Jump to content

Tybalt cmc1443

Medlemmar
  • Inlägg

    24
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Tybalt cmc1443's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Hittade denna bild på en bil med goodyear däck med vit däcksida, nu är frågan hur man får tag i dem? Verkar svårt överhuvudtaget att hitta däck med den vita däcksidan oavsett märke. Någon med tips på återförsäljare eller ställen att leta på? Med vänliga hälsningar, Mikael
  2. Tack för era snabba svar! Nu står valet mellan hedman eller hooker super competition...
  3. Har hittat ett par headers som jag tror skulle kunna vara något till min 289 (sitter i en 1964 1/2 HT), men är osäker på om de kommer att passa. Enligt beskrivning är det endast C6-automatlåda som kan vara ivägen. Har själv en 4-vxl manuell låda. Hittade dem på följande länk: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG Någon med erfarenhet i frågan?
  4. Hej! För en tid sedan bytte jag innertak och gummilister till vindruta och bakruta på min 64 1/2 HT. Det var dags eftersom vinden letade sig in mellan plåt och gummilist och rev ned innertaket. Hade då även ett högst irriterande vattenläckage i bakrutans ena övre hörn. När allt väl var på plats efter ett mycket noggrant arbete med nytt innertak, lister, clips och tätningsmassa kunde konstateras att rutorna ej var täta... Ena övre hörnet och båda nedre hörnorna på vindrutan var otäta, samt båda nedre hörnorna på bakrutan... tyckte verkligen att jag var noggrann...men det kanske finns en anledning till varför folk har det som yrke att sätta in bilrutor, så jag rev ut rutorna och tog bort all tätningsmassa och lämnade sedan in för montage på auktoriserad bilglasfirma. Det tråkiga är att resultatet är läckage på precis samma ställen! (Har ej hunnit diskutera med bilglasfirman pga helg) Några tips på hur man skall få tätt? Misstänker clipsen som håller fast kromlisterna, att det möjligen är otätt i skruvgenomföringen och att vattnet letar sig in där?!? /Mikael
  5. Börjar tro att innertaket sjunger på sista versen...känns som kanalerna i innertaket som metallbågarna ska sitta i inte är hela längre...bågarna verkar inte sitta fast i innertaket iallafall. Så det blir till att byta innertak och lister runt fönster. Usch vad trist, så här precis när det blivit säsong och allt, men men... Tack för alla svar och tips!
  6. ok...men hur är bågarna fästade då? Känns som det sitter metallbågar innanför taket (bågar av nåt slag iallafall)...och de vill bara tippa nu. Blir väl att göra om alltihop med losstagning av rutor, klarar en vanlig glasfirma som handhar moderna bilrutor detta, eller behöver man vända sig till någon särskild? Tvivlar på mina egna kunskaper i att ta loss själv...
  7. Hej! Just som man åtgärdat värmeproblemet genom ny (71 gradig) termostat, håller man på att bli överfallen av innertaket! Verkar som vinden på något vis letar sig in ovanför framrutan och trycker ned innertaket. Nu är frågan hur man spänner upp innertaket igen...känns som det ligger ett antal bågar innanför som inte vill stanna uppspända. btw, en 64 1/2 HT. Tacksam för tips...
  8. Fint med snabba svar! ok...men bör/ska det sitta något skydd för hålen, eller har det ej någon betydelse för mig med manuell låda?
  9. Hej! Har tagit loss kylaren till min 64 1/2 HT och upptäckt tre st pluggar i nedkant på kylaren. Det som förvånar mig mest är att det verkar saknas pluggar!!! Det sitter en mutterplugg på den ena, på den i mitten ingen alls men där finns gängor så jag antar att det ska sitta en plugg där? Man kan se ett fint metallnät innanför hålet. Och på den tredje är det en gummiplugg och även där finns samma gängor som på de övriga hålen, men ingen mutter. Vad används dessa hål till? Inget vatten rinner ut ur mittenhålet när jag fyller kylaren urttagen ur motorrummet.
  10. Jaha, då var det åtgärdat... Visade sig vara en 10,5 tums tryckplatta som satt på plats. Den nya som jag beställt var dock bara 10 tum. Men med den fördelen att det är en modern fjäderkoppling. Inga problem med passform. Tog fyra timmar totalt, kändes som en bra tid för en newbie, nästa gång ska det bara ta tre! :wink: Mvh Mikael
  11. Jo du har helt rätt, är bäst att kontrollera först vad det är som sitter monterat. Inte så listigt att försöka undvika extra jobb bara för att i slutändan upptäcka att man beställt fel grejer och att det går åt ännu mer tid innan man rullar igen. :wink: Tackar så mycket för svaret. Mvh Mikael
  12. Hej! Behöver byta urtrampningslagret i en 4 växlad låda på en 64 1/2 HT med 289 motor. Har fått reda på att det finns tre olika kopplingar till 289 motorerna, 10 10,5 och 11 tum, vilken sitter i min modell? Eller leverades det flera olika kopplingar till 64 1/2? Vill helst slippa riva allt för att se vilken koppling det är och sedan beställa och vänta på leverans. Känns bättre att först beställa, få grejerna och sedan meka. Mvh Mikael
  13. Hej! Jag har en 64 1/2 HT 289 med manuell växellåda där urtrampningslagret har gett med sig och behöver således beställa en ny kopplingssats (vill gärna byta alltihop på en gång). Problemet är att jag inte vet vilken kopplingssats det ska vara...finns det något särskilt nummer på kopplingssatser och isåfall vilken sats ska jag ha? Mvh Mikael
  14. Jaja...bara att leta ny front då... Förresten, det kanske finns något sätt att kroma det befintliga mätarhuset? Även dörrsidorna har lister med någon form av krom som har släppt i långa flager. Blir ju dyrt om man ska köpa helt nya dörrsidor också bara för att kromet är lite slitet, dörrsidorna är ju fräscha i övrigt. Vet alldeles förlite om kromning... ...om man lämnar in på kromning vad kostar det tro?
  15. Hej! Ska det vara kromad hastighetsmätare på 1964 1/2 års modell HT? Det sitter en som är beige eller gul/vit färgad nu och det ser lite skumt ut med tanke på att de flesta detaljer inne i bilen är kromfärgat. Har sett Cabbar från 64 med kromad instrumentering, vet dock ej om det är orginal. Någon som vet vad det ska vara i min HT? Mvh Mikael
×
×
  • Create New...