälde jag den med lampa dick då höja tomgången men det blev ingen skillnad.på gången. Den suger ju bara genom den vänstra halsringen och reagerar inte på blandningsskruven på samma sida. Flotörnivån är satt torr på 15/32 däremot fins inga uppgifter på den riktiga våta nivån vilket som igentligen relevant.
  11. Har provat att höja sänka tändningen det blev ingen skillnad. Får man detta fenomen av för hög flotörnivå ? Men då borde det ju komma bensin genom bägge och inte bara en? Ska se om jag kan sänka flotörnivån lite i dag . Blåste med tryckluft genom hålen där blandningsskruvarna siter men får väll ta bort förgasaren och se om det är något mera igenkoksat som jaf missat.
  12. hittade två goa filmer och nästa är för Holly
  13. Hejsan håller på att felsöka en autolite 2100 och det kan ju va bra o veta hur den funkar. Min uppfatning är så här på tomgång sugs bränslet endast genom justerskruvarna. Min förgasare suger även genom ena halsringen? Bensinen går via halsringarna till blandningsskruvarna till det blir ett vist vaccum då tar halsringarna vid ? Är det någon som vet hur detta funkar som skulle kunna skriva en manual eller fins det någon annan stans att se. Mvh christian
  14. Den suger bensin via halsringen på vänster sida ej på höger där va förklaringen till att den ej reagerade på blandningsskruven. Tog bort halsringen och hittade ett litet igenkoksat hål som jag rengjorde men tyvär så gjorde det varken från eller till. Det ska väll inte komma någon bensin via halsringarna på tomgång
  15. Har 16 i vaccum och får inte förgasaren att reagera på den vänstra blandningsskruven . Billen rycker även man kör super känslig på gasen.
×
×
  • Create New...