Jump to content

murre 77

Klubbmedlem
  • Inlägg

    59
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

murre 77 last won the day on 17 juli 2019

murre 77 had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    4903
  • Region
    Skaraborg

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

murre 77's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

13

Omdömespoäng

  1. Hej. Hade lite funderingar ang min urtrampningslager om hur det fungerar. Som jag ser det så kommer lagret att alltid ligga emot "fingrarna" På kopplingen även när man inte trycker på ner kopplings pedalen. Skall det verkligen funka såhär?
  2. Ok. Tackar för råden Per . Lägger upp bilder under arbetets gång så får ni gärna lägga in fler tips o idéer
  3. Halloj . Då vårt det dax för en liten uppdatering. Beställde ett urtrampnings kit från SST sport på Per Berglund inrådan och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med produkten samt deras fina service . Plus att varorna levererades rekord snabbt (mindre än en vecka) och att frakten var väldigt förmånlig . Skall snart börja med installationen så "stay tuned".
  4. Ok. Jag tar o kontaktar honom☺. Tar och lägger ut bilder på bygget när jag kommit igång. Tack för hjälpen Per
  5. Ok. Misstänkte detta att det blir svårt att få ihop ett "custimoserat" system som funkar bra . Får väl bita i kulan och beställa ett färdigt kitt. Såg bara utrampningslager i kittet men ingen huvudcylinder. Kan du rekommendera ett huvudcylinder Per? Tack
  6. Hejsan☺. Går i funderingar om att byta ut den "kassa" Vajer kopplingen till hydraliskt utrampningslager. Vxl är en T5. Har sett att det finns kit o köpa men dom är ju ganska "pricy" Så att säga . Har sett att andra har tagit kopplingar från andra bilar o modifierat o fått detta att funka. Någon som har ett recept på ett hem byggt system? Mvh Roger
  7. Ljudklipp som utlovat VID_20190806_203208.mp4
  8. Tjena . En glad dag idag. Motorn startades idag o gick kanon fint. Ja din pump kan va av intresse Per . Skall bara testa motorn lite så jag vet vad som behövs . Ljud klipp på motorn kommer inom kort
  9. Snackade med tillverkaren. Det fanns en exenter i motorn . Funkar oxså med original 302 bränsle pump. Fast den är lite klen vid höga varv
  10. Hejsan. Vad har man istället för exenter om den nu saknas ?
  11. Gokväll snart dax att starta motorn inför W$W . Bara en fråga jag har en bränslepump som är till en 289/302 som är några år gammal (glömde o köpa en ny till 347) . Kan jag använda den pumpen som är till 289/302 på 347 medan jag väntar på den nya. Förstår att den kanske inte räcker till vid höga varv men den duger kanske att köra omkring med? Plus är lite osäker på tändföljden på 347 någon som vet? Mvh Roger
  12. Tack för ditt svar Per . Va en bra film du länkade . Tog dock lite för mkt "rtv" runt vattenkanalerna . Kanske "squizade ut lite i vatten/insuget kanalerna. Svårt o veta är man har monterat insuget. Hur dåligt är det om det flyger in lite rtv i förbrännings rummet ?
  13. Gokväll allesammans . Idag installerade jag insuget på 347 o använde felpro insugnings packningar. På ena sidan fanns det blå sträng runt vatten kanalerna o insugnings portarna medan på andra sidan fanns ingen blå sträng . Enl instruktionerna skall den blå strängen va mot insuget. jag satte på "rtv" tunt lager" runt vattenkanalerna på den sidan som saknade blå sträng monterade allt sammans o tog momentnycklen ställde den till först(15 lb fot pund) sen till (20 fot pound). Jag följde "tourq sekvensen" som jag hitta på ett forum. När jag sen skulle kontroll dra allt sammans hade det slappat av ganska mkt så jag fick dra ca 5 "sekvenser" innan det började kännas som det höll sig på 20 fot pound. Nu undrar jag om det är fel att göra på detta vis . Mkt tacksam för svar är lite bekymrad .
×
×
  • Create New...