Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Anders

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hur har du kopplat in den? Har du något schema eller skiss?
  2. Jo kammen är hyfsat vass. Men jag hade liknande vaccum innan trim. Pyset är precis som du beskriver. Servoklockan är eftermarknad = skräp 😉
  3. Kammen har 112gr LS. Tänkte sätta in en vaccumburk men vet ej om det är bra. Jag börjar med startgasen så får vi se.
  4. Ja, den är trimmad. Vaccum på 14" är vid tomgång. Ok, jag ska prova med gas så får vi se vad som händer. Spännande 😀
  5. Många källor till fel. Jag får se var jag ska börja. Men vad jag kan förstå så ska det inte finnas något ljud (pys) i kupén vid bromsning. Men jag borde väl ha bromsverkan även utan servot, eller...
  6. Intressant. Men du menar att servon är boven i dramat?
  7. Hej, Jag har problem med att få bromsarna att bli bra, och då kan man ju undra var felet är. Följande är förutsättningarna. Bilen har skivor/trummor. Jämn men svag bromsverkan. Systemet är luftat. Kort pedalrörelse. Pyser när jag trycker på pedalen. Ca 12-14 i vaccum på tomgång och en bra bit över 20 ca 1500 rpm. Trodde först att servot var paj, men jag testade att köra utan vaccumassistans och då hade jag minimalt med bromsverkan (typ nästan 0). Kan det vara huvudcylindern som bråkar? Kanske någon av er kan vägleda mig mot att hitta felet!
  8. Anders changed their profile photo
  9. Tack för ditt svar. Det låter intressant och det stärker min övertygelse att headers ger ca 25-30 kusar till en Cleveland. Min plan är att inledningsvis göra en lite uppgradering av insug, förgasare, tändning och avgas. Det är klart, motorn har några år på nacken, men den är pigg och frisk ännu. Vad har du valt för avgassystem bakom dina headers?
  10. Haha Nu började det bli humor! Unik bil som behöver stor renovering. Ca 10 000 tillverkade i denna konfigurationen. Och bilen är hel och frisk. Tänkte bara göra den "lite fräckare". Åter till min ursprungliga fråga. Headers eller inte? Långa eller korta tubes? Avgassystem? Tillverkare som är bra?
  11. Japp. Så säker som jag kan bli. 4V med en 4 i hörnet på topparna. 1970 levererades det 351 cleveland med fmxlådor. Marti reporten som jag har stämmer med min bil. Bilen är tillverkad i maj 1970 för export. Jag hade en 351C med C6 förut och det är som du skriver lite bättre "bottendrag" då.
  12. Hej. Visst är det klurigt för att få en kombination som man vill ha. Jag vill dock säga att jag är mycket nöjd med min kärra men det vore kul som ett projekt att skrämma upp den lite. Ok, motorn är original med tillägget en Edelbrock förgasare 600 och ett brytarlöst tändsystem. Bakom sitter det en renoverad FMX låda. Inga konstigheter alltså.
  13. Jag har 3,25 i bakaxeln. Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
  14. Hej, jag funderar på att montera headers på min Mach 1 -70 med 351 Cleveland 4 V för att få litet mer drag/acc. Vad jag har förstått så ska ju Cleveland svara bra med headers!? Jag har lite idéer om vad jag vill ha men det vore kul med lite tips och erfarenheter från Er alla. Vad rekommenderar ni? Långa tubes eller korta? Vilka märken/tillverkare är bra? Vad ska jag undvika för att inte misslyckas? Vilket avgassystem passer, utan att låta illa? Hoppas på några tips Anders:cool:

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.