Jump to content

Marks

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Marks's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Har ett otrevligt glapp i min drivlina på mustangen, vrider man på kardanen så har jag ett glapp på cirka 5cm innan hjulen börjar snurra, detta ger självklart ett redigt "klonk" vid starter och växlingar. är detta något som skimsas justeras in eller behöver jag byta pinjongdrev kanske? har också planer på att uppdatera min diff om man ändå plockar ner allt, kan detta vara något att ha? http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=251472593952 Tack på förhand! /Markus
  2. Återigen tack för tipsen Tbird, alltid bra att kunna få lite hjälp av någon med erfarenhet. Bredbandslambda är redan inköpt, det blev en innovative MTX-L med loggfunktion och den kan tydligen jobba ihop med quarter horse, så det var ju ett plus. Jag har mailat med en kille på moates support och han rekommenderar som du säger Quarter Horse med binary editor software. Han rekommenderar också Jaybird J3 men jag har inte riktigt förstått vad jaybird kortet skall fylla för funktion. Vad innebär detta med kalibreringsfil och programfil (GUFB & A9L)? hade varit kanon om du visste nån bra hemsida där jag kan läsa på lite om allt detta som har med quarter horse och mappning att göra, just nu känns det väldigt överväldigande med alla nya beteckningar och grejer Jag såg också att jag hade en FMU som du skrev om, skall man ersätta denna med en linjär eller progressiv bränsletrycksregulator? Och om kompressorn är tillräckligt stor för mer effekt det hoppas jag. Jag lägger upp lite motorrumsbilder så ni får se va det är jag har att leka med
  3. Passade på att ta lite bilder idag, inte så vackert i motorrummet men det skall ordnas till..
  4. Tackar för välkomnandet , bilder kommer Yes, det var den som låg ute på blocket för nån vecka sedan, jag är väldigt nöjd hittills.
  5. Ser riktigt gött ut hoppas du lägger upp en projekttråd så man kan följa bygget!
  6. Hej, tack för tipsen. Moates quarter horse låter lämpligt. Finns det någon i Sverige som mappar med den utrustningen eller får man skicka logg till någon i USA som får mappa efter den?
  7. Hej, jag har nyligen köpt mig en Mustang GT -90 som har fått sig en hel del uppgraderingar. Det som är gjort hittills enligt förra ägaren och en del kvitton är följande: 303B kamaxlar. GT40 toppar. Ford supercharger kompressor (Laddtryck 0.55bar). MSD box, spole,fördelare, kablar och kallare stift. "större" bränsletrycksregulator. Ford racing headers med 4st race kattar. Förstärkt växellåda (5vxl manuell) Allt detta är byggt/monterat på verkstad i USA strax innan bilen togs till sverige -96 och uppskattad effekt är ungefär 350hk. Jag antar att ECU'n har blivit mappad/flashad för att det skall funka med dessa uppgraderingar? Hur ni tycker att man skall fortsätta detta bygge för att ytterligare öka effekten, givetvis högre laddtryck men hur mycket vågar man ladda på utan större modifikationer? och montera intercooler, större LLM, större spjällhus, spridare m.m? Och sedan hur/vart jag skall få bilen mappad med de nya uppgraderingarna? Kan man använda SCT custom tune eller kanske få den mappad med Unichip. Mycket frågor men jag är också mycket tacksam för den hjälp jag kan få. Bilder kommer! MVH Markus
  8. Hej, jag har nyligen köpt mig en Mustang -90 med kompressor och lite annat gött, ser fram emot att få delta på detta forum! MVH Markus
×
×
  • Create New...